اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت WiMAX

اختصاصی از اینو دیدی دانلود پاورپوینت WiMAX دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت WiMAX


دانلود پاورپوینت WiMAX

WiMAX یک روش بی سیم فوق العاده سودمند و انقلابی در زمینه دسترسی تمامی کاربران (در هر سطحی) به اینترنت است. این نام از حروف اول کلمات:

Worldwide Intero Perability for Microwave Access

گرفته شده و همان گونه که از نام آن پیدا است، راه حلی برای دسترسی به اینترنت از طریق امواج مایکروویو است. طراحان و مهندسان این روش بر آن هستند تا در آینده ای نزدیک ، دسترسی بی حد و مرز به اینترنت را برای تمامی کاربران تا حد دسترسی به تلفن همراه آسان کنند و همانگونه که اکنون در اغلب کشورهای جهان، داشتن و استفاده ازیک تلفن قابل حمل،به پدیده ای معمولی مبدل شده است، دسترسی آسان و نامحدود به مکان به اینترنت، برای همگان حاصل شود.
وای مکس در آینده بسیار نزدیک، اینترنت را در کنار شبکه مخابراتی قرار خواهد داد و چنان انقلابی را در این زمینه به وجود خواهد آورد که روشن کردن اکثر کامپیوترهای قابل حمل،خانگی و یا خاص، مساوی با اتصال آنها به اینترنت باشد. این استاندارد از طرف IEEE معتبر شناخته شده و کد ۸۰۲.۱۶ از طرف این سازمان به آن اختصاص یافته است.

وایمکس (وای مکس)WIMAX چطور کار می کند؟

WIMAX براساس همان قاعده  WIFI کار میکند .  WIMAX  داده ها را به وسیله امواج رادیویی بیـــــن کامپیوترها منتقل می کند.یک کامپیوتر که به تجهیزات WIMAX مجهز شده است،داده ها را از یک فرستنده WIMAX دریافت می کند.ممکن است داده های ارسال شده جهت امنیت بالا و جلوگیری از دسترسی سایرین رمز شده باشد .
سریعترین ارتباط WIFI سرعت 54Mbps را فراهم می کند.این درحالی است که WIMAX می تواند پهنای باند 70Mbps را فراهم کند که این پهنای باند بین کاربران مختلف که از این سرویس استفاده میکنند تقسیم می شود طوری که سرعت برای کاربر انتهایی تقریبا مانند سرعت ADSL است.

WIMAXمی تواند دو نوع متفاوت از سرویس بی سیم را ارائه دهد:

 سرویس خارج از خط دید(NLOS)

این نوعی از سرویس wi-fi میباشد که در آن یک آنتن کوچک روی رایانه مشترک به برج متصل است. در این سرویس، وایمکس از فرکانس پایین تری مشابه wi-fi استفاده می کند.این فرکانس بین 2 GHz و 11 GHz می باشد. بدلیل استفاده از طول موج کوتاه سرویس NLOS می تواند از موانع عبور کند.

 سرویس روی خط دید(LOS)

در این نوع سرویس یک آنتن بشقابی بر روی سقف یا نقاط قطب یک برج وایمکس نصب می شود. این نوع ارتباط پر قدرت تر و پایدارتر میباشد و میتواند حجم بزرگی از اطلاعات را باخطای کمتربفرستد.  این نوع ارتباط از فرکانس بالاتری تا حد  66 GHz استفاده می کند. در فرکانس های بالا تداخل کمتر است و پهنای باند زیادتری در دسترس می باشد.

تفاوت WIMAXبا WI-FI

تفاوت وای مکس با وای فای
دسترسی « اینترنت بی سیم » هم اکنون از طریق تکنولوژی وای فای میسر است و ممکن است این سوال بنظر برسد که چه لزومی به ابداع یک تکنولوژی دیگر دراین زمینه است.آیا اگر فقط مشکل برخی از اشکالات سیستم وای فای است،نمی توان با بهسازی این سیستم به همان چیزی که وای مکس مدعی آن است دست یافت؟ نگاهی به تفاوتهای وای مکس و وای فای نشان می دهد که به رغم تشابه این دو روش در استـفاده از امواج مایکروویو برای تامین دسترسی اینترنت برای کاربران، وای مکس و وای فای دو سیستم جداگانه هستند وای فای اتصـــال بی سیم را بابردی کوتاه،حداکثر درحد محوطه یک فرودگاه، نمایشگاه یا کافی شاپ (نهایتاً در سطح ۶۵ کیلومتر مربع) برقرار می سازد. در حالی که در وای مکس صحبت از اتصال بـــی سیم دست کم در حد یک شهرکوچک است (چیزی در حدود هشت هزار کیلومتر مربع). گذشته از این حداکثر سرعتی که تکنولوژی وای فای بــرای کاربران فراهم میکند،سرعت دانلود پنج مگابایت در ثانیه است واین درحالی است که کاربران تکنولوژی وای- مکس باسرعت شگفت انگیز ۵۰ تا ۱۰۰ مگابایت خواهند توانست داده ها را از اینترنت دانلودکنند (باین ترتیب امکان تماشای یک فیلم با کیفیت بالا از اینترنت{که سرعتی حداقل برابر با ۱۰مگابایت درثانیه نیاز دارد} برای کاربری که در حال حرکت با یک لپ تاپ است به راحتی ممکن خواهد بود)

تفاوت عمده دیگر وای مکس با وای فای و نیز روش های دسترسی با پهنای باند بالا، ارزان بودن آن است کـه هرچند تا رسیدن به این مولفه به شدت مهم راه زیادی مانده است ولی یکی از اهداف طراحان آن است.«ارزان بودن» یا حتی « زیاد گران نبودن » چیزی است که برآورده شدن آن می تواند تمام تکنولوژی های رقیب وای-مکس را از میدان به در کند.

شامل 40 اسلاید powerpoint

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت WiMAX
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد