اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

خواص خاک

اختصاصی از اینو دیدی خواص خاک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

خواص خاک


خواص خاک

فرمت فایل: word (قابل ویرایش) تعداد صفحات :  16   صفحه

 

 

 

مقدمه

زهکشی آب قسمت پایین منطقه ریشه، D [mmd-1] ازطریق الگوی تحلیلی سیزون و سایرین (1980) محاسبه شد که بر اساس مقادیر مشخص شده برای خواص هیدرولیک خاک است. الگوی زهکشی از معادلة ریچارز بدست می‌آید که حرکت و جابجایی عمودی آب را از طریق خاک یکنواخت توصیف می‌کند:

(5)                                                      

که    مقدار آب حجمی [m3m-3] است،  k (قابلیت) هدایت هیدرولیکی  [ms-1] است،  H، رأس کلی هیدرولیکی  [m]است که پتانسیل ماتریک خاک h[m] منهای رأس گرانشی کلی و  z[m] شامل می‌شود و  t زمان  [s] است. برای یک «گرادیان یا شیب واحد» دررأس پتانسیل کلی، یعنی Dh /dz ، و رابطة مناسب ، سیزون وسایرین(1980) نشان دادند که ما می‌توانیم یک رابطة خطی بین عمق کلی آب در نمای خاک،  W[m]، و لگاریتم زمان  [t]پیش‌بینی کنیم،

(6)                            

هم  y وهم  C عوامل وابسته به خاک هستند. معادلة (6) زهکشی آزاد از یک نمای خاک یکنواخت را فقط تحت تأثیر جاذبه و در غیاب یک جدول آب کم عمق تخمین می‌زند. برای این بررسی و مطالعه، ما مورد یک تابع هدایت هیدرولیکی با قانون توان شکل زیر را بررسی می‌کنیم:

(7)                            

که و  KS به ترتیب حداکثر مقادیر هدایت هیدرولیکی و مقدار آب خاک را نشان می‌دهند، و یک عامل شیبی است که نشان می‌دهد وقتی آب زهکشی می‌شود، هدایت هیدرولیکی چقدر سریع کاهش می‌یابد. این معادله، از بکارگیری تابع هدایت با قانون توان ما پیروی می‌کند (سیزون و سایرین)، که در آن داریم:

(8)                            

برای اهداف عملی، ما علاقمند به میزان کلی آب ذخیره شده در منطقة ریشه هستیم، بنابراین Z = ZR، عمق ریشه‌ها، را تعیین می‌کنیم. میزان آب زهکشی شده در زیر منطقة ریشه،  D[m/d]، در مدت زمان یک روز بعداً به صورت زیر محاسبه می‌شود‍:

(9)                            

که  wi[m] میزان آب ذخیره شده در سطح مقطع خاک، بین سطح خاک و عمق ZR، در روز قبلی است. پارامترهای فشردة مورد نیاز برای ارزیابی زهکشی آبی که از منطقة ریشه خارج می‌شود، سه مقدار ثابت  C,A,y هستند.

چاپاز (1987) نشان داد که معادلة (9) توصیف خوبی از زهکشی پایین منطقة رشد پیچک کیوی و مرتعی که در خاک پوکِکُهی رشد می‌کنند، در اختیار می‌گذارد.


دانلود با لینک مستقیم


خواص خاک
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد