اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق بررسی سنگ ها 107 اسلاید

اختصاصی از اینو دیدی دانلود تحقیق بررسی سنگ ها 107 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بررسی سنگ ها 107 اسلاید


دانلود تحقیق بررسی سنگ ها 107 اسلاید

دانلود تحقیق بررسی سنگ ها 107 اسلاید

 

 

 

 

تاریخچه :

بشر از دیرباز در غارها زندگی کرده و سنگ را به عنوان سرپناه پذیرفته است. علاوه بر این، سنگ ابزار شکار و تنها وسیله دفاعیاش نیز بوده. در شمال ایرن خانه های سنگی ای یافت شده که قدمت آنها به 5000 سال قبل از میلاد مسیح میرسد . در دیوارها و ستونهای سنگی تخت جمشید حجاری های جالب و پیکر تراشیهای زیبا و بدیعی از دوره هخامنشی به چشم میخورد. در پلهای دوره ساسانی و کاخهایی چون کاخ فیروزآباد و کاخ نیشاپور از سنگ لاشه همراه با ملاتهای گچ و آهک استفاده کرده و از سنگهای منظم برای نما سازی بهره گرفته‌اند .
 
ضروت استفاده و کاربرد سنگها
 
از نقطه نظر زمین شناسی سنگ به موادی از پوسته زمین اطلاق میشود که از یک یا چند کانی که با یکدیگر پیوند یافتهاند، تشکیل شده است. در بسیاری از نقاط ایران ، سنگ از مصالح بومآورد محسوب میشود که سهلالوصول، فراوان، ارزان و بادوام است. سنگ در انواع مختلف و با کیفیتهای گوناگون موجود است و با داشتن مقاومتهای متفاوت امکان بهره گیری در شرایط مختلف جوی را فراهم میسازد . انواع مختلف سنگها در پی سازی و نیز در داخل و خارج ساختمان برای کف سازی، پوشش نما، دیوار چینی، ازاره، تزئینات و... به کار میروند. سنگ در ساخت ابنیه سنگین نظیر پلها، تونلها، بهمنگیرها، دیوارهای حایل، سنگ چینها و همچنین در راه سازی نقش ویژهای دارد. در دیوارهای چینهای به صورت خشکه چین و در نما سازی با ملات استفاده میشوند . یکی از فرآوردههای سنگ، شن و ماسه است که در ترکیب با مواد چسبنده ، مصالح ساختمانی جدید تولید میکنند. نظیر انواع ملاتها، محصولات بتنی، موزائیک ، آسفالت و... .
 
منشأ شکل گیری سنگ ها و خرده سنگ ها
 
 
دو فرآیند کوه زایی و کوه سایی در زمین موجب پدید آمدن محصولات سنگی می شود . شناخت این دو پدیده ما را در شناسایی بهتر انواع سنگ ها کمک می نماید.

عوامل هوازدگی یا کوه سایی

در زمین شناسی ، هر یک از چند روندی را که باعث خردشدن و تغییر شکل مواد سخت سطح زمین و موادی که با جو درتماسند ، می شود ، هوازدگی می نامند . به دلیل همین پدیده هوازدگی است که کوهستان ها خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خود را از دست می دهند . عوامل فرسایش و هوازدگی به دوگروه شیمیایی و فیزیکی تقسیم می شود :

  • هوازدگی شیمیایی ، بر اثر هیدراتاسیون ، انحلال، هیدرولیز ، اکسیداسیون و یا عکس العمل آب های اسیدی با املاح تشکیل دهنده سنگ پدید می آید .
  • هوازدگی فیزیکی ، بدون هیچ گونه تغییرات شیمایی ، باعث خرد شدن سنگ ها و تغییر شکل آنها به دانه های ریزتر می شود . این پدیده توسط عواملی چون یخ بندان ، تغییرات حرارت درجو و در نتیجه انقباض و انبساط ، قوه جاذبه زمین ، رشد گیاهان ، باد ، جریان آب و عمل جانوران و مانند اینها شکل می گیرد .نتایج مهم ناشی از هوازدگی ، تشکیل خاک ، تشکیل رسوباتی همچون بوکسیت ( منبع اصلی تهیه آلومینیوم ) و خاک های حاصل خیز و تغییر ماهیت دی اکسید کربن موجود در جو می باشد .

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بررسی سنگ ها 107 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد