اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله نقش باورهای دینی در پیشگیری از اعتیاد

اختصاصی از اینو دیدی دانلود مقاله نقش باورهای دینی در پیشگیری از اعتیاد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله نقش باورهای دینی در پیشگیری از اعتیاد


دانلود مقاله نقش باورهای دینی در پیشگیری از اعتیاد

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 27

 

مقالة:

نقش باورهای دینی در پیشگیری از اعتیاد

فهرست:

چه عواملی بنیان خانواده را تهدید می کند؟

تکرار هزار باره این واژه شوم، اعتیاد

فرهنگ سازی

خودباختگی

جنگ نرم افزاری

اشاعه فرهنگ پیشگیری از اعتیاد نیازمند برنامه‌ریزی است

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان تشکیل شد

آمپول‌های مخدر، تزریق مرگ در شریان خانواده‌ها

چه عواملی بنیان خانواده را تهدید می کند؟

براساس آموزه های قرآنی آرامش روحی و روانی ایجاد دوستی، رحمت و محبت از جمله ره آوردهای تشکیل کانون خانواده است که مورد تأکید زیاد اسلام واقع شده است. آن چه در دنیای مدرن و صنعتی شده امروز فلسفه وجودی خانواده را تهدید می کند، ناتوانی اعضای خانواده در مهندسی خاص تنظیم روابط خانوادگی است. اگرچه اعتیاد، مشکلات اقتصادی، بیکاری، ناهمگون بودن فرهنگی زوج ها مجموعه ای از دلایل قدیمی تر و شناخته تر شده جدایی در خانواده ها است اما دلایل نوین که از بطن جامعه مدرن امروزی بیرون آمده نیز جای بررسی و تامل بسیار دارد. خود باختگی فرهنگی در برابر مظاهر زندگی دنیای صنعتی شده و پوشالی از نظر اعتقادی، آفت خزنده ای است که این روزها نقل محافل است.

تامل در احوال آنها که هر روز به دادگاه های خانواده مراجعه می کنند و باعث افزایش روز به روز پرونده هایی با موضوع دادخواست جدایی می شوند، حکایت از آن دارد که هنوز هم اعتیاد و بیکاری عوامل اصلی جدایی ها هستند.

تکرار هزار باره این واژه شوم، اعتیاد

اعتیاد و تخصیص آمار 60 درصدی طلاق به دلیل این پدیده شوم در خانواده ها، بحثی تکراری اما مهم است. پررنگ شدن نقش این عامل در جدایی های نوین قابل تامل است. بنابراین از حجت الاسلام «قدرتی»، مرکز تحقیقات فقهی قوه قضاییه در این باره می پرسیم. پاسخ او چنین است: «اگرچه نمی توانیم یک نسخه کلی برای سراسر کشور در این باره بپیچیم و مدعی شویم که عوامل جدایی در همه شهرها یکسان عمل می کند، چنان چه در استان قم اعتیاد حرف اول را در جدایی ها می زند ولی ممکن است در یزد چنین نباشد. با این حال باید بپذیریم که متأسفانه اعتیاد در چند سال اخیر رتبه اول را در افزایش طلاق و ایجاد سایر آسیب های اجتماعی داشته است و ثانیه به ثانیه چون سیلی بنیان کن به پیش می رود و قربانیان خود را می گیرد.»

فرهنگ سازی

وی می افزاید: «مبارزات گسترده با قاچاقچیان مواد مخدر، تقدیم کردن شهدای بسیار، اقدامات متعدد نیروهای انتظامی، پر شدن زندان ها از معتادان، به وجود آمدن انجمن های معتادان خود معرف، تلاش های سازمان بهزیستی در پیشگیری و درمان حکایت از آن دارد که متأسفانه سعی و جهاد ما برای ریشه کردن اعتیاد در کشور روند مطلوبی نداشته است. چرا که این اقدامات در برابر دشمن عظیمی چون باندهای بین المللی و عوامل کلان توزیع جهانی انجام می شود که طی برنامه های بلندمدت قصد تخریب نیروی انسانی و جوان در کشورهای اسلامی را دارند.»


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله نقش باورهای دینی در پیشگیری از اعتیاد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد