اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بررسی بیع زمانی

اختصاصی از اینو دیدی دانلود مقاله بررسی بیع زمانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بررسی بیع زمانی


دانلود مقاله بررسی بیع زمانی

فرمت: word (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: 25 صفحه

چکیده:

با توجه به تعریفی که از بیع زمانی و تفاوت آن با عقود دیگر و مشابه آن می دهیم به این نتیجه می رسیم که ملکیت موقت مورد پذیرش است و مانعی برای پذیرش این عقد در نظام حقوقی اسلام نیست. و در بخش دیگر مقاله به این پرسش می‌پردازیم که کدامیک از عقود، معین و یا نامعین می باشد. و پس از بررسی به این نتیجه می‌رسیم که این عقد در قالب عقدی دیگر از عقود معین صحیح نیست وآن را عقد جداگانه و مستقل به حساب می آوریم.



 

 

 

واژگان کلیدی:

 

بیع، مالکیت موقت، عقود معین، عقود غیر معین

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه:

لازم است موضوع را کمی توضیح دهیم تا کمی روشن تر شود بیع زمانی که در مضرب زمین به نام Timesharing می باشد و در ایران از این قرارداد بیع زمانی یاد می شودکه در لغت به معنای سهم زمانی یا مشارک زمانی استو دراصطلاح شیوه خاص و انتفاع از ملک اطلاق می شود که بر طبق آن، مالکان به صورت زمان بندی شده حق استفاده از ملک را دارند.

این اصطلاح بیشتر در اماکن تفریحی رواج دارد و در آن، چند مالک استحقاق می یابند که برای مدت معین در هر سال، از آن مال استفاده کنند.

ماهیت تایم شر از دو فرض زیر خارج نیست:

  1. فرض اول این است که « تایم شر» در حقیقت، عبارت دیگری از مهایات در فقه است یعنی چند مالک که به صورت مشاع درملکی شراکت دارند به دلیل آن که نمی توانند به طور همزمان از آن ملک استفاده کنند، منافع ملک را به صورت زمان بندی شده بین خود تقسیم می کنند. بنابراین در این صورت، مالکیت مالکان به صورت مشاع بوده وتنها حق انتفاع از ملک، به صورت زمان بندی شده تقسیم شده است.
  2. فرض دوم این است که هرکدام از مالکان در مدت مشخصی از سال، مالک تمام عین باشند که با تمام آن مدت، مالکیت عین به دیگری منتقل می شود و این ترتیب، هرسال تکرار می شود. در این فرض، مالکیت افراد به صورت موقت و زمانی است یعنی مالکیت عین بر اساس زمان، تقسیم شده است نه حق انتفاع از آن.

 

این مقاله از هر نظر کامل و آماده ارائه و پرینت می باشد. (فقط فهرست مطالب ندارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی بیع زمانی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد