اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد ترازیابی, نقشه برداری

اختصاصی از اینو دیدی مقاله در مورد ترازیابی, نقشه برداری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد ترازیابی, نقشه برداری


مقاله در مورد ترازیابی, نقشه برداری

مقاله کامل بعد از پرداخت وجه

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات: 15

 

مقدمه:

شرط پیشبرد اهداف ترازیابی دقیق وجودوسائل ولوازمات دقیق مثل ترازیاب دقیق در حد N3ومیرهای مدرج ودقیق انوار وداشتن وسائل جانبی مثل طناب برای متر کشی وترازیابی می باشد.

 البته فراموش نشود فرمهای مربوطه برای ترازیابی دقیق فرمهای خاصی بوده که حتی پر کردن برای نویسنده این فرمها حوصله و خوش خطی ودقت را می طلبد.

 هر بنچ مارک فقط توسط یک نفر باید قرائت شودو یا حتی باید مسیر رفت ترازیابی توسط یک نفرقرائت شودواجبارا مسیر برگشت توسط شخص دیگر باید قرائت شود.

در اینجا دقت در مسائل دیگر را هم اشاره می کنیم:

-ایستگاها خارج از حریم راهها وحتی الامکان دور از دسترس مردم باشد.

-هماهنگی با نهادها وارگانهای مربوطه برای نصب هر ایستگاه مثل وزارت راه ضروری است.

-ایستگاه دور از حریم مسیل وابرو انتخاب شود.

-حتی الامکان ایستگاه در محوطه ساختمانهای دولتی نظیر پاسگاه ادارات دولتی مجاورت پلهاوعوارض مشخصه بارعایت کسب اجازه وهماهنگی ساخته شود.

-حک کردن نام ومشخصه هر ایستگاه در محل مورد نظر ضروری است

توجه شود حداکثر فاصله مجاز بین ایستگاه وشاخص 35 متر می باشدکه البته تحت شرایط جوی وجغرافیایی نا مناسب کوتاهتر خواهد شد.درموقع کار باید تارهای رتیکول وتصویر شاخص باید کاملاواضح وشفاف باشد.

ترازیابی دقیق:

ترازیابی دقیق بیس ارتفاعی یک کشور را ایجاد میکند . یکی از سطوح تراز را به عنوان سطح مبنا در نظر میگیریم ( ژئوئید) و از آن به عنوان مبنای اندازه گیری ارتفاعی استفاده میکنیم . بنچ مارکها توسط گروههای ساختمانی در فواصل یک تا دو کیلومتر در کنار جاده ایجاد میگردند با استفاده از این بنچ مارکها کار ترازیابی را آغاز میکنند و کل کشور را به چندین لوپ تقسیم بندی میکنند . شبکه های درجه دو از تقسیم بندی شبکه های درجه یک حاصل میشود . به فاصله دو بنچ مارک موجود در یک خط ترازیابی یک سکشن اطلاق میگردد . لوپهای کوچکتر شماره گذاری میشوند . اختلاف ارتفاعها سرشکن شده و یک ارتفاع سرشکن شده به هر نقطه اختصاص داده میشود . در نقشه برداری عادی ما ترازیابی درجه سه انجام میدهیم . در ترازیابی دقیق از وسایل دقیق تر و همچنین از کنترلهای دقیق تری استفاده میکنیم . ترازیابی دقیق به صورت سکشن به سکشن و رفت و برگشت بین دو بنچ مارک انجام میشوددر ترازیابی رفت یا برگشت تعداد دهانه های ترازیابی باید زوج باشد علت این زوج بودن اینست که بتوانیم از دو شاخص برای ترازیابی استفاده نماییم اگر از دو شاخص استفاده کنیم شاخصی که در ابتدا استفاده میشود در انتها نیز از همان شاخص استفاده میشود . چون شاخص خطای تقسیمات ریز دارد با این کار تاثیرات این خطا را مینیمم میکنیم . اختلاف بین دهنه های رفت و برگشت باید حد اکثر 5 % باشد . فاصله بین دوربین ترازیاب و شاخص حد اکثر 35 متر باید باشد .

 اختلاف بین فاصله bsو fs نیز برای ما مهم است که باید حد اکثر 5 % فاصله باشد ( حد اکثر 1.7 متر است ) باید تار بالا و پایین را نیز قرائت کنیم . مجموع فواصل fs و bs در یک رفت و یا در یک برگشت ، حد اکثر اختلافی که میتوانند داشته باشند 5 متر است . در ترازیابی دقیق قرائتهایی که انجام میشود باید از نیم متر شاخص بیشتر باشد و از سه متر شاخص کمتر باشد یعنی ما در واقع مجاز هستیم که تار وسط دوربین را بین نیم متر و سه متر قرار دهیم و از این فواصل کمتر یا بیشتر قرائت نکنیم . جنس شاخص از فلز انوار است شاخص مخصوص ترازیابی دقیق از دو سمت مدرج است در سمت چپ و سمت راست این شاخص دو سری عدد مشاهده میشود عدد سمت

 چپ از 4 متر به بالا است و اعداد سمت راست از صفر تا چهار متر است . اختلاف بین قرائتهای سمت چپ و راست باید نزدیک 301.550 باشد که به این عدد ثابت شاخص میگوییم . اگر این اختلاف نزدیک ثابت شاخص نبود قرائت ایراد دارد و باید مجدد صورت گیرد.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد ترازیابی, نقشه برداری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد