اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره اهمیت سیستم های کنترل

اختصاصی از اینو دیدی تحقیق درباره اهمیت سیستم های کنترل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره اهمیت سیستم های کنترل


تحقیق درباره اهمیت سیستم های کنترل

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 18

 

اهمیت سیستم های کنترل 

در سالهای اخیر ، سیستم های کنترل اهمیت فزاینده ای در توسعه و پیشرفت تکنولوژی جدید یافته اند . هر یک از جنبه های فعالیت روزمره ی ما عملاً نوعی سیستم کنترل قرار دارد . مثلاً برای نمونه در محدوده ی زندگی فردی ، کنترل کننده های خودکار در سیستم های تهویه ی مطبوع ، دما و رطوبت هوای خانه ها و ساختمان ها را درحد مطلوب نگاه می دارند .

سیستم های کنترل در تمام بخشهای صنعت نظیر کنترل کیفیت محصولات ، خط مونتاژ خودکار کارخانجات ، کنترل ماشین ابزارها ، تکنولوزی فضایی و سیستم های نظامی ، کنترل کامپیوتری ، سیستم های حمل ونقل ، سیستم های قدرت ، سیستم های هوش مصنوعی و در موارد بسیار دیگری ، به فراوانی یافت می شوند . صرف نظر از اینکه چه نوع سیستم کنترلی در اختیار داریم ، سه بخش اساسی را می توان در آن مشخص کرد :

1 ـ خواسته هاو انتظارات ما از سیستم کنترل ( ورودی های سیستم )

2 ـ اجزای مختلف سیستم کنترل

3 ـ نتایج ( خروجی سیستم )

سیستم کنترل

به طور کلی ، هدف از سیستم های کنترل این است که خروجی های Z را به شیوه ی از پیش تعیین شده ای به وسیله ی ورودی های U ازطریق اجزای سیستم ، کنترل کند ، ورودی های سیستم کنترل ، سیگنال های تحریک و خروجی های آن متغیر های تحت کنترل نیز نامیده می شوند .

ساختمان سیستم های کنترل

سیستم های کنترل از لحاظ ساختاری به دو بخش زیر تقسیم می شوند .

الف ) سیستم های کنترل حلقه باز ( Open Loop )

ب ) سیستم های کنترل حلقه بسته ( Closed Loop )

 

حال در زیر به ترتیب مدار بالا را به طور خلاصه توضیح می دهم .

الف ) سیستم های کنترل مدار باز ( open Loop )

در اینگونه سیستم ها خواسته های ما از عملکرد آن به خوبی برآورده نمی شود و تنها دلیل استفاده از این سیستم سادگی ، تعمیر ونگهداری آسان واقتصادی بودن آن است . به طور عینی ماشین لباسشویی مثال بارزی از یک سیستم کنترل مدا ر باز است . زیرا عموما ً مدت زمان شستشو از طریق قضاوت و تخمین فرد استفاده کننده تعیین می شود . یک ماشین لباسشویی خوکار باید بتواند دائماً میزان تمیزی لباسهای در حال شستشو را بررسی کند تا هر زمان که به اندازه ی کافی تمیز شد ند . به طور خودکار خاموش شود .

در موارد ساده ، سیستم کنترل کننده می تواند ، یک تقویت کننده ، اتصالات مکانیکی و یا وسایل کنترلی دیگرباشد . درموارد پیچیده تر کنترل الکترونیکی ، کنترل کننده ممکن است یک حسابگر الکترونیکی نظیر یک ریز پردازنده باشد . 

آشنایی بیشتر درمورد اجزای یک سیستم کنترل مدار باز اطلاعاتی را ارائه میدهم .

1 ـ واحد ورودی ( ورودی مرجع A ) : اطلاعات از طریق کلید ها و حس کننده ها ( سنسورها ) به ورودی هامنتقل می گردد . این اطلاعات عموماً به شکل سیگنال های الکتریکی است که می تواند به صورت دیجیتال یا آنالوگ باشد .

2 ـ واحد متناسب کننده یا هم سطح کننده ( Conditioning Unit ) : این قسمت در صورتی مورد نیاز است که میزان ولتاژ یا جریان سیگنال های ورودی ، برای واحد کنترل کننده مناسب نباشد . بنابراین این مقدار ولتاژ یا جریان به میزان معینی تنظیم گردد .

3 ـ واحد کنترل کننده ( واحد پردازش ) : این واحد ، هسته ی سیستم کنترل را تشکیل داده ، اعمال منطقی و محاسباتی در این قسمت صورت می گیرد .

4 ـ واحد تقویت کننده : در این قسمت سیگنال های ضعیف دریافت شده از واحد پردازش ، تقویت و ارسال شده تا وسایل کنترل کننده مانند شیر های کنترل شونده توسط جریان الکتریکی ( Solenoid Valves ) یا کنتا کتورها را کنترل ، یا لامپ های نشان دهنده را روشن نماید .

5 ـ واحد خروجی ( متغیر تحت کنترل Z ) : از این قسمت فرمانهای سیستم


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره اهمیت سیستم های کنترل
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد