اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق مناطق جغرافیایی ترکیه

اختصاصی از اینو دیدی دانلود تحقیق مناطق جغرافیایی ترکیه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق مناطق جغرافیایی ترکیه


دانلود تحقیق مناطق جغرافیایی ترکیه

توضیحات بیشتر و دانلود فایل *پایین مطلب *, فرمت فایل: Word  قابل ویرایش و آماده پرینت.

تعداد صفحه :70

قابل اطمینان ازجامع و کامل بودن پروژه

 

جمعیت و اسکان:

5/11 درصد از جمعیت ترکیه در این منطقه ساکنند. بنابر سرشماری سال 1990، جمعیت منطقه 000/909/4 نفر است که با این حساب درهر کیلومتر مربع تقریباً 86 نفر زندگی می کنند. تراکم جمعیت در این منطقه نسبت به میانگین ترکیه در سطحی بالاست. 48 درصد از این جمعیت در نواحی روستایی و 52 درصد باقیمانده در شهرهایی باجمعیت ده هزار نفر و یا بیش از آن زندگی می کنند. رابطه ناهمواری ها با میزان جمعیت نسبت به مناطق دیگر کمی متفاوت است. به عنوان مثال در حالی که آستانه ناهموار ماردین- میدیات بسیار شلوغ است، در مقابل بخش های میانی ناحیه دیاربکر کم جمعیت اند. پرجمعیت ترین بخش منطقه قازی آنتپ می باشد.

 

اقتصاد:

کشاورزی:

 منطقه آناطولی جنوب شرقی از لحاظ کشاورزی در کل شبیه منطقه آناطولی میانی است. بجز ناحیه قازی آنتپ، محصول غالب منطقه غلات است. از این میان کشت گندم در ردیف اول قرار می گیرد. بعد از آن به ترتیب جو و عدس کاشته می شوند. نیمی از تولید عدس و ارزن در ترکیه از این منطقه تأمین می گردد. کاشت برنج بیشتر در دیاربکر و پس از آن در نواحی قابل آبیاری رواج دارد. پرورش گیاهان صنعتی در این منطقه چندان رایج نیست. از میان این گیاهان توتون بیشتر در استان های آدییامان، سیرت و دیاربکر کشت می شود. در استان های قازی آنتپ و دیار بکر و همچنین در شهرستان های کیلیس، اصلاحیه و اوغوزالی باغ های انگور فراوانند.

از آنجا که قازی آنتپ آب و هوای مدیترانه ای را داراست، در این ناحیه پسته و زیتون پرورش داده می شود. در سال های اخیر در سیرت نیز تولید پسته های دانه درشت رواج یافته است.

دامداری:

 دراین منطقه روستاییان اغلب به پرورش دام هایی چون گوسفند و بز مشغولند. در خرید و فروش دام ها، گوسفند در ردیف اول قرار دارد. کره هایی خوردنی نواحی شانلی اورفا، سیوه رک، و دیار بکر در سطح ترکیه مشهورند. پرورش نوعی بز موسوم به «تیفتیک» در حوالی سیرت و ماردین رواج دارد. در این میان پتویی که از پشم  بز در سیرت تولید می شود نیز بسیار مشهور است. بهترین اسب های منطقه و ترکیه نیز در استان شانلی اورفا پرورش داده می شوند.

معادن و منابع زیرزمینی:

مهمترین منبع زیرزمینی این منطقه نفت است. نفتی که از کوه «رامان» استخراج می گردد، در بهترین تشکیلات صنعتی منطقه یعنی پالایشگاه باتمان مورد بهره برداری قرار می گیرد. دیگر منابع زیرزمینی منطقه عبارتند از: منگنز و  آهن و بسترهای فسفات واقع در شهرستان مازیداغی استان ماردین.

  دانلود تحقیق مناطق جغرافیایی ترکیه ,فرمت فایل word  شامل 70 صفحه. مناسب جهت انجام تحقیقات، پروژه های کارآموزی دانشجویی

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق مناطق جغرافیایی ترکیه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد