اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد استان مازندران (2)

اختصاصی از اینو دیدی تحقیق در مورد استان مازندران (2) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 4 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

استان مازندران

مقدمه

جهانگردی، از نیمه دوم قرن بیستم، بخش بزرگی از پویائی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جهان را به خود اختصاص داده است. ارائه کنندگان خدمات جهانگردی شامل، دفاتر خدمات مسافرتی و تور گردانان، کار گزاران حمل و نقل هوائی، ریلی، جاده‌ای و دریائی، اقامتگاهها، متصدیان جاذبه‌های گردشگری، رستورانها، فروشگاههای محصولات صنایع دستی و سوغات، پوشاک سایر لوازم مورد نیاز و علاقه جهانگردان، معمولا در بخش خصوصی فعالیت داشته و سازمانهای ملی گردشگری نیز نقش اساسی خود را در برنامه ریزی، سیاستگذاری، مدیریت، کنترل و نظارت بر خدمات ایفا می‌نمایند.

طبقه بندی ارائه کنندگان این خدمات گوناگون تحت مفهوم واحد صنعت گردشگری توسط گروهی از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به رسمیت شناخته شده و اخیرا این مفهوم در یک پروتکل، در ردیف نظام حسابهای ملی گنجانده شده است.

با حضور مجموعه وسیعی از شرکت کنندگان مختلف از بخشهای دولتی و خصوصی، جهانگردی به‌صورت پدیده‌ای پیچیده در آمده و توسعه و گسترش آن در جهت کمک به تحقق اهداف توسعه ملی، مستلزم هماهنگی و همکاری نزدیک، بین کلیه عوامل نامبرده می‌باشد و به همین دلیل از دهه هفتاد میلادی سازمان جهانی جهانگردی تشکیل شد.

بر اساس رده بندی انجام شده توسط سازمان مذکور، کشور ایران با برخورداری از جذابیتهای گوناگون گردشگری در بین ده کشور اول جهان قرار دارد. در این میان استان مازندران به‌دلیل وجود چند هزار جاذبه طبیعی، فرهنگی، تاریخی، ورزشی و مذهبی دارای شرایط منحصر به‌فردی است که بر آن اساس در ردیف یکی از مناطق برجسته و ممتاز گردشگری کشور قرار دارد.

با توجه به شرایط فوق، هر ساله بیش از دوازده میلیون گردشگر داخلی و سیصد هزار گردشگر خارجی به استان مازندران سفر می‌کنند. این ویژگی، یک فرصت بسیار مناسب و طلائی برای افزایش در آمد مردم منطقه و ایجاد رونق اقتصادی است. با توجه به شرایط خاص، استان مازندران در ایام تعطیلات نوروزی و فصل تابستان، شاهد حضور میلیونها گردشگر می‌باشد و به همین دلیل، تشکیل ستاد تسهیلات سفر الزامی است. تا با برنامه ریزی‌های مدون و اجرای هماهنگ آن، دسترسی به اهداف موجود در این صنعت، میسر شود.

با تشکیل این ستاد در نوروز 86، مشکلات موجود کاهش یافته و با آمادگی کامل، تسهیلات لازم برای انجام سفری مطمئن و گذران اوقات فراغت فراهم شد.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران بعنوان مسئول کمیته اسکان، آمار و اطلاع رسانی وتولیت بیش از ده دستگاه اجرائی و دبیری ستاد تسهیلات استان به نیابت از سوی استاندار مازندران و اخذ گزارش لازم از حدود 50 دستگاه اجرائی به همراه تشکیل ده گروه عملیاتی تحت عنوان نظارت بر واحد‌های اقامتی و پذیرائی، اسکان و ساماندهی ویلاهای استیجاری، آمار و نظر سنجی، فرهنگی و اطلاع رسانی، تبلیغات و امور نمایشگاهها، حراست، تورهای گردشگری، حقوقی و تدارکات و پشتیبانی، کلیه اقدامات را با موفقیت به انجام رسانید.

مازندران با تلاش شبانه روزی حدود 150 نفر نیروی ستادی و اعزامی به سطح استان و همکاری سازمان مرکزی، توانست در نوروز 86 نیز افتخارکسب بالاترین افزایش رضایتمندی گردشگران در کشور را به‌دست آورد.

رحمت عباس‌نژاد رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران و دبیر ستاد تسهیلات نوروزی استان مازندران

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران علاوه بر مسئولیت‌های محوله توسط ستاد مرکزی نظارت بر سفرهای نوروزی کشور، مسئولیت کمیته اسکان، آمار و اطلاع رسانی و دبیری ستاد تسهیلات نوروزی استان مازندران را نیز از طرف استاندار مازندران برعهده داشت که برای انجام امور به شکل مطلوب و مناسب و انجام کار و کلیه وظائف محوله ستاد نظارت بر سفرهای نوروزی استان با تکیه بر 9 گروه زیر: 1- گروه فرهنگی و اطلاع رسانی 2- گروه نظارت 3- گروه حراست 4- گروه آمار و نظر سنجی 5- گروه تدارکات و پشتیبانی 6- گروه حقوقی 7- گروه تبلیغات و امور نمایشگاهها 8- گروه اسکان و ویلاهای استیجاری 9- گروه تورهای گردشگری تشکیل شد.

لازم به‌ذکر است که علاوه بر 9 گروه اصلی، سه ستاد فرعی نیز در شهرستان چالوس – آمل – بهشهر نیز تشکیل شد.

1 – گروه تبلیغات و نمایشگاهها

به منظور اطلاع رسانی دقیق به مسافرین ایام نوروزی جهت گذراندن اوقات فراغت به شکل مناسب و ایجاد رضایتمندی برای آنان اقدمات ذیل قبل از تشکیل ستاد صورت پذیرفت:

 راه‌اندازی پایگاههای اطلاع رسانی در محورهای ورودی استان ( 5 پایگاه در چهار محور ورودی استان، کندوان، هراز، گلوگاه، کلاردشت و سوادکوه ) با 30 نفر پرسنل برای هر پایگاه (6 نفر در 3 شیفت بصورت شبانه‌روزی)

 فعال نمودن دو پایگاه پزوهشی عباس آباد و گوهر تپه، علاوه بر دایر بودن کلیه موزه‌ها و 10 اماکن تاریخی استان جهت بازدید گردشگران

 چاپ بروشور راهنمای مسافران نوروزی 86 به تعداد 100000 نسخه با طراحی مورد تائید اعضای کمیته فرهنگی و اظلاع رسانی، حاوی اطلاعات ضروری مربوط به کلیه سازمانها ی عضو ستاد

 برپائی دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در شهرستان چالوس

 برپائی نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی در پایگاههای اطلاع رسانی (مبادی ورودی) و سایت‌های تاریخی گوهر تپه و عباس آباد بهشهر

 فروش کتاب و نشریات در اماکن تاریخی استان

 تهیه شناسنامه یک صفحه‌ای از اماکن تاریخی و تفریحی 15 شهر و ارائه به گردشگران

 استقرار راهنمایان محلی در مکانهای تاریخی

 تهیه150 عدد بنر تبلیغاتی و نصب در محورهای ورودی استان

 تهیه و نصب 70 پرچم با عنوان تسهیلات سفرهای کشور

 تهیه و نصب50 پارچه برای پایگاههای اطلاع رسانی

2 – گزارش عملکرد گروه فرهنگی و اطلاع رسانی

 هماهنگی با سیمای استان جهت معرفی روزانه جاذبه‌ها و اماکن دیدنی استان به مسافرین

 مسابقه تلویزیونی از شبکه استانی در خصوص جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان به صورت هر شب

 برنامه رادیوئی روابط عمومی آشنائی با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان هر روزه در ایام نوروز در برنامه طراوت بهاری

 برنامه‌های اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما به صورت روزانه با هماهنگی کلیه اعضای کمیته فوق

 برای اولین بار جهت پر کردن اوقات فراغت مسافرین با هماهنگی کانون دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و جامعه هتلداران تورهای گردشگری یک روزه در کلیه شهرها راه‌اندازی و در صورت مساعد بودن هوا اجرا گردید.

 اطلاع رسانی از طریق کلیه رسانه‌های جمعی و ارائه اخبار به صورت روزانه

 برگزاری نشست مطبوعاتی با حضورکلیه اصحاب رسانه‌ها در استان

 مصاحبه خبری با صدا و سیمای استان و شبکه‌های سراسری

 برگزاری 14 جلسه کمیته تولیدات فرهنگی و اطلاع رسانی

 هماهنگی با صدای استان جهت مسابقه رادیوئی در خصوص جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان در برنامه «عصر بهاری»


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد استان مازندران (2)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد