اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره تاثیر ناسیونالیسم بر شاعران و نویسندگان ایران زمین

اختصاصی از اینو دیدی تحقیق درباره تاثیر ناسیونالیسم بر شاعران و نویسندگان ایران زمین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 9

 

مقالة:

تاثیر ناسیونالیسم بر شاعران و نویسندگان ایران زمین

فهرست:

شاعر اجتماعی کیست؟

تاثیر ناسیونالیسم بر نوسیندگان ایرانی

(( تفکر هرگز یک فعالیت جدابافته و بدور از تاثیرهای زندگی گروهی نیست. از همین روی ، تفکر را باید در چهارچوب زمینه اجتماعی اش در نظر گرفت. ))

لوئیس کوزر

شاعر اجتماعی کیست؟

شاعر اجتماعی کسی است که بر کلیه جریانهای زمانی و مکانی خود وقوف دارد. یعنی مذهب ، سیاست ، جامعه شناسی ، تاریخ و غیره. چنین شاعری قدرت تجزیه و تحلیل مسائل را داشته و خود را جدا از مردم و اجتماعش نمی داند. (( باباطاهر درد زمانه خودش را شناخته بود ، خودش سوته دل بود و سوته دلان را خبر می کرد تا گرد هم آیند و غمها وانمایند. )) ۷ شاعر اجتماعی باید به دنبال (( درمان باشد نه تسکین ، به دنبال تفهیم باشد نه تسکین ، طبیب غمخوار باشد نه دلقک بیعار. )) ۸ و به یاری حقیقت هاییمی رود که نیازمند پناه اند و حنجره ای را طلب می کنند که فریادشان را به گوش اهلش برسانند. (( وقتی درست حرف زدی و حرف دلت ، شرفت ، مسولیتت و حرف مردم خود را زدی و حرف تقاضای تاریخ انسانی و شرفمند و پیشرو زمانه ات را زدی ، آن وقت احتمالا بلیقینا مردم زمانهای بعد هم تو را به عنوان یک سند می شناسند ، یک شاخص. )) ۹ شاعروقتی به این نقطه می رسد می داند در کجای زمین ایستاده است و ستا ینده کدامینمعانی و اوضاع است.

شاعر اجتماعی وابسته به یک حزب و مبلغ یک تفکر ایدئولوژی نیست ، زیرا در غیر اینصورت شعر را که باید در خدمت کل جامعه و خیر تک تک اعضای آن باشد در خدمت گروهی خاص و اهداف ویژه ای در می آورد. چنین رویه ای آزادی را از شاعر گرفته و او را ملزم به چرخش در یک دایره بسته می کند. (( وقتی که ما از یک آرمان سیاسی حمایت می کنیم می توانیم دچار اشتباه و فریب بشویم و به این ترتیب این اشتباه و فریب را به دیگران منتقل کنیم. )) ۱۰ بنابراین التزام شاعر باید (( فارغ از سیاست و تنها در راه تعالی انسان باشد. )) ۱۱ چنین رویه ای را می توانیم در اشعار شاعرانی چون شاملو ، خوئی ، سپانلو ، اخوان و نظایر آنها ببینیم. (( دوران کمال شعر اخوان ، دو دهه سی و چهل است و عجیب اینکه در این دوران است که شاعر با اینکه علایق سیاسی چپ و ناسیونالیستی داشته است ، شعرسیاسی محض در اشعار او کمتر می یابیم. حتی قصیده غرایی که در ستایش دکتر مصدقسروده و شاید در زمره سیاسی ترین اشعار او باشد ، از شعار خالی است. این امر عجیبنیست ، زیرا در شعر بر خلاف آنچه معمولا تصور می کنند ، مراد و مقصود شاعر بیان نمی شود و اگر شد ، قاعدتا می بایست شعر شاعر سراسر آکنده از مطالب و مضامینایدئولوژیک و سوسیالیسم و ناسیونالیسم باشد. )) ۱۲


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره تاثیر ناسیونالیسم بر شاعران و نویسندگان ایران زمین
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد