اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق: ایزولاسیون حرارتی

اختصاصی از اینو دیدی تحقیق: ایزولاسیون حرارتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق: ایزولاسیون حرارتی


تحقیق: ایزولاسیون حرارتی

مقاله کامل بعد از پرداخت وجه

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات: 10

 

مقدمه:

امروزه ارتقای سطح توقعات عمومی در قبال بهبود شرایط زندگی و بهره گیری از فناوری در این راستا ، بکار گیری انرژی و بنابر این سرمایه گذاری و تامین مخارج آن را ضروری نموده است .

اما چنانکه میدانیم ذخایر انرژی های قابل استفاده جهان محدود بوده و با بهره برداری های بی رویه کنونی از این ذخایر ، قطعا در آینده ای نه چندان دور با بحران روبرو خواهیم شد . با پذیرش این واقعیت مسئولیت ما چیست و آیا بشر در این خصوص اندیشیده است ؟ ارائه پاسخ به این سوالات با درک بهتر صورت مسئله میسر است . در حقیقت انرژی در اطراف ما به دو گونه موثر است : اول تاثیرات مثبت مانند گرمایش و سرمایش محل کار و زندگی در فصول سرد و گرم ، حمل و نقل عمومی ، ارتباطات ، صنایع و .... که لا اقل در جوامع مدرن امروزی ، این امور بدون صرف انرژی امکان پذیر نخواهند بود . ثانیا تاثیرات منفی مثل آلودگی محیط زیست ، کاهش ذخیره منبع ارزشمند طبیعی و آلودگی صوتی در محیط های شهری که از جمله پیامدهای منطقی مصرف نابجای انرژی توسط بشر امروز است .

ولیکن طرح مسئله ، بلافاصله گزینه هایی را به عنوان راه حل فراروی ما قرار می دهد . آیا امکان صرفه جویی و استفاده بهینه از سوخت و حامل های انرژی وجود دارد ؟ آمارها نشان می دهد که بیش از 30 درصد انرژی تولیدی در جهان مصرف سرمایش و گرمایش می گردد که این رقم معادل حدود 60 درصد درآمد سرانه جامعه است . تدابیر مختلفی اما جهت کاهش و صرفه جویی انرژی در بخش خانگی اندیشیده شده است . یکی از بهترین آنها که در کنار سایر روشها نظیر بکار گیری انرژی های بالفعل طبیعی ( اشعه خورشید ، انرژی باد ) و نیز انرژی های تجدید پذیر مثل پیل های سوختی پذیرفته شده و مورد استقبال قرار گرفته عایق کاری حرارتی ساختمانها است . ممالک صنعتی با درک این موضوع سالها است که بطور عملی مسئله ایزولاسیون حرارتی را مدنظر داشته و بکار گرفته اند و در این زمینه به پیشرفتهای شایانی نیز در بعد ابداع مواد عایق و روشهای نصب و هم در بعد تدوین استراتژی های اجرایی و نظارتی ، دست یافته اند .

در کشور ما این موضوع با چند ده سال تاخیر در شرف تحقق است . با این حال استفاده از تجربیات و ابداعات کشورهای صنعتی ، به تسریع روند بهینه سازی مصرف انرژی کمک می نماید . یکی از این تجربیات ارزشمند ابداع عایق حرارتی و صوتی پشم شیشه است که در دهه 60 میلادی صورت گرفت و از آن زمان تاکنون با افزایش گستره تقاضا در بازار جهانی ، نصب و اجرای آن در کاربردهای مختلف مسکونی ، تجاری ، آموزشی ، اداری و ... به روشی کلاسیک بدل گردیده است .

در همین راستا در کشور ما در سال 1343 با تاسیس شرکت پشم شیشه ایران نخستین گام مهم در این زمینه برداشته شد . این شرکت بدوا با تولید پشم شیشه تحت فرایند تل و با کسب دانش فنی روز شرکتهای سن گوبن (Saint Gobain) فرانسه و اونزکورنینگ (Owens Corning)               آمریکا با ظرفیت روزانه 2 تن در تهران راه اندازی گردید که در اندک زمانی به 10 تن پشم شیشه در روز افزایش ظرفیت داد . نظر به کیفیت مطلوب محصولات و بازار رو به گسترش تقاضا ، ده سال بعد کارخانه جدیدی با ظرفیت بالاتر و ماشین الات مدرن تر در حومه شهر شیراز احداث گردید و با تولید روزانه 50 تن انواع پشم شیشه و بیش از 20000 متر مربع تیشو به بهره برداری رسید . طی همین سنوات و با درک شرایط روز دنیا و در راستای تحولات جهانی ، حرکتی ماندگار و موثر توسط شرکت پشم شیشه ایران صورت گرفت که گسترش امواج آن در سطح کشور همچنان ادامه دارد : تولید عایق رطوبتی پیش ساخته که گامی مهم در کاهش آلودگی زیست محیطی ناشی از روش سنتی قیر و گونی و تحولی مهم در صنعت ساختمان بود .

عایق های رطوبتی عرضه شده توسط شرکت پشم شیشه ایران با نام تجارتی و انحصاری ایزوگام تا حدی مورد توجه و طبع متخصصین و عموم مردم قرار گرفت که هم اکنون این واژه در فرهنگ عامیانه به انواع عایق های رطوبتی تولیدی در کشور اطلاق می گردد . کیفیت بالا ، نصب آسان و خدمات گسترده پس از فروش ازجمله دلائل موضوع می باشد . تولید عایق رطوبتی ایزوگام هم اکنون با ظرفیت 9000000 متر مربع در سال در کارخانه شیراز شرکت بر پا است . طرح توسعه این محصول به میزان 10 میلیون متر مربع در سال با بهره گیری از آخرین فناوری دنیا از کشور آلمان خریداری و در منطقه ای در حومه کرج در مرحله راه اندازی است . با بهره برداری از این طرح ، انواع عایق های رطوبتی با روش جدید وکیفیتی متفاوت برای اولین بار در ایران تولید و عرضه می گردد .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق: ایزولاسیون حرارتی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد