اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره ی شیطان الرجیم

اختصاصی از اینو دیدی تحقیق درباره ی شیطان الرجیم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 2

 

سان بن انس یا شیطان رجیم:

او از کوفه به بصره گریخت و مختار دستور داد نخست خانه اش را ویران کردند. او با آگاهی از موضوع به قادسیه گریخت و در بیابانها و روستاها مخفی شد. اما مأموران مختار بر اثر پی جویی او را دستگیر کرده ؛ ابتدا انگشت های او را بریدند، بعد دست و پایش را قطع کرده و سپس او را در روغن جوشان و آتش شعله ور انداختند.بجدل بن سلیم:

هنگامی که وی را دستگیر کردند. دست ها و پاهایش را قطع نموده و او را در بیابان برهوت رها کردند تا به جهنم رفت.تیره بختان سنگدل:

در ادامه کار مختار دستور داد که کسانی که با اسب از روی پیکر حسین (ع) رد شدند را ابتدا با میخ به زمین دوختند و آن چنان با اسب از روی آن ها رد شدند که بدنشان بر روی زمین تخت شد و به آن چسبید و سپس بدنشان را به آتش کشیدند.شمر ملعون:

او از سپاه بدترین مردم بود و حرام زاده ای بیش نبود . او پرونده ننگین داشت . او مرض هایی مثل مرض "پیسی" گرفته بود. بعد از دستگیری، وی را به روغن جوشان انداختند تا که این پیکر پلید از صحنه روزگار حذف شود.خولی:از کسانی بود که ذره ای از کیفر شقاوت خویش را کشید. وقتی به خانه او وارد شدند از همسرش پرسیدند که خولی کجاست و همسرش در حالی که اشاره به مستراح داشت گفت: نمی دانم. آن ها به مستراح رفتند و خولی را در حالی که در مستراح زیر سبدی پنهان شده بود کشتند و جسد وی را به آتش کشیدند.

از جمله روایاتی که به انتقام گرفتن از قاتلین امام حسین(ع) تصریح دارد، روایاتی است که ابوحمزۀ ثمالی نقل می کند که: از امام باقر(ع) پرسیدم: یابن رسول ا...! مگر شما ائمه همه « قائم» نیستید؟ فرمود: بلی. عرض کردم: پس چرا فقط امام زمان(ع) را قائم نامیده اند؟ فرمود:« چون جدم امام حسین(ع) شهید گردید، فرشتگان به درگاه الهی نالیدند و گفتند: پروردگارا! آیا قاتلان بهترین بندگانت و زادۀ اشرف برگزیدگانت را به حال خود وامی گذاری؟ خداوند به آنها وحی فرستاد که ای فرشتگان من! آرام گیرید. به عزت وجلالم سوگند از آنها انتقام خواهم گرفت، هرچند بعد از گذشت زمانها باشد. آنگاه پروردگار عالم، امامان از اولاد سیدالشهدا(ع) را به آنها نشان داد و فرشتگان مسرور و شاد گشتند، یکی از آنها ایستاده بود و نماز می خواند، خداوند فرمود:«بذلک القائم إنتقم منهم: یعنی؛ به این قائم از آنها انتقام می گیریم.»(


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره ی شیطان الرجیم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد