اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد مدل صف M/M/1 با سرویس دهی دروازه ای به ترتیب تصادفی

اختصاصی از اینو دیدی تحقیق در مورد مدل صف M/M/1 با سرویس دهی دروازه ای به ترتیب تصادفی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد مدل صف M/M/1 با سرویس دهی دروازه ای به ترتیب تصادفی


تحقیق در مورد مدل صف M/M/1 با سرویس دهی دروازه ای به ترتیب تصادفی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه16

 

چکیده :

در این تحقیق به تحلیل یک مدل صف M/M/1 با سرویس دهی دروازه ای به ترتیب تصادفی خواهیم پرداخت. در این نوع سرویس دهی یک اتاق انتظار و یک صف سرویس برای مشتریان وجود دارد. هرگاه صف سرویس خالی شود تمامی مشتریان منتظر در اتاق، فوراً و بصورت تصادفی در صف سرویس قرار می گیرند.

خواهیم دید که تعداد مشتریان در اتاق انتظار و صف سرویس دارای توزیع پیوسته ثابت هستند.بنابراین می توان تبدیل دو متغیره  Laplace –Stieltjes را از توزیع پیوسته زمانهای اقامت مشتریان در اتاق انتظار و صف سرویس بدست آورد.

 

  1. مقدمه :

ما در این مقاله به بررسی مدل صف M/M/1 با سرویس دهی دروازه ای به ترتیب تصادفی می پردازیم. در این نوع سرویس دهی ، مشتریان در یک اتاق انتظار، بدون ترتیب، جمع می شوند تا به محض آنکه صف خالی شد بصورت تصادفی در صف قرار می گیرند.

این مدل موقعیت مخابره با دسترسی چندگانه در شبکه های کابلی را به یاد می آورد. شبکه های کابلی هم اکنون به منظور نقل وانتقال اطلاعات بصورت دوطرفه ارتقاء داده شده اند. سیستم با اضافه کردن یک کانال پیشرفته به کانال قدیمی که در حال حاضر وجود دارد، گسترش یافته است. بسیاری از ایستگاهها از این کانال پیشرفته بصورت مشترک استفاده می کنند به گونه ای که برای انتقال اطلاعات نیاز به جداسازی محتویات وجود دارد. یک راه مؤثر برای انتقال اطلاعات از طریق کانال پیشرفته استفاده از مکانیزم request–grant می باشد. هر ایستگاه باید از طریق انشعابات محتویات با سایر ایستگاهها هماهنگی اطلاعات داشته باشد. بعد از آنکه تقاضا بصورت موفقیت آمیز برآورده شد،جریا ن داده ها به شیارهای ذخیره شده می روند که این محتویات برای هر ایستگاه به صورت جداگانه می باشد.

دو نوع مکانیزم جداسازی محتوا در انشعابات محتویات وجود دارد : دسترسی بصورت آزاد و  دسترسی بصورت بلاک شده . ویژگیهای اساسی نوع دسترسی بلاک شده عبارتند از :

  • تقاضاهای در حال رقابت در یک انشعاب، بصورت تصادفی(بدون ترتیب) انشعاب را ترک می کنند.
  • اگر تقاضاهای جدید به هنگامی برسندکه تقاضایی درحال ارسال می باشد باید صبر کند تا انشعاب حاضر آزاد گردد.

همین دو ویژگی منجر شده است که ما به مطالعه مدل صف با سرویس دهی دروازه ای که ترتیب سرویس دهی آن تصادفی است، بپردازیم. در اینجا مشتریان در صف بیان کننده تقاضاهایی هستند که در حال حاضر در یک انشعاب در حال رقابت هستند.

اخیراً کاربردی از این مدل بوسیله BOXMA در کتاب DENTENEER and RESING به منظور تسهیل تعمیرات در مدل تعمیر ماشین آلات که نحوه سرویس دهی آن بدون ترتیب می باشد، مورد مطالعه قرار گرفته است. در این کتاب تقریبی برای واریانس زمان اقامت در محل تعمیر با فرض اینکه منابع، محدود هستند ، بدست آمده است.

برای بدست آوردن توزیع زمانهای اقامت مشتری در اتاق انتظار و صف سرویس ابتدا به بررسی فرآیند مارکوف دو متغیره می پردازیم.سپس با بکارگیری یک روش تصحیح برای مسئله صفی که توسط ADAN ارئه شده است درمی یابیم که این فرآیند مارکوف دوبعدی دارای توزیع ثابت می باشد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد مدل صف M/M/1 با سرویس دهی دروازه ای به ترتیب تصادفی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد