اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود معرفی موزه علمی و فرهنگی خراسان 29 صفحه word

اختصاصی از اینو دیدی دانلود معرفی موزه علمی و فرهنگی خراسان 29 صفحه word دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود معرفی موزه علمی و فرهنگی خراسان 29 صفحه word


دانلود معرفی موزه علمی و فرهنگی خراسان 29 صفحه word

دانلود معرفی موزه علمی و فرهنگی خراسان 29 صفحه word قابل ویرایش

 

 

 

 

 

موزه علمی و فرهنگی خراسان

 

برنامه ریزی باید متناسب با ویژگی های ((محیط)) و نیاز افرادی باشد که از آن بهره خواهند گرفت، طرح ایجاد موزه علمی فرهنگی خراسان که با آگاهی و تشخیص یک سیاست ملی و شناخت پویایی محیط پایه ریزی شده، تدابیری مؤثری را در زمینه برنامه ریزی و مدیریت ایجاب می کرد. فعالیتهای علمی پژوهشی در زمینه علوم گیاه شناسی و محیط زیست، کانیها، سنگواره ها، علوم جانوری و جانور شناسی هنر و مردم شناسی از جمله مسائلی است که در این مجموعه قرار خواهد داشت. و نتایج مربوطه برای بازدید نمایشگاه قرار خواهد گرفت.

استان خراسان با توجه به تنوع اقلیمی، فرهنگی و طبیعی در بین سایر استانها جایگاه ویژه ای دارد و با توجه به مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع)، در تمام اوقات سال به ویژه در فصل تابستان روزانه هزاران نفر از نقاط دور و نزدیک ایران و خارج از کشور به این شهر وارد می شوند. لذا اجرای طرح موزه علمی- فرهنگی خراسان می تواند علاوه بر بالا بردن سطح آگاهی عمومی، بخشی از اوقات فراغت بازدیدکنندگان را نیز پر نماید. از سویی ذخایر طبیعی استان زمینه بسیار مساعدی را برای مطالعه متخصصان فراهم نموده و جمع آوری و طبقه بندی جانداران به عنوان ذخایر تنوع زیستی استان، حفظ گونه های نادر و جلوگیری از انقراض نسل آنها و استفاده از گونه های جانوری و گیاهی منطقه در جهت حل نیازهای غذایی و بهره برداری از آنها در زمینه های مختلف اقتصادی و صنعتی حایز اهمیت است.

کمبود نمونه های جانوری و گیاهی و زمین شناختی مورد نیاز اساتید در تدریس دروس علمی زیست شناسی موجب کمبود امکانات علمی آموزش در سطوح مختلف تحصیل گردیده است. این ضرورتها ایجاب می کند تا به اقتضای امکانات موجود در استان خراسان مکان مناسبی در جهت تأمین نیازهای آموزش و پژوهشی فراهم گردد. ایجاد موزه در راستای تأمین این نیازها از سوی دانشگاه فردوسی مشهد مطرح شده و امید است بتوان امکانات متعدد و پراکنده موجود در استان را درکنار هم، به صورت مجموعه ای منظم در قالب یک سیستم علمی- پژوهشی- اسنادی گردآوری نمود، تا بدین وسیله زمینه بهره گیری آموزشی و پژوهشی مناسبتر فراهم گردد.

دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی با توجه به برنامه های آموزشی و پژوهشی خود، خصوصاً در دوره های تحصیلات تکمیلی در زمینه های محیط طبیعی و انسانی، زیست شناسی و زمین شناسی، علوم انسانی و کشاورزی و جغرافیا و تاریخ در قالب طرحهای تحقیقاتی هر ساله مقدار قابل توجهی هزینه می کنند.

دانشگاه فردوسی و مراکز تحقیقاتی با توجه به توان گروههای آموزشی و پژوهشی و امکانات پشتیبانی می توا نند اداره موزه علمی فرهنگی خراسان را به عهده گیرند و به عنوان یک مرکز علمی- پژوهشی آن را گسترش دهند.

دانشگاه ها مبالغ قابل توجهی را در طول زمان برای شناسائی محیط طبیعی و انسانی، زمین شناسی، زیست شناسی و سایر رشته های علوم پایه، انسانی و کاربردی، کشاورزی، شناسائی جانوران، گیاهان، تاریخ معرفت الارضی، سنگواره ها، کانیها، مردم شناسی در قالب طرحهای تحقیقاتی و اجرای برنامه های آموزشی هزینه می نمایند و اساتید و دانشجویان دوره های کارشناسی خصوصاً کارشناسی ارشد نیز در طول فعالیت علمی شان تلاشهای زیادی در رابطه با شناخت استعدادهای طبیعی استان انجام می دهند که نتیجه آن به صورت نمونه های جانوری، گیاهی، سنگها و سنگواره ها و اطلاعات مربوط به مسائل زیست محیطی، جغرافیایی، اکولوژیکی و انسانی استان خراسان در گروههای آموزشی جمع آوری می شود. این سرمایه علمی مکتوب حاصل از آن که در حال حاضر در سطح دانشگاه پراکنده است هسته مرکزی و باالفعل موزه علمی فرهنگی خراسان است و می تواند گویای تلاش علمی آکادمیک در سطح استان و معرف توان علمی آن باشد.

 این سرمایه گذاری علمی و این مجموعه گنجینه های ملی عظیم دست آوردهای حاصل از آن ایجاد موزه علمی را در استان خراسان الزامی می نماید تا از گزند تاریخ در امان بماند و  هسته نمود تلاش در استان و صحنه ای برای نمایش استعدادهای آن باشد. لذا مشاهده می کنیم که کلیه دانشگاههای جامع و معتبر جهان دارای موزه های علمی هستند که قدمت هر یک به دو قرن گذشته باز می گردد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود معرفی موزه علمی و فرهنگی خراسان 29 صفحه word
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد