اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله خوراکها از سبزیجات و قارچ ها

اختصاصی از اینو دیدی مقاله خوراکها از سبزیجات و قارچ ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله خوراکها از سبزیجات و قارچ ها


مقاله خوراکها از سبزیجات و قارچ ها

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحات:35

خوارک سبزیجات تمام سال لازمه میز غذا بود. این امر برحسب اتفاق نبود، بلکه مشروط بر نقش کامل سبزیجات در تغذیه انسانهاست و وظایف گوناگونی که انجام می دهند. سابقاً تمام سبزیجات منبع کربوهیدارت و مواد معدنی و ویتامین ها بودند. ویژگی منحنی آنها ویتامین C است. متاسفانه قسمت اعظم ویتامین ها در اثر پخت از بین می رود. (بطور مثال؛ سیب زمینی پاک شده حدود 30% ، هویج فرنگی 50% ، شلغم 40% ، کلم پخته 7%) اما این اتلاف را می توان به هنگام تهیه خوراک با اضافه کردن جعفری خرد شده، شوید و ماهی شور جبران کرد و همنین ترکیبات تازه ای از مخلفات خوراکی ها مانند خیار تازه، گوجه فرنگی و گل کلم خام و غیره ...

محتویات در سبزیها خانگی و نانها در کمک به ترشح شیره معده نقش دارند. مخصوصاً خوراکهای سبزیجات برای انسان ها ضروری است، اساساً شیوه زندگی متحرک، با وجود  سبزیجات به نحوی در مبادله است و انجام این اورگانیزم اساسی است.

مخلفات خوراکی از سبزیجات با گوشت چرب و خوراک ماهی فوق العاده است. در آخر چربی به لوله گوارش می رسد و سبزی ها هاضمه را فعالتر می سازد.

خوراک سبزیجات در تقویت تعادل ترشحات اسیدی و قلیایی کمک می کند. بطور مثال؛ برای تامین ارتباط نرمال اسیدی و قلیایی عناصر در سازمان باید در صبحانه ژانبون آماده و قرار گیرد. علاوه بر این ها مخلفات خوراکی از سیب زمینی پخته، و گوشت گاو سرخ شده و سیب زمینی سرخ شده همراه با سالاد برگ و گوجه فرنگی و خیار . خلاصه، یادآوری بعدی درباره درمانی خود سبزیجات است.

همچنین کلم خام و ترش نه تنها اشتها را افزایش می دهد بلکه عملکرد مسهل را آسان         می کند. همچنین شیره معده تازه خاصیت آنتی میکروبها و ضد میکروبها را قوی می کند.

خیارها اشتها را بر می انگیزند و خاصیت مسهل شدن دستگاه گوارش را بالا می برند، تاثیر مساعد در عملکرد قلب دارد، چغندر برای یبوست مزمن مفید است.

کدو خاصیت ژله ای صفرا را افزایش می دهد و عملکرد صحیح مثانه را برعهده دارد.

بسیاری از سبزیجات برای بیماریهای سیستم قلبی- عروقی مفید می باشند. از جمله، برای پیشگیری از حقلب انساج – هندوانه، بادمجان و کلم توصیه می شود؛ سیب زمینی برای اختلالات ضربان قلب مفید است؛ هویج برای درمان عوارض سکته قلبی بافت قلبی استافده می شود؛ گوجه فرنگی تاثیرات مساعدی بر سیستم قلبی- عروقی دارد؛ ترب به خروج کلسترول از ارگانیسم بدن کمک می کند، کاهو برای فشار خون بسیار مفید است.

امروزه وجود نیترات در سبزیجات استفاده از جیره غذایی سبزیجات را بغرنج تر می کند. در مورد این مواد باید چه چیزهایی را بدانیم؟ نیتراته- نمک اسیدنیتریک (شور) می باشند که در اقتصاد ملی به عنوان کودنیترک استفاده می شوند. نیتراتها در هنگام اصابت ( در ترکیب سبزیجات) بر ارگانیسم انسان تحت تاثیر نباتات میکروبی روده به نمک اسیدنیتریک تبدیل می شوند، سپس با جذب شدن در ارگانیسم، تاثیرات مضری بر آن می گذارند. به طور منفی بر سطح هموگلوبین خون تاثیر دارند، خطر بروز ورم های بدخیم را افزایش می دهند، و در مقیاس بزرگتر می توانند مسمومیت ایجاد کنند. برای فراز ار عوارض این چنینی ، در هنگام استفاده از سبزیجات می بایست برخی اقدامات پیشگیرانه ای را رعایت کرد. برخی از آنها در زیر بیان می شوند.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله خوراکها از سبزیجات و قارچ ها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد