اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله شگفتی های نهج البلاغه

اختصاصی از اینو دیدی مقاله شگفتی های نهج البلاغه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله شگفتی های نهج البلاغه


مقاله شگفتی های نهج البلاغه

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 فرمت فایل:word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  تعداد صفحات:6

پیامبر اکرم (ص) از زبان علی (ع)

نهج البلاغه قسمتی از سخنان مولی الموحدین ا میر المومنین علی (ع ) است که چه به لحاظ صنعت و چه از جهت محتوا و بلاغت جایگاه رفیعی در فرهنگ اسلام و عرب دارد .

نهج الباغه کتابی است که از آن استشمام عطر محمدی می کنیم و علی (ع) را سر مست از جوشش چشمه سار تربیت نبوی می یابیم ؛ کتابی است شگفت که به فرموده یکی از اندیشمندان بنام شیعه ، معجزه قوی است ، و بر خلاف معجزه ی فعلی با دوام و خاص غیر عوام .

در این مقاله برآنم که حضرت خاتم النبیاء (ص) را از منظر علی مرتضی (ع بنگریم ؛ از دیدگاه کسی که همه حوادث تلخ و شیرین تاریخ بعثت با پیامبر(ص) بود و حضرتش هر چه را با احدی نگفت با او در میان گذاشت و بر هر کاری که لایق نمی یافت او را می گماشت تا انجا که در روز مبالغه او را نفس خویش انگاشت و هر دو فرقه این حادثه را یکسان نگاشت .

پیامبر شناسی امام (ع) وقتی چشم هار ا به خود خیره می کند که که با پیامبر شناسی بعضی از فرق اسلامی مقایسه شود .

حال ببینیم رسول خدا (ص) در نهج البلاغه چگونه است . در خطبه قاصعه که بلند ترین خطبه امیر المومنین (ع) در این کتاب است ، پیرامون کمالات و فضائل پیامبر بزرگ اسلام (ص) و توجه خاص خداوند به ایشان در طول مراحل تربیت و رشد ، چنین می خوانیم :

هنگامی که از شیر گرفته شد خداوند بزرگ ترین فرشته از فرشتگان را شب و روز همنشین او نمود تا راههای بزرگواری را پیمود و مکارم اخلاق جهان را کسب نمود .

در ادامه خطبه امام (ع) مباهات می کند که با فردی که این گونه برخوردار از تربیت الهی است ، ملازم و همراه بوده و این ملازمت را به ( رفتن بچه شتر از پی مادر خود ) تشبیه می نماید و ابراز می دارد که رسول خدا (ص ) هر روز شمه ای از این اخلاق کریمه را بر وی عرضه می داشت و او را به کسب آن فضائل می گماشت .


دانلود با لینک مستقیم


مقاله شگفتی های نهج البلاغه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد