اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تاریخچه و ویژگی های جغرافیایی بافق یزد

اختصاصی از اینو دیدی تاریخچه و ویژگی های جغرافیایی بافق یزد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تاریخچه و ویژگی های جغرافیایی بافق یزد


تاریخچه و ویژگی های جغرافیایی  بافق یزد

توضیحات بیشتر و دانلود فایل *پایین مطلب *, فرمت فایل: Word  قابل ویرایش و آماده پرینت.

تعداد صفحه :21

قابل اطمینان ازجامع و کامل بودن پروژه

 

موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی

ارتفاع شهرستان بافق از سطح دریا 1035 متر ـ ‌طول جغرافیایی  شرقی ـ ‌عرض جغرافیایی  شمالی معادن سنگ آهن چغارت، ماسه چاهون و اسفوردی در استان یزد ـ شهرستان بافق واقع شده است این شهرستان در مسیر راه آهن سراسری تهران ـ‌ بندرعباس قرار گرفته و با انشعابی به کرمان نیز متصل است که در آینده از طریق طبس به مشهد نیز متصل خواهد شد. طرح توسعه مجتمع معدنی سنگ آهن چغارت در فاصله 10 کیلومتری شهرستان بافق در مجاورت معدن سنگ آهن چغارت واقع شده است. معدن سه چاهون در 47 کیلومتری شمال شرقی بافق و 35 کیلومتری معدن چغارت قرار دارد.

در طول سال بین 47 درجه و 7 درجه متغییر است. میزان بارندگی کم و بطور متوسط در سال 7/5 میلی‌متر می‌باشد ارتفاع اولیه توده چغارت 1286 متر از سطح دریا و 150 متر از سطح منطقه اطراف بوده است.

گسل پشت بادام: گسل‌ها و فاز کوهزایی منطقه

این گسل به همراه گسل چاپدونی را باید از قدیمی‌ترین گسل‌های ایران دانست. زیرا زمین‌های پرکامبرین ایران مرکزی را قطع می‌کند و رسوبات اینفراکامبرین و پالئوزویک و پالئوزوئیک در طرفین آنها وضعیت یا ضخامت متفاوتی دارند. حقی‌پور (1974) آنها را گسل‌های اصلی منطقه بافق ـ بیابانک دانسته و به نظر وی در اثر حرکات آسنتیک ایجاد شده، در دوره‌های بعدی در ایجاد هورست و گرابنهای ایران مرکزی نقش مهمی داشته اند. به علاوه نامبرده منطقه بافق ـ ‌بیابانک را بوسیله همین گسل‌ها به زون‌های کوچکتر تقسیم کرده است. (وی مناطق واقع در شرق گسل پشت بادام را به نام زون (1)‌ یا زون شرقی، و در حد بین گسل پشت بادام و چاپدونی به نام زون (2)‌ یا زون مرکزی، و زمین‌های واقع در قسمت‌های غرب گسل چاپدونی، به نام زون (3) ‌یا زون غربی نامیده است.) حقی‌پور (1974) عقیده دارد که کانی‌سازی آهن در طول گسل‌های شمالی ـ جنوبی این منطقه صورت گرفته است. با توجه به سن کانسارهای آهن بافی (اینفراکامبرین )، باید قبول کنیم که شکستگیهای شمالی ـ جنوبی منطقه بافق، لااقل از انفراکامبرین وجود داشته است.

به عقده بربریان و کینگ (1981) و بربریان (1980) مجموعه‌های پرکامبرین پشت بادام و چاپدونی ممکن است نشانه‌ای از پوسته کالکوآلکالن جزایر قوسی پرکامبرین بوده و شکل نوارهای کوهستانی هلالی شکل شرق ایران مرکزی، و گسل‌های آن ممکن است به علت یک طرح اولیه نوارهای قوسی پرکامبرین این منطقه است.

  تاریخچه و ویژگی های جغرافیایی  بافق یزد,فرمت فایل word  شامل 21 صفحه. مناسب جهت انجام تحقیقات، پروژه های کارآموزی دانشجویی

 


دانلود با لینک مستقیم


تاریخچه و ویژگی های جغرافیایی بافق یزد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد