اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله مسائل پژوهشی

اختصاصی از اینو دیدی مقاله مسائل پژوهشی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 137

 

فصل اول

مقدمه

که ((یکی هست و نیست غیر از او وحده هو لا اله الا هو))

هاتف

بحث دربارة انسان این مخلوق پررمز و راز که علم از دیر باز موفق به شناخت و کشف همه ابعاد وجودی او نشده کاری بس دشوار،است.این عمده شناخت منجر به بروز بیماری ها و ناراحتی هایی شده که اگر چه برای برخی از آنها راه حل هایی حاصل شده اما بسیاری از آنها تا کنون ناشناخته باقی مانده اند.اما بحث برسراین است که برطبق اصل پیشگیری بهتر است ازدرمان برای جلوگیری از ابتلای انسان به این همه بیماری و کجروی چه باید کرد؟

شایدیکی ازپاسخهایی که برای این سؤال موجود است این باشد که انسان را باید به معنای واقعی شناخت واقعیت روان انسان منجر خواهد شد به ارایه توصیه هایی از جنس و سنخ روان انسان.یکی از راههای حصول به این واقعیت درک صحیح فطرت انسان از راه کتب آسمانی و آیات و نشانه های حق تعالی است روان آدمی از نظر فلسفی از مجردات است و موجود مجرد جز از مجردات تأثیر نخواهد پذیرفت(طهماسبی پور و کمانگیر) .

برای پیشگیری از بروز حالات روانی و کجروی های فردی و اجتماعی تنها توصیه ای که می توان به انسان کرد بازگشت به خودو است به فطرتی پاک و الهی . درواقع این نقطه ارتباطی دین و بهداشت روان است چرا که بهداشت روان نیز به شناخت کاملی ازروان انسان احتیاج دارد و دین الهی شناخت کاملی از مخلوق خدارا ارایه می دهد.

شهید مطهری در کتاب بیست گفتار اثرات ایمان را اینگونه مطرح می نماید اولین اثر ایمان این است که پشتوانه اخلاق است یعنی اخلاق که خود سرمایه بزرگ زندگی است بدون ایمان اساس و پایه درستی نداردزیربنایه همه اصول اخلاقی و منطقی ایمان دینی یعنی ایمان و اعتقاد به خداست.

استفاده از دین به عنوان یک منبع فرهنگی و روانی مهم حداقل برای آن دسته از اولیاءومربیان و مراجعانی است که علاقه مند هستندمسایل روانی آنها از دیدگاه اسلامی بررسی گردد یا انتظاردارند توصیه هایی که به آنها می شود منطبق بردین مبین اسلام باشد می تواند بسیار مفید و سودمند جلوه نماید. علاوه بر نگرشهای دینی موارد و متغیرهای دیگری چون سلامت عمومی ، عزت نفس وافسردگی نیز وجود دارد که می تواند رابطه آنها را با نگرش دینی وتأثیر دین رابه طور متقابل به آنها را مورد بررسی قرار داد.

.سازمان بهداشت جهانی سلامتی را بر اساس اساسنامه این سازمان به این شرح ارایه داده است(( سلامتی عبارت است از رفاه کامل جسمانی ، روانی و اجتماعی نه تنها عدم بیماری و ناتوانی جسمی))( احمدی 1375).

انسان موجودی چند بعدی پیچیده و پر راز و رمز است و علم با همه پیشرفتهایش همچنان در کشف اسرار وجودی انسان ناتوان مانده است دنیای روان به مراتب از دنیای جسم ناشناخته ترمانده است این شناخت حاصل نمی شود مگربا رجوع به مسایل دینی بنابراین برای پیشگیری از بروز حالات عدم تعادل روانی و خارج شدن ازخط صراط مستقیم باید بازگشت به فطرت پاک الهی را توصیه نمودتا انسان به دورازعوامل تحریکی خارج کننده از صراط مستقیم به این راه راست پای فشاردومنحرف گردد این جا نقطه عطف ارتباط دین و بهداشت روانی است چراکه بهداشت روانی نیاز به شناخت کامل روان انسان دارد و دین نشات گرفته از علم الهی است و خالق شناخت کامل ازروان مخلوق خود دارد.

بنابراین دین می تواند اطلاعات جامعی در مورد انسان و روان وی ارایه کند و دستورات دین می تواند راهنمای کاملی برای رعایت بهداشت روانی باشد.قرآن کریم این کتاب آسمانی تمام


دانلود با لینک مستقیم


مقاله مسائل پژوهشی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد