اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق بررسی قصه و داستان کودکان

اختصاصی از اینو دیدی دانلود تحقیق بررسی قصه و داستان کودکان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بررسی قصه و داستان کودکان


دانلود تحقیق بررسی قصه و داستان کودکان

تاریخ زندگی انسان حاکی از وجود قبایل ،اقوام و فرهنگهای گوناگون است با این احوال برخی ویژگی ها و پدیده های مشترک را می توان بین تمامی آنها مشاهده کرد . هنر ، زبان مشترک بین فرهنگها ست و شعر و قصه نیز چون دیگر مقوله های هنری همواره جلوه گاه نیازها ،آرزوها ،عواطف و احساسات آدمی بوده است . در این میان احساسات کودکان آنقدر لطیف و صمیمی است که گاه با خواندن شعری زیبا به دنیای خیال پرواز می کنند و یا با شنیدن قصه ای به سرزمین های دور قدم می گذارند . قصه ها دارای نقش سازنده ای در کودکان و حتی بزرگسالان هستند و به همین دلیل که اثر گذار و سازنده  هستند؛ قرآن کتاب آسمانی اسلام از آن استفاده فراوان کرده است . داستان های قرآن درس های ارزنده و کاملی برای هدایت همه ی افراد به ارمغان آورده است .

 کودکان این غنچه های زیبای زندگی در بیشتر اوقات با قهرمانان و شخصیت های قصه های خود همراه می شوند و با خلاقیتهایی که گاه به جای قهرمان قصه ها از خود بروز می دهند به تقویت مهارتهای خود در زندگی می پردازند .

 کودکان در کتابهایی که می خوانند و یا قصه هایی که می شنوند ، بینش و اطلاعات وسیع تری پیدا می کنند و در همین راستا ،هوشیار ،دارای اعتماد به نفس و مسلط به دنیای اطراف خود می شوند .  با پیشرفت غیر قابل تصور تکنولوژی و رشد چشم گیر قدرت ذهن بشر و اعتقاد به تربیت آزاد و غیر محدود به محیط و سن یعنی مکان و زمان افزایش یافته است . مدرسه ها یا مهدها با شرایط موجود ( تراکم کودک ، کمبود معلم ورزیده و فضای آموزشی و وسایل آموزشی و .... ) دیگر ، تنها محیط مساعد برای تعلیم و تربیت نیست یکی از راهها و وسایل و امکانات تربیتی مداوم مطلوب غیر مستقیم ، کتاب است آن هم کتابی که در چهار چوب ادبیات کودکان و نوجوانان جای دارد( حجازی ،1377)

فصل اول :

کلیات : تعاریف :

ادبیات کودکان چیست ؟

ادبیات کودکان شامل قصه ، شعر ، نمایش ، افسانه و داستان است . ادبیات کودکان و نوجوانان عبارت است از تلاشی هنرمندانه در قالب کلام ، برای هدایت کودک به سوی رشد ، با زبان و شیوه ای مناسب و در خور فهم او . به زبانی دیگر عبارت است از چگونگی تعبیر و بیان احساسات و عواطف و افکار به وسیله ی کلمات در اشکال و صورت های گوناگون .

ادبیات ، کودک را در همه ی اوقات زندگی پرورش و تقویت می کند و باعث مسرت خاطر و وسعت تخیل و قوت تصور او می شود و نیز نیروی ابتکار و ابداع به او می بخشد .

 داستان هایی که کودکان می خوانن و می شنوند اثر عمیقی در فکر و روحیه آنان می گذارد و ایشان را برای مواجه با مسائل رفتند و معاشرت با دیگران آماده می کند و نیز درک و فهم مشکلات زندگی آنان را یاری می کند .

 کودک :

 کودک کسی است که کمتر از 18 سال داشته باشد مگر اینکه اساس قوانین ملی قابل اعمال سنی قانونی کمتر را تعیین کرده باشد .  ( کنی زاده 1379)

شامل 24 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بررسی قصه و داستان کودکان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد