اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد سلامت و بهداشت 12 ص

اختصاصی از اینو دیدی تحقیق در مورد سلامت و بهداشت 12 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 12

 

سلامت و بهداشت

تهیه کننده :

مژگان میرزا نژاد

دبیر مربوطه :

خانم محمد پور

نام کلاس :

2/2

فهرست مطالب

عنوان صفحه

وظایف کلسیم 2

4 نکته مهم برای سلامتی شما 6

وقتی نیکوتین سیگار زیاد شود 6

ویروس ایدز 8

نارسایی قلبی 9

کلسیم به غیر از استحکام استخوانها وظایف دیگری هم دارد

از جمله حفظ سلامت عضلات ، اعصاب و خون و...

حتماً می دانید که برنامه غذایی روزانه شما باید حاوی کلسیم کافی باشد تا استخوان های محکمی داشته باشید و به پوکی استخوان دچار نشوید* اما آیا می دانید کلسیم برای حفظ سلامت بدنتان از جمله سلامت عضلات سیستم اعصاب و تشکیل لخته خون هم لازم است * محققان می گویند کلسیم ممکن است در حفظ سلامت قلب پیشگیری از سرطان کولون و کاهش وزن نیز نقش داشته باشند . کلسیم یک ریز مغزی ضروری است که در بدن ساخته نمی شود بنابر این باید آن را از غذاها به دست آوریم . بیشتر شما می دانید که کلسیم برای استحکام دندان و استخوان ضروری است اما باید بدانید که کلسیم برای عملکرد طبیعی عضلات تشکیل لخته خون و فعالیت طبیعی سیستم عصبی هم لازم است . بدون کلسیم سیستم عصبی قادر به انتقال پیام های عصبی نیست .

مطالعات اخیر نشان داده است که کلسیم در کاهش و زن پیشگیری از سرطان کولون کاهش عوارض یائسگی و تنظیم فشار خون و پیشگیری از بیماری قلبی نیز نقش مهمی دارد .

مادر تمام دوران زندگی به کلسیم نیاز داریم . در دوران کودکی و نوجوانی که استخوان ها در حال رشد هستند حتی پس از توقف رشد هنوز استخوان سازی ادامه دارد . زنان باردار برای رشد جنین به کلسیم بیشتری نیاز دارند . مادران شیرده نیز برای تولید شیر باید کلسیم بیشتری مصرف کنند . در دوران یائسگی به دلیل کاهش هورمون استروژن کلسیم برای جلوگیری از تخلیه کلسیم استخوان ها لازم است . حتی مردان نیز در دوران سالمندی برای پیشگیری از تخلیه کلسیم استخوانی به کلسیم نیاز دارند . متخصصان در آخرین توصیه های خود مصرف 1000 میلی گرم کلسیم در غذای روزانه را برای بزرگسالان ضروری دانسته اند .

بدن ما مازیرک است . اگر در برنامه غذایی ما کلسیم کافی وجود نداشته باشد ، بدن ما مجبور است کلسیم مورد نیاز را از ذخیره آن در استخوان ها بردارد . در حقیقت بدن برای حفظ عملکرد طبیعی کلسیم را از استخوان ها می دزدد . ادامه این وضع کاهش کلسیم استخوان پس از آن نرمی استخوان و نهایتاً پوکی استخوان را به دنبال دارد .

البته باید بدانید که کمبود کلسیم تنها علت بیماری های استخوانی نیست و سایر عوامل مثل نداشتن تحرک و فعالیت بدنی کم شدن میزان هورمون استروژن و سابقه فامیلی نیز در بروز مشکلات استخوانی نقش دارند . شیر و مواد لبنی مثل ماست و پنیر بهترین منابع غذایی کلسیم هستند و تمام انواع کم چرب و پر چرب آن به یک اندازه کلسیم دارند . اما اگر می خواهید از کلسیم شیر و لبنیات بهره بیشتری ببرید بدانید که هر چه میزان چربی این محصولات کمتر باشد کلسیم آن بهتر جذب می شود .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد سلامت و بهداشت 12 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد