اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد مبارزه با علف های هرز

اختصاصی از اینو دیدی تحقیق در مورد مبارزه با علف های هرز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 7

 

استفاده از دگر آسیبی برای مبارزه با علف های هرز Redstem , Duck salad و سوروف .

خلاصه : از 279/17 نمونه یا واریته برنج که از 110 کشور در مجموعه جمع آوری شده بخشی از تحقیقات کشاورزی آمریکا وجود دارد. حدود 000/12 جهت وجود دگر آسیبی برای Duck salad (wild) Meterantheralimosa و حدود 000/5 نمونه برای وجود دگر آسیبیدر مقابل Redstem Ammannia coccinea Rottb. و سورف Echinochloa crus _ galli [L] (Beauv مورد ارزیابی قرار گرفتند مجموعه 412 نمونه در آزمایشات مزرعه ای در سالهای 1988 و 1989 و 1990 ناحیه فعالیت دگر آسیبی بیشتر از ده سانتی متر برای Duck salad و 145 نمونه دیگر همین ناحیه دگر آسیبی را برای Redstem داشتند. 94 نمونه دارای فعالیت دگر آسیبی ظاهری به سوروف از خود نشان دادند .

نمونه هایی از برنج که فعالیت دگر آسیبی در مزرعه داشتند دو تا سه برابر وزن ریشه آنها بیشتر از ارقامی بود که فعالیت دگر آسیبی نداشتند. در کسرتهایی که با سوروف آلوده شده بود، کاهش عملکرد نمونه هایی از برنج که فعالیت دگر آسیبی داشتند، 37/0 و نمونه هایی که این خاصیت را نداشتند 68% تا 60 بود .

کروماتوگرام های نمونه ای بدون دگر آسیبی و با دگر آسیبی دو نوع بودند. یک نوع توسط 12777: PI و نوع دیگر رقم بدون دگر آسیبی است .

مقدمه : مولیش 1937 از واژه دگر آسیبی به منظور اثرات بیوشیمیای متقابل مفید و مضر برای همه رده های گیاهی از جمله میکروارگانیسم ها استفاده کرد. Rice رایس در (1984) بعدها این تعریف را اصلاح کرد و آن را هرگز اثر مستقیم یا غیر مستقیم مفید یا مضر توسط یک گیاه از جمله میکروارگانیسم ها روی دیگری در اثر تولید ترکیبات شیمیایی که به محیط وارد می شود، نامیده است مواد شیمیایی که دارای خاصیت دگر آسیبی هستند مثلا در همه بافت های گیاهی از جمله برگ ، گل ، ساقه ، میوه و ریشه و بذر وجود دارد و از طریق تصاعد گازی ، ترشحات ریشه ، نشت کردن و یا پوسیدن بقایای گیاهی به محیط وارد می شوند (Rice , 1989: Putnam and Weston , 1984) .

گرچه این واژه ابتدا توسط مولیش 1937 مطرح شده ، مفهوم دگر آسیبی دارای سابقه بسیار طولانی از علوم کشاورزی است مثلا نئوفراستوس ( سیصد سال قبل از میلاد) به سمت گیاهی در کتاب خود تحت عنوان شناخت گیاهان اشاره کرد یا فیلسوف یونانی دموکریتوس استفاده از فراورده های گیاهی که بطور طبیعی تولید می شوند استفاده شده به عنوان متد علمی برای کنترل علف های هرز اشاره کرد و بیان داشت که با استفاده از مخلوطی از گل های لوپن و شیرابه هلموک روی ریشه درختان می توان آن ها را از بین برد (Rizi and Rizvi 1992) .

دگر آسیبی از گل های اوپن و شیرابه هلموک روی ریشه درختان می توان آنها را از بین برد .

دگر آسیبی مکانیزمی است که به آن وسیله علف های هرز رشد گیاهان زراعی را تحت تاثیر قرار داد.

و بطور گسترده ای در جوامع (Gressel and hom , 1964, whittaker and feeny , 1971) , (Bell and koeppe , 1972) توانایی بالقوه دگر آسیبی علف های هرز از طریق رهاسازی ترکیبات سمی در محیط بوسیله ترشحات ریشه یا پوسیده نشدن مواد گیاهی در حدود 90 گونه گیاهی گزارش شده است (Putham and Weston , 1984) این علف های هرز شامل گونه های مرغ (Agropyron repens [L] Beaur) (Kommedahl , kotherimer , and ber nardini , 1959; Gabor and veath , 1981)

علاوه بر وجود دگر آسیبی در علف های هرز برخی محققین این خاصیت را در گیاهان زراعی مانند: چاودار ، گندم آفتابگردان ، جو، تنباکو، برنج نیز گزارش کشده اند.

پوتمن و دوک (1974) اظهار داشتند که انواع وحشی گیاهان زراعی در ابتدا دارای خاصیت دگر آسیبی زیادی بوده اند و دورگ گیری و به گزینی که روی آنها انجام شده است . این خاصیت بعدا گزارش یافته است و یا از بین رفته است .

در آمریکا بیش از 50 گونه علف های هرز فراوان برنجی که بصورت مستقیم (یعنی کشت مستقیم بذر) و این علف هرز در رتبه بعد از قیاق که فراوانترین علف هرز در مزارع برنج است.

قرار دارد و پس از آن گونه های (Sesbania exaltata [raf] rydb.exA.w.Hill)

و برنج ترمز (Scirpus spp) , (oryza satival).

گونه (Brachiaria platphylla [Griseb] nash ) and (Leptochlo a spp)

در مجموعه جمع آوری شده انواع برنج سازمان تحقیقات کشاورزی آمریکا 279/17 نمونه برنج از 110 کشور وجود دارد یکی از اهداف این تحقیق ارزیابی این مجموعه برنج و مشخص کردن نمونه ها یا واریته هایی است که دارای خاصیت دگر آسیبی به علف های هرز آبزی و خشکزی می باشد . حدود 12000 نمونه به منظور ارزیابی وجود دگر آسیبی برای (Duck salad) و حدود 5000 نمونه به منظور ارزیابی دگر اسیبی برای redstem و قیاق بررسی شدند نمونه هایی که دارای این خاصیت بودند شناسایی شدند. چنین کاری می تواند منجر به کاشه مصرف علف کش ها و بهبود و کیفیت آب


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد مبارزه با علف های هرز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد