اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

عملیات شبکه های گاز رسانی و عایق کاری

اختصاصی از اینو دیدی عملیات شبکه های گاز رسانی و عایق کاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 53

 

فصل اول:

کلیات مشخصات اجرایی عملیات شبکه های گاز رسانی و عایق کاری

تجهیز کارگاه: برای شروع عملیات لوله گذاری گاز بایستی ابزار و لوازم لازم که به تأثیر مهندس یا نماینده از تکافوی شروع اجرای کار بنماید تهیه نموده. بعلاوه دفتر کارگاهی پیمانکار و دستگاهه نظارت – محل انبار کارگاه و نگهبان به اندازه کافی و سایر موارد مربوطه مهیا شود.

تهیه نقشه اجرایی و تعیین مسیر لوله و پیاده نمودن آن:پیمانکار بایستی زیر نظر مهندس یا نماینده او با توجه به نقشه های و نقشه های تهیه شده از طرف کارفرما و اطلاعات مأخوذ از سازمانهای آب و برق و تلفن و غیره مسیر مناسبی جهت حفر کانال لوله گذاری انتخاب نماید. سپس با تأیید مهندس یا نماینده او این مسیر روی یک نسخه ترانسپارنت نقشه های معابر مسیر لوله گذاری که در اختیار پیمانکار قرار گرفته است ترسیم گردد. قبل از شروع حفاری لازم است ابتدا تتعدادی چاله آزمایش در مسیر انتخاب شده حفر گردد تا در صورتیکه مناسبترین مسیر تشخیص داده شد اجازه حفاری کانال از طرف مهندس یا نماینده او صادر شود در غیر اینصورت در قسمتهایی که لازم است مسیر محل حفر کانال تغییر می یابدپس از تصویب نهایی نقشه اجرائی توسط مهندس یا نماینده او پیمانکار بایستی دو نسخه اوزالید از آن را برای گروههای نظارت تهیه نماید. در خطوط کمربندی ( شبکه 250 Lb) ممکن است از نقشه های استفاده شود. در این صورت فقط دو سری نقشه اوزالید از نقشه های اجرایی به مقیاس تحویل پیمانکار خواهد شد.

حفر کانال ( توانشه ):کندن کانال بوسیله بیل و کلنگ و ابزار دستی انجام می شود در صورت اطمینان از عدم وجود تأسیسات زیر زمینی و پیشنهاد پیمانکار با تأیید مهندس یا نماینده او استفاده از بیل مکانیکی مجاز خواهد بود.

حداقل عمق کانال یکصدو ده سانتی متر بعلاوه قطر لوله و عرض آن برابر چهل سانتی متر بعلاوه قطر لوله مطابق نقشه استاندارد شماره SM-6021/ NO.4 خواهد بود.

در نقاطی که میبایست عملیات جوشکاری و عایقکاری و عبور لوله با غلاف فولادی در داخل کانال باید آنقدر باشد باشد تا جوشکار یا عایقکار بتوانند و در داخل آن براحتی کار کنند.

در محلهایی که لوله گاز باید از موانع زیرزمینی ( بجز کابل برق و خطوط لوله ای که دارای مواد قابل اشتعال می باشد.) از قبیل حوضچه های مخابراتی، لوله های آب و غیره عبور نماید بایستی روی لوله گاز – تا زیر مانع فاصله داشته باشد. در صورت محدودیت این فاصله با نظر مهندس یا نمایندة او قابل تغییر تا 35cm می باشد. در موارد برخورد با کابل و خطوط لوله محتوی مواد قابل اشتعال مطابق مقررات حریم مصوبه هیئت مدیره و نظر مهندس عمل خواهد شد.

پیمانکار مسئول رعایت کلیه موارد ایمنی در حین عملیات حفاری برای عابرین و ساکنین محل و همچنین کارکنان خود بوده که در نتیجه ملزم به استفاده از این نوع وسایل از قبیل تابلوهای اخطار دهنده، پایه های مجهز به طناب کشی و استفاده از چراغهای چشمکزن گردان ( در خیابانها ) و یا نوار شبرنگ در شب می باشد. (طبق نقشه شماره SM –6r21/NO.13, SM- 6021/NO.14 )

مقدار طول کانال باز بنابر مقتضیات مکانی و زمانی با نظر مهندس یا نماینده او تعیین می شود.

در معابری که دو طرف آن لوله گذاری می شود حفاری همزمان در دو طرف آن مجاز نمی باشد.

روش بارگیری حمل و تخلیه لوله های عایقکاری شده . شیرها و اتصالات:

الف) لوله ها بایستی با وسایل و تجهیزات مناسبی بارگیری شده و برای چیدن آنها روی وسیله نقلیه از بالشتکهای مناسب استفاده می شود.

ب) چیدن لوله ها روی وسیله نقلیه از نظر تعداد و روش چیدن چیدن بایستی چنان باشد که در اثر وزن لوله ها و حرکت هیچ گونه آسیبی به عایق لوله وارد نشده بطوریکه رعایت کلیه ضوابط ایمنی حمل و نقل و ترافیک شده باشد.

ج) زمان حمل و نقل لوله های عایق شده با نظر مهندس و نماینده او تعیین خواهد شد.

د) تخلیه لوله ها از وسیله نقلیه با وسایل و تجهیزات مناسب لوله های عایق شده بایستی انجام گردد. چیدن و انبار نمودن لوله های عایق شده باید چنان باشد که لوله های عایق شده با سطح زمین تماس نداشته و بین لوله ها بالشتک مناسب تعبیه گردد.

ه ) لوله هایی که روی هم چیده می شوند بایستی از یک قطر بوده و ارتفاع لوله های چیده شده بسته به قطر لوله توسط مهندس یا نماینده او تعیین می گردد.

و) جهت انبار نمودن متعلقات لوله از قبیل شیر و اتصالات و نوارهای عایق بندی اجناس ایستگاهها و اجناس حفاظت از رنگ و غیره باید از انبارهای مسقف و در صورت لزوم از روکشهای پلاستیکی استفاده نمود. ضمناً دو سر شیرها باید مجهز به درپوشهای چوبی و یا پلاستیکی به منظور جلوگیری از ورود خاک و کثافت بداخل آن باشد.

دسته کردن، ریسه چیدن و ردیف کردن لوله:

الف) لوله هایی که در کنار کوچه یا خیابان روی هم چیده می شوند می بایست اولاً در لابلای آنها حتماً از بالشتک استفاده شود. ثانیاً از درپوشهای چوبی و پلاستیکی جهت جلوگیری از نفوذ آب، خاک و غیره در دو طرف آن استفاده کرد. از قرار دادن آنها در مسیر مجاری آب و فاضلاب بایستی خودداری گردد.


دانلود با لینک مستقیم


عملیات شبکه های گاز رسانی و عایق کاری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد