اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت اصول مدیریت و دستورالعمل ها در زمینه فناوری اطلاعات - فصل 2

اختصاصی از اینو دیدی دانلود پاورپوینت اصول مدیریت و دستورالعمل ها در زمینه فناوری اطلاعات - فصل 2 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت اصول مدیریت و دستورالعمل ها در زمینه فناوری اطلاعات - فصل 2


دانلود پاورپوینت اصول مدیریت و دستورالعمل ها در زمینه فناوری اطلاعات - فصل 2

رهیافت‌های عمده در سیر تکوین نظریه‌های سازمان و مدیریت:

رهیافت‌های سنتی: که بر ارائه‌ی اصول جهانشمول برای کاربرد در وضعیت‌های گوناگون، تأکید دارند؛

رهیافت‌های منابع انسانی: که بر تأمین نیازهای انسانی، ایجاد گروه کاری و توجه به نقش عوامل اجتماعی در محیط کار تأکید دارند؛

رهیافت‌های کمی ( علم مدیریت ): که بر اهمیت استفاده از فنون ریاضی برای حل مسائل مدیریتی تأکید دارند؛

رهیافت‌های سیستمی و اقتضایی: که بر ضرورت اتخاذ دیگاه سیستمی و تفکر اقتضایی در تحلیل مسائل مدیریتی تأکید دارند و تعهدات جاری نسبت به کیفیت و عملکرد عالی را مورد توجه قرار می‌دهند.

رهیافت‌های سنتی به مدیریت:

به طور کلی، رهیافت‌های سنتی بر این فرض استوارند

که افراد با انگیزه‌های مادی به کار می‌پردازند

فرصت‌های فراهم شده برای خود را به طور منطقی بررسی می‌کنند

برای به حداکثر رساندن منافع شخصی، به هر اقدامی دست می‌زنند.

در مجموعه‌ی رهیافت‌های سنتی به مدیریت، سه شاخه‌ی اصلی مطرح می‌شود که عبارتند از:

مدیریت علمی

اصول علم اداره یا نظریه‌ی فراگرد مدیریت

نظریه‌ی بوروکراسی

مدیریت علمی:

« بهتر آن است که هدف اصلی مدیریت، به حداکثر رساندن کامیابی کارفرما و کارمند باشد».

تیلور بر ضرورت علمی کردن فعالیت‌های هر شغل و تدوین قوانین حرکت برای انجام آن تأکید داشت.

شعار مدیریت علمی:

انتخاب بهترین روش برای انجام هر کار

اصول مدیریت علمی:

علمی کردن فعالیت‌های هر شغل، شامل تدوین قوانین حرکت، استاندارد کردن انجام کارها و ایجاد شرایط کاری مناسب.

انتخاب دقیق کارکنان دارای توانایی‌های مناسب برای هر شغل.

آموزش دقیق کارکنان انتخابی و فراهم کردن انگیزه‌های مناسب برای جلب همکاری آنان به انجام علمی کار.

حمایت از کارکنان، از طریق برنامه‌ریزی کردن کار آنها وهموار کردن راه انجام کار.

برخی درسهای عملی حاصل از مدیریت علمی:

1-زحمات کارکنان را بر مبنای نتایج کارشان، به گونه ای که محرک عملکرد آنها باشد، جبران کنید.

2-روشهای انجام کار را به صورت کارآ و بدقت، برای هر شغل، طراحی کنید.

3-کارکنان توانمند برای انجام کار را بدقت انتخاب کنید.

4-کارکنان را آموزش دهید تا کار خود را به بهترین نحو و به طور هوشمندانه انجام دهند.

5-سرپرستان را آموزش دهید تا بتوانند کارکنان را برای انجام کار با بالاترین حد توان برانگیزانند.
 
اصول علم اداره ( نظریه‌ی فراگرد مدیریت):

هنری فایول مدیر حرفه‌ای، دانشمند و نویسنده‌ی فرانسوی مکتب مبتنی بر  «اصول علم اداره » (مکتب اصول گرایی در مدیریت)  را مطرح کرد. فایول کل سازمان را در قالب پیکره‌ای واحد تصور می‌کرد و فعالیت‌های آن را به شش دسته‌ی قابل تقسیم می‌دانست:

1- فنی و تولیدی

2 -بازرگانی و مبادله

3- مالی و بهینه سازی

4 -ایمنی و حفاظت از اموال و افراد

5- وظایف مدیریتی

6- حسابداری و تعیین وضعیت مالی

14 اصل برای بهبود مدیریت سازمان و انجام وظایف مدیریت:

1- تقسیم کار 
2- اختیار
3- انضباط 
4- وحدت فرماندهی
5- وحدت مدیریت
6- تبعیت اهداف و منافع فردی ازاهداف ومنافع عمومی
7- تمرکز 
8- جبران خدمات کارکنان
9- سلسله مراتب 
10- نظم
11- عدالت 
12- ثبات
13- ابتکار عمل 
14- احساس وحدت و یگانگی
نظریه‌ی بوروکراسی:
بوروکراسی یعنی شکل سازمانی مطلوبی که به طور منطقی طراحی گردد، بسیار کارآ باشد، از اصول منطق و نظم پیروی کند، و بر مبنای اختیار مشروع بنا نهاده شود.
چند ویژگی مهم از نظریه‌ی بوروکراسی:
 تقسیم کار روشن
 سلسله مراتب اختیارات روشن
 قواعد و رویه‌های رسمی
 برخورد غیر شخصی
مسیر ترقی مبتنی بر شایستگی
رهیافت‌های منابع انسانی به مدیریت:
در سال 1920 میلادی مقارن با دوران رکود اقتصادی بزرگ در غرب، بررسی نقش« توجه به عامل انسانی در محیط کار »، در سیر تکوین نظریه‌های مدیریت مطرح شد.
رهیافت منابع انسانی بر این باور استوار است
 که انسان‌ها اجتماعی و خودشکوفایند
فرد در محیط کار در جستجوی ارضاء روابط اجتماعی است
، به فشار گروهی پاسخ می‌دهد
 و مترصد خودشکوفایی است.

شامل 58 اسلاید POWERPOINT


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت اصول مدیریت و دستورالعمل ها در زمینه فناوری اطلاعات - فصل 2
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد