اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق و بررسی در مورد خصوصیات بتن سبک

اختصاصی از اینو دیدی تحقیق و بررسی در مورد خصوصیات بتن سبک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 14

 

تاریخچه بتن:

گفته می شود که اولین بار رومی ها سال ها قبل از میلاد مسیح در بندر «پوتولی» به بتن و ویژگی های آن دست یافتند. در واقع آنها گرد و خاک آتشفشان محلی و شن را با ملات آهکی ترکیب و استفاده می کردند. گرد و خاک و شن مربوطه نقش پرکننده را داشته و موجب مقاوم تر شدن ملات در برابر سفره های آب زیرزمینی می شدندبا آغاز دوره امپراتوری «آگوستان»  استفاده از بتن در ساختمان ها و پروژه های عمرانی تعمیم یافت. بتن رومی اصولاً با ریختن سیمان پوزولانیک در لایه های سنگ خرد شده، ساخته می شد. به دنبال آتش سوزی بخش عظیمی از روم در سال ۶۴ بعد از میلاد، بتن جایگزین مناسبی برای مصالح آتش زا به حساب آمد، اما بتن حجیم در سال ۱۸۰۰ میلادی توسط «ویلیام ژوزف» ساخته شد که سیمان آن شبیه سیمان رومی ها بود .

مقوله بتن در دنیا به فرم امروزی آن مربوط به سال ۱۸۲۳ میلادی به بعد است که در آن سال یک بنای لیدزی سیمان امروزی (پرتلند) را ابداع کرد . بعد از آن این سیمان را با شن ، ماسه و آب مخلوط کرده و بتن را ساخت . قبل از این زمان ، آهک ، خاک رس و سایر مواد مشابه به کمک بعضی از مواد سنگی در مجموع برای ساخت و ساز به کار می رفته که به نوعی با بتن امروزی فاصله داشته است . به هر حال امروزه مصرف بتن در پروژه های پل سـازی ، اسـکله سازی ، سد سازی ، راه های بتنی و ساختمان های بسیار وسیع شده است . امـروزه اسـتفاده از بتن در پل های بتنی روی دره های خیلی عمیق و تکنیک های جدید تولید آن به صورت پیش ساخته با پیش تنیدگی و بدون پیش تنیدگی رایج شده است . سیلوهای ذخیره بتنی و مخازن ذخیره مختلف بتنی ، سازه های دریایی ، بنادر و پایانه ها از سایر موارد هستند . استفاده از بتن در راهسازی بیشتر به خاطر گرانی و مشکلات محیط زیستی قیر است.»

انواع بتن:

خصوصیات بتن سبک :

بتن سبک ماده ای است با ترکیبات جدید و فوق العاده سبک و مقاوم .2. مواد تشکیل دهنده بتن سبک عبارت است از سیمان ، پوکه ، سیلیس ، ورموکولیت و ... 3. در این بتن همانند بتنهای عادی ، از ماسه استفاده نمی شود .4. عدم وجود ماسه در این بتن باعث سبکتر شدن بتن تولیدی می شود .5. عدم وجود ماسه باعث همگن تر شدن ساختار بتن گردیده و باعث می شود که مواد تشکیل دهنده که تقریبا" از یک  خانواده می باشند و بهتر همدیگر را جذب کنند .6. ساختمــان این بتن متخلخل بوده و این مسئله پارامتر بسیار موثری است . چون تخلخل موجود در بتن باعث مقاوم شدن در برا بر زلـزله و عایق شدن در برابر صدا ، گــرما و سرما می گردد .

7. ترکیبات این بتن به گونه ای عمل می کند که حالت ضد رطوبت به خود گرفته و به مانند بتن معمولی که جذب آب دارد عمل نکرده و آب را از خود دفع می کند .8. این بتن تحت فشار مستقیم (پرس) ساخته می شود .9. بدلیل شکل گیری بتن در فشار، ساختار آن دارا ی یکپارچگی قابل قبولی است .10. بتن سبک در قالبهای طراحی شده توسط متخصصین ، بصورت یکپارچه ریخته می شود11. بدلیل یکپارچگی در نوع ساختمان بتن ، قطعه تولیدی از استحکام بالایی برخوردار شده و مقاومت بالایی نیز در برابر زلزله از خود نشان خواهد داد .12. برای تقویت این بتن می توان از یک یا چند لایه شبکه فلزی در داخل بتن استفاده کرد که این حالت همانند مسلح کردن بتن معمولی بوسیله میلگرد می با شد .13. هزینه تولید این نوع بتن از دیگر مواد ساختمانی به نسبت ویژگی آن ارزانتر است .14. زمان بسیار کمتری جهت تولید دیوار های بتنی سبک یا قطعات دیگر لازم است .15. پرت مواد اولیه جهت تولید بتن سبک بسیار کمتر از بتن معمولی است. چون تمام مراحل تولید در محل مشخصی صورت گرفته و جهت تولید پروسه ای طراحی گردیده است .16. بدلیل طراحی کلیه مراحل تولید و وجود نظارت بر تمامی این مراحل ماده تولیدی می تواند دارای استاندارد خاصی تعریف شده با شد . (مهندسی ساز)17. خرید مصالح بطور عمده صورت می گیرد و هزینه کمتری برای سازنده در بر خواهد داشت و در نهایت خانه پیش ساخته با قیمت پائین تری عرضه می گردد .18. قطعات تولیدی در کارخانه از آزمایشات کنترل کیفیت گذر کرده و در صورت تائید شده به بازار مصرف عرضه می گردد .19. سطح بتن سبک مسطح بودن که می توان با یک ماستیک کاری ساده بر روی آن رنگ آمیزی کرد.

کاربرد مواد پلیمری در قرن حاضر به سرعت در رشته‌های مختلف صنایع و از جمله صنایع ساختمانی در حال گسترش می‌باشد، یک کاربرد جدید و موفق از این مواد، ساخت بتن‌های پلیمری است . بتن‌های پلیمری، مخلوطی از حدود 80 تا 95 درصد پرکننده‌های معدنی(و گاهی آلی) در 5 تا 20 درصد بایندرهای پلیمری می‌باشند. این بتن‌ها نسبت به بتن‌های رایج سیمانی مزایا و خواص برتری داشته(و در برخی موارد دارای خواصی منحصر به فرد می‌باشند) و همین مزایا و خواص برتر است که علیرغم قیمت بالاتر آنها، نسبت به بتن‌های سیمانی، آنها را مورد استقبال روزافزون صنعتی قرار می‌دهد. از جملهء این خواص می‌توان به استحکام و کرنش‌های فشاری، خمشی و کششی بالاتر (چندین برابر بتن‌های سیمانی)، میرایی (demping) ، عمر سرویس ، مقاومت سایشی و ضربه‌ای، مقاومت در مقابل تغییرات جوی، مقاومت در مقابل مواد شیمیائی و عوامل مخرب محیطی و صنعتی بیشتر و همچنین جذب آب و افت خواص کمتر اشاره کرد. انواع بتن‌های پلیمری به لحاظ ویژگیهای خاص خود نظیر خواص تزئینی و دکوراسیونی عالی، در عین خواص مکانیکی و فیزیکی بهتر، رفته رفته جایگزین مناسبی برای سنگ‌های تزئینی مثل مرمر، انیکس و غیره می‌شوند. با انتخاب مناسبی از میزان بایندر پلیمری، نوع و میزان مناسبی از پرکننده یا پرکننده‌های معدنی(و یا آلی) و همچنین به کار بردن افزودنی‌های مناسب ، می‌توان خواص بتن‌های پلیمری را در یک طیف و محدودهء گسترده‌ای تغییر داده و تنظیم نمود به گونه‌ای که بتوان کلیهء نیازمندی های مهندسی رایج در مورد مصالح، یعنی نیازمندی های فیزیکی، مکانیکی، دینامیکی، الکترونیکی، حرارتی، شیمیائی، تزئینی و غیره را که توسط بتن‌های سیمانی قابل تامین نیستند، برآورده ساخت . در پروژهء حاضر از مجموعه انواع مواد پلیمری رایج در ساخت بتن‌های پلیمری، سه نوع نسبتا پرمصرف آنها یعنی اپوکسی، پلی‌استر و پلی‌یورتان به همراه دو نوع پرکننده معدنی رایج یعنی سیلیس و کربنات کلسیم به کار برده شده‌اند. برای مطالعه رفتار و خواص این بتن‌ها و همچنین مطالعهء نحوهء ارتباط و وابستگی این خواص به پارامترهای متغیر فرمولاسیونی نظیر نوع و مشخصات بایندر پلیمری و همچین میزان درصد بار


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی در مورد خصوصیات بتن سبک
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد