اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره اگر غدیر نبود

اختصاصی از اینو دیدی دانلود مقاله کامل درباره اگر غدیر نبود دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 2

 

؛ اگر غدیر نبود، بعد از پیامبر(ص) چه روی می‌داد؟!»

«اگر غدیر نبود...» عبارت عجیبی است و پاسخ بدان صفحات بسیاری از دست نوشته‌ها را می‌طلبد که در این‌صورت تنها شاید بتوان زوایایی از غدیر را بررسی کرد؛ مگر می‌توان روح را از کالبد یک مکتب گرفت و به تعریف آن پرداخت؟ مگر می‌توان بدون وجود غدیر، ماهیت نبوت را پذیرفت؟

بیایید بپذیریم که تصور نبود غدیر سخت است، حذف غدیر از فرهنگ و قاموس این آیین، محال و غیر قابل تصور است، محو غدیر از صحنه‌ ذهن مردمان مگر امکان‌پذیر است؟! اگر غدیر نبود این همه دشمنی‌ها، اختلاف برداشت‌ها، تفسیرهای گوناگون از کلام پیامبر(ص) و... از چه روست؟

سرزمین جحفه در نزدیکی شهر مکه، یکصد و بیست هزار مرد و زن که «حاجی» شده‌اند، هوایی بسیار گرم و طاقت فرسا، اضطراب پیامبر(ص) از ماموریت الهی، توقیف کاروانیان و اینک طنین غدیر از لبان متین پیامبر(ص) که اگر غدیر نبود، رسول خدا(ص) با دعوتی عمومی آخرین حج خویش را آغاز نمی‌کرد و مسلمانان چیزی به عنوان مناسک حج نداشتند و با آموزه‌هایی غلط و توهماتی نادرست از عصر جاهلی، به قصد حج، هر سال در سرزمین وحی حاضر می‌شدند و غدیر انگیزه‌ای بود تا حجة‌الوداع آخرین فرستاده‌ خدا روی دهد تا بهانه‌‌ اکمال دین، اکمال حج نیز رقم خورد.

براساس مطالب کتاب، اگر غدیر نبود، چه وقت کویر برهوت جحفه نامش لرزه بر اندام بی‌خردان می‌انداخت و چگونه چون چشمه‌ای جوشان خستگی را از مسافران جاده‌ حقیقت می‌زدود.

اگر غدیر نبود، اجتماعی این چنین با شکوه، با حضور هزاران نفر از همه‌ بلاد اسلامی میسر نمی‌شد، براستی پیامبر(ص) با چه تدبیری می‌توانست این تازه مسلمانان را در یک مکان گرد هم آورد که اجتماع بی‌نظیر حج عاملی شد تا غدیر به وجود آید، بگذارید بهتر بگوییم، اصلا هدف از حجة‌الوداع، پیوند مسلمانان با دریای بی‌ساحل هدایت بود تا حج هم در سایه‌ ولایت او تعریف شود، پس پیامبر(ص) دستور داد کسانی که از غدیر، این تجلی ولایت علی(ع) پیشتر رفته‌اند، به او رجوع کنند و آنانی که باز مانده‌اند، خود را سریع‌تر بدان برسانند تا از گوارای غدیر، جملگی سیراب شوند.

اگر غدیر نبود، نه، هرگز! غدیر بود و پیامبر(ص) دستور داد آنان که بی‌ولایت علی(ع) رفته‌اند باز گردند و آنان‌ که در تفریط محبت او گام‌هایی آهسته برداشته‌اند،‌ خود را به علی(ع) برسانند.

اگر غدیر نبود، پیامبر(ص) باری دیگر، تکلیفی برای اعلام جانشینی، در آخرین حج خویش نداشت و با نزول آیه‌ «یا ایهاالرسول بلغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته» رسالت او در گروی معرفی امامت علی(ع) قرار نمی‌گرفت؛ پس غدیر به وجود می‌آید تا رسول امین(ص)، در گنجایش بی‌مرز آن، مرز ایمان و کفر را مشخص سازد که اگر غدیر نبود پیامبر(ص) مورد خطاب قرار نمی‌گرفت که اگر پیام غدیر را نگویی، در راه خدا هیچ نکرده‌ای!

)وان لم تفعل فما بلغت رسالة(

در قسمتی از کتاب با عنوان «هراس از منافقان مسلم‌نما» آمده است: «بیست و سه سال رنج و تلاش برای سامان آشفته بازار جاهلی، مدارا با خشن‌ترین برخوردهای اجتماعی، عبور از هرج و مرج‌ها،‌ جنگ و کشتارها، مقابله با جهالت‌ها و ناپسندها و... همه و همه در گروی این عملکرد پیامبر(ص) بود و پیامبر(ص) از مخالفان دوست‌نما و منافقان مسلم‌نما، می‌هراسد، نکند همچون روز اول دعوت همگانی، مجلس را بر هم زنند؟ آخر آن روز هم برای فراخوان ولایت علوی(ع) آیه‌ای نازل شده بود؛ "و انذر عشیرتک‌الاقربین". پیامبر(ص) یگانه عبد خداست که در طول حیات‌اش بدون اذن الهی، آبی ننوشیده، چه برسد به انتخاب جانشین بعد از خویش از جانب خود. آن روز هم عده‌ای مخالف بودند، اما امروز؛ "والله یعصمک من‌الناس".

امروز خداوند تو را حفظ خواهد کرد و بینی مخالفانت را به خاک خواهد کشاند تا شرط ایمان بر همگان روشن شود.»

اگر غدیر نبود، جاری‌ترین و ماندگارترین خطبه‌ دنیا توسط پیامبر(ص) خوانده نمی‌شد و امروز خطابه‌ای با نام غدیر نداشتیم تا سند افتخار ما از این روز بزرگ باشد؛ جست‌وجو کنید، این چگونه خطبه‌ای است که در طول تاریخ بشری این چنین بلیغ در حضور جمعیت فراوانی از مردم ارائه شده که مطالب آن همچنان به روز و در حال جریان است؟ رسول خدا(ص) پرشکوه‌ترین خطبه‌ قرون را به امر پروردگارش به وجود می‌آورد تا غدیر بر مرکب قرن‌ها بماند؛ آیا تا به حال این خطبه را خوانده‌اید؟

اگر غدیر توسط پیامبر(ص) رقم نمی‌خورد، عذابی دهشتناک امت اسلامی را فرا می‌گرفت، عذابی که پیامبر(ص) می‌فرمایند؛ «من خود نیز نمی‌توانستم آن را از خویش دور کنم؟!». رسول خدا(ص) در جای جای خطبه به امتحان غدیر تاکید می‌کند و بانگ برمی‌آورد که «غدیر حتی برای من رسول‌الله(ص) آزمونی بزرگ است، پس شاهد باشید که در اجرای آن از هیچ تلاشی دریغ نکردم.»

اگر غدیر نبود، راه اسلام و راه کفر بعد از رسول خدا(ص) از یکدیگر تمیز داده نمی‌شد و امامان هدایت(علیهم‌السلام) و پیشوایان کفر از یکدیگر جدا نمی‌شدند که غدیر، فصل حق و باطل است، غدیر در پهنه‌ گسترده‌ خود، مروارید پیامبر(ص) را دارد که آن روز همه‌ منافقان را بر بلندای جهاز اشتران نظاره‌گر بود اما لب فرو بست، که اگر صدف لبان محمدی(ص) گشوده می‌شد، غدیر، قیامت کبرای دیگر بود!...


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره اگر غدیر نبود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد