اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد انواع کابل های شبکه

اختصاصی از اینو دیدی تحقیق درمورد انواع کابل های شبکه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 25

 

دانشگاه آزاد اسلامی- واحدسماء نیشابور

موضوع

انواع کابل‌های شبکه

استاد ارجمند:

جناب آقای مهندس نایب

گردآورنده:

جواد صدوقی

دیماه 1385

خصوصیات کابل

پروتکل های لایه پیوند داده متناطر باانواع خاص کابل هستند وشامل دستور العمل هایی برای نصب کابل ، از جمله حداکثر طول قطعات ، می باشند . در برخی موارد ، مثلاَ در اترنت ، امکان انتخاب نوع کابل که با پروتکل به کار می رود وجود دارد ، در حالی که سایرین چنین امکانی را در اختیار نمی گذارند . بخشی از فرآیند ارزشیابی و انتخاب یک پروتکل در رابطه با بررسی انواع کابل است واینکه آیا برای شبکه مورد نظر مناسب هستند یا خیر . به عنوان مثال ، اتصال بین دو ساختمان مجاور بهتر است از طریق فیبر نوری برقرار شود تا کابل مسی ، بنا براین با در نظر گرفتن این نکته باید به سراغ ارزشیابی پروتکل های لایه پیوند داده ای رفت که استفاده از کابل فیبر نوری را پشتیبانی می کنند .

نصب کابل از جهلتی نیز ممکن است تحت تاثیر طرح محل و قوانین ساختمان قرار گیرد . کلبل ها معمولاَ در هر دو نوع پلنوم و غیر پلنوم وجود دارند . پلنوم فضایی است در داخل ساختمان که توسط اجزای خود ساختمان ایجاد شده و برای آن طراحی شده است که تهویه را ممکن سازد ، مثل فضای بین طبقات یا دیوارها . ساختمان هایی که برای حرکت دادن هوا از پلنوم استفاده می کنند معمولاَ سیستم تهویه مطبوع ندارند . در بیشتر جاها برای رد کردن کابل از میان یک پلنوم باید از یک کابل خاص فضای پلنوم استفاده کرد تا اگر سوخت ، گاز سمی بیرون ندهد زیرا هوای پلنوم در ساختمان پخش می شود . پوشش بیرونی یک کابل پلنوم معمولاَ از نوعی محصول تفلون ساخته می شود ، در حالی که پوشش کابل غیر پلنوم ( Polyvinyl chloride ) pvc است که وقتی می سوزد گاز سمی تولید می کند . بنا بر آنچه گفته شد تعجبی ندارد که قیمت کابل پلنوم از غیر پلنوم بیشتر است ، گاهی دو برابر یا بیشتر ، و انعطاف پذیری آن نیز کمتر است ، که همین امر باعث می شود نصب آن سخت تر باشد . با وجود این استفاده از این نوع صحیح کابل در هر نصبی از اهمیت خاصی برخوردار است . اگر قوانین ساختمان را نقض کنید ریاست محلی می تواند شما را وادار به تعویض کابل مشکل ساز کند و احتمالا َ وادار به پرداخت جریمه نیز بنماید .

تردیدی نیست که هزینه روی فر آیند انتخاب کابل اثر می گذارد ، و نه فقط خود کابل ، بلکه اجزای جانبی همچون اتصال دهنده ها و سخت افزلر تثبیت کنند ه NIC های کامپیوتر ها ، ونیروی کار لازم برای نصب کابل هم از این مساله تاثیر می پذیرند . کیفیت کابل فیبر نوری ممکن است آن را به عنوان یک انتخاب ایده آل برای سراسر LAN مطرح کند ، ولی هرگاه هزینه خرید ، نصب و نگهداری آن در نظر گرفته شود ممکن است نظرها تغییر کند .

سرانجام آنکه کیفیت خود کابل ، تعیین کننده بخش مهمی از فرآیند ارزشیابی و انتخاب است . وقتی برای خرید یک کابل پیش ساخته 10 Base – T به فروشگاه محله خود سر می زنید ، غیر از طول کابل و احتمالاَ رنگ آن ، امکان انتخاب دیگری را ندارید . اما سازندگانی که امکان انتخاب کامل را درباره کابل در اختیار می گذارند ( و بسیاری از آنه فروش بر خط یا فروش با دریافت سفارش از طریق پست الکترونی دارند ) انواع مختلف کابل دارند که در ساختار ، قابلیتها و البته قیمت باهم متفاوتند .

بسته به نوع کابل ، یک سازنده معتبر ممکن است هم کابل خام داشته باشد وهم کابل پیش سلخته . کابل خام ( که کابل نبمه تمام و بدون اتصال دهنده است ) معمولا در هر نوع پانوم و غیر پلنوم رتبه های مختلفی دارد . رتبه خود کابل می تواند وابسته به چند ویژگی باشد ، از جمله :

ضخامت هادی – این ضخامت قطر هادی واقعی داخل کابل است که در مورد کابل مسی با استفاده از مقیاس American Wire Gauge ( AWG ) اندازه گیری می شود . هرچه رتبه ای که AWG می دهد کمتر باشد یعنی ضخامت هدی بیشتر است . بنابراین یک کابل AWG 24 نازکتر از یک کابل AWG 22 می باشد . هرچه هادی ضخیمتر باشد بهتر هدایت می کند ودر مقابل تقلیل ، مقاومت بیشتری نشان می دهد .

درجه بندی طبقه – بعضی از انواع کابل توسط یک مجمع استاندارد همچون EIA/TIA درجه بندی شده ا ند . به عنوان مثال ، به کابل زوج به هم تابیده طبقه ای نسبت داده شده است که قابلیتهای آن را مشخص می کند . بیشتر کابلهای زوج به هم تابیده که امروزه نصب می شوند Category 5 هستند .

حفاظ دار یا بدون حفاظ : بعضی از کابلها روکشی دارند که سطوح مختلف محافظت در مقابل تداخل الکترو مغناطیسی را فراهم می کنند . این حفاظ معمولاَ به شکل فویل یا تافته مسی است ، که در حالت دوم محافظت بهتری را به عمل می آورد . به عنوان مثال کابل زوج به هم تابیده به دو شکل حفاظ دار و بدون حفاظ موجود است . در یک محیط معمولی شبکه زوج به هم تابیده بدون حفاظ محافظت کافی در مقابل تداخل به عمل می


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد انواع کابل های شبکه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد