اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره بررسی و تجزیه و تحلیل عوامل مؤثر در روند توسعه اقتصادی در دهستان کبودگنبد 163ص

اختصاصی از اینو دیدی تحقیق درباره بررسی و تجزیه و تحلیل عوامل مؤثر در روند توسعه اقتصادی در دهستان کبودگنبد 163ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 220

 

چکیده:

مطالعه حاضر تحت عنوان «روند توسعه روستایی در دهستان کبودگنبد شهرستان کلات نادر» به بررسی و تجزیه و تحلیل عوامل مؤثر در روند توسعه اقتصادی در این دهستان می‌پردازد.

توسعه روستائی یک امر چند بعدی است که از مؤلفه‌های مختلفی تشکیل می‌شود. در این راستا، مؤلفه‌های مزبور در دهستان کبودگنبد به صورت زیرساختهای طبیعی، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی در نظر گرفته شده‌اند که هریک از این زیرساختها، خود از عوامل مختلف تشکیل شده است.

به طور کلی این دهستان از نظر اقلیمی دارای وضعیت آب و هوایی نیمه خشک است که زمستان سرد و تابستانی گرم دارد.

بیشتر اراضی دهستان را تپه‌ها و کوههای نسبتاً مرتفع تا مرتفع فرسایش یافته با دره‌های عمیق متعدد متشکل از سنگهای دگرگونی و آذرین و آهکی با شیب 40 تا 90 درصد تشکیل می‌دهد.

بررسی انجام شده پیرامون ویژگیهای طبیعی، حاکی از آن است مشکل اصلی منطقه کمبود آب نبوده بلکه توزیع نامناسب بارندگی، وضعیت توپوگرافی و عدم ذخیره آب مازاد در زمان بارندگی و مشکلات مربوط به شبکه و کانالهای آبیاری می‌باشد که تأثیر منفی بسیار شدیدی بر درآمدهای کشاورزی از جمله محصولات دیمی داشته است و این کاهش درآمد نقش مؤثری در مهاجرت روستائیان می‌تواند داشته باشد. ولی در روستاهایی نظیر ارچنگان، قاباخ، ایده‌لیک، سلطان‌آباد و ... که برنج کشت می‌شود روستائیان از درآمد کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی برخوردارند.

از نظر وضعیت خدمات و امکانات، دهستان با کمبود نسبتاً شدیدی مواجه است و با نیازهای روستائیان ساکن تناسبی ندارد. در مجموع می‌توان گفت که این دهستان با داشتن قابلیتهای مختلف، نیازمند این است که در راستای حمایت از روستا و جلوگیری از مهاجرت‌های شدید روستائیان به مراکز شهری، اقدامات لازم در جهت بالابردن درآمدهای روستائیان و رفع نابسامانی‌های اقتصادی، طرح‌های اجرایی و سرمایه‌گذاری‌های مؤثر بعمل آورد.

مقدمه:

در مورد توسعه و توسعه کشاورزی تاکنون مطالب زیادی عنوان گردیده است که در نهایت تمام این مطالب در یک مورد اشتراک دارند و آن ارتقاء سطح کیفی و کمی جامعه انسانی می‌باشد.

جامعه روستائی دارای ویژگیهای فرهنگی، اجتماعی خاص می‌باشد و لازم است که هرگونه طرح توسعه‌ای همگام با خصوصیات فرهنگی منطقه در نظر گرفته شود. در این زمینه نظرات مختلفی توسط مجامع بین المللی و اقتصاددانان ارائه شده است. (مهندسین مشاورDHV، 1371، 16-62)

بانک جهانی توسعه روستائی را، راهبردی جهت بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستائیان فقیر می‌داند.

توسعه روستائی روند بهبود شرایط زندگی توده‌های کم‌درآمد روستا می‌باشد.

توسعه روستائی ارتقاء استانداردهای زندگی و توانا ساختن توده‌های کم‌درآمد جمعیت روستا می‌باشد. (آسایش، 1372، 44)

توسعه یک فرآیند پیچیده از تحول است، که مستلزم تغییرات اساسی در ساختار اجتماعی، طرز تلقی مردم و نهادهای ملی و نیز تسریع رشد اقتصادی، کاهش نابرابری و ریشه‌کن‌کردن فقر مطلق است.

یک برنامه توسعه هنگامی می‌تواند به موفقیت نائل شود که همزمان با رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری، کاهش نابرابری‌های اجتماعی ـ اقتصادی را هدف اساسی قرار ‌دهد.

تدوین رابطه صحیح بین نیازهای جامعه روستائی و امکانات و منابع طبیعی بالقوه و بالفعل روستا، و به دیگر سخن، ایجاد امکانات توسعه‌ای هماهنگ در مناطق روستائی و شتاب بخشیدن به «توسعه همه جانبه روستائی» در جهت رفع تدریجی و برنامه‌ریزی‌شده اختلافهایی که در زمینه های مختلف اقتصادی و عمرانی و رفاهی بین مناطق شهری و روستائی وجود دارد.

در این راستا در کشور ما ایران نیز حداقل، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه مسئولین کشور به توسعه روستائی جلب شده است. تأسیس نهاد جهاد سازندگی خود نویدی به بازسازی و بهسازی در روستاها بود. اما در اوایل تأسیس این نهاد ،عمران روستاها در هر مکان جنبه سلیقه‌ای داشته و به مرور به شکل اصولی‌تری اقدام شده است؛ با این وجود هنوز هم یک برنامه مشخص و مدونی برای توسعه روستاها تنظیم نشده است. لذا می‌بینیم مشکلات روستائیان ما همچنان باقیست. به عنوان مثال در بسیاری از روستاهای کشور امکانات رفاهی همچون راه، حمام، آب و برق، و ... ایجاد شده ، اما به مسائل اقتصادی مثل کشاورزی و دامداران توجه زیادی نشده است، لذا روستائیان برای فرار از فقر، روستاهای خود را رها کرده


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بررسی و تجزیه و تحلیل عوامل مؤثر در روند توسعه اقتصادی در دهستان کبودگنبد 163ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد