اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد بررسی مسائل مدیریت دولتی ایران

اختصاصی از اینو دیدی تحقیق در مورد بررسی مسائل مدیریت دولتی ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 4

 

بررسی مسائل مدیریت دولتی ایران

موضوع : چیستی مسائل مدیریت دولتی ایران 

هدف کلی : آشنایی با نوع پدیده ها و مسائل در مدیریت دولتی

معمولا در یک بررسی علمی ، سه سطح بررسی را برای پدیده ها از هم تفکیک می کنند ( توصیف ، طبقه بندی و تبیین ). در سطح توصیف ، توجه صرفا به شناخت پدیده ها می باشد و رسیدن به سطوح بعدی از خلال این مرحله می گذرد .

در طبقه بندی ، با توسل به روشهای گونه شناسی ، عناصر پدیده ها در قالب و رسته های مختلف بطور منطقی منظم می شوند و در سطح تبیین ، تلاش برای استخراج یا استنتاج قواعد و قانونمندیها صورت می پذیرد .

بررسی ویژگیهای عمومی پدیده های اجتماعی به بررسی علمی پدیده ها کمک می کند و بررسی کننده بهتر و دقیقتر می تواند آنها را توصیف و طبقه بندی نماید . از  مهمترین ویژگیهای پدیده های اجتماعی می توان به ارتباط با رفتار جمعی (رفتار گروهها و اجتماعات ) یا رفتار افراد ( کارمند ، ممیز ، حسابرس و ... )مربوط می شود . پدیده های اجتماعی خصوصا پدیده های مدیریت هم با پدیده های عینی و هم با پدیده های ذهنی سرو کار داریم . خصوصا بعضی از پدیده های مدیریت در سطح مفهوم می مانند و یا در حالت پارادایم و رویکرد قابل بررسی هستند . از دیگر ویژگی های پدیده ها به نسبیت آنها و وجه اثباتی بودن آنها می توان اشاره نمود .

البته پدیده های مدیریت بصورت نوعی و حالتی در نتیجه تغییراتی که نحوه اداره امور و چگونگی نگرش به مدیریت دولتی پیش آمده است ، تغییر خواهد یافت . امروزه انتظارات از دولتها ، دامنه فعالیت آنها و وظایف دولت ها تغییر یافته است . با تغییرات اساسی که در نقش دولتها بوجود آمده است و پیشرفت های عمومی در حوزه علوم اجتماعی ، اداره امور دولتی تغییر ماهوی پیدا کرده است و حالتی مدرن به خود گرفته است .

نوع نگاه به انسان ها و تغییر اولویت منابع در سازمان ها ، تحولات شدید محیطی خصوصا جهانی شدن و کمرنگ شدن مرزهای فیزکی و ایجاد مرزهای مجازی ، دولت الکترنیک ، توسعه دولتها و رقابت بخش خصوصی و.. همه و همه حالت و ویژگی جدیدی برای مدیریت دولتی ایجاد کرده است که از آن بعنوان مدیریت دولتی نوین ، مدیریت کارآمد و ...نام می برند .بسط این مفاهیم و بررسی تفاوت آنها در جلسه در س حضوری انجام می شود .

با این تفاوتها و تغییراتی که شتاب آنها بطور روزافزونی صورت می گیرد کارکردها ، انتظارات و ماموریتها با گذشته متفاوت خواهد بود . برای تحلیل مسائل مدیریت دولتی و بررسی تفاوتها سه سطح تحلیل مورد توجه قرار گرفته است . 

- سطح اول که در آن سازمان بعنوان یک بخش کوچک در محیط اجتماعی خود محاط شده است .

- در سطح دوم که سازمان ها ی دولتی را بعنوان یک بخش قابل توجه و مرتبط با زمینه های اجتماعی ، سیاسی و اداری مرتبط با آن می بینند .

- سطح سوم که سطح مدیریت می باشد سازمان بعنوان یک سیستم دیده می شود و اجزائ درونی آن مورد بحث قرار می گیرد .

تغییر دیگاه کلی نسبت در  مدیریت دولتی  از اداره کارها به سمت هدایت کارها ، تغییر الزامات سیاسی ، پویایی مرز بین دولت و جامعه و جستجو برای یافتن اشکال جدید قانونی کردن تصمیمات عمومی از مسائل سطح اول به شمار می رود .

در سطح دوم به میزان آمادگی عوامل مرتبط  سیاسی ، اجتماعی و .. برای تغییر ، ناتوانی اداره امور سنتی برای جامعه امروز تغییر دیدگاه از تبعیت از دستوالعملها به پی گیری و دستابی به نتایج ، مقاومتهای سیاسی ، فرهنگی و ساختاری برای تغییرات و خصوصیات سازمانهای دولتی به شمار می آیند .

در سطح سوم به مسائل درون سازمانی نگریسته می شود و نحوه تصویب و اجرا و تاثیرات روش ها و فنون اداری مورد بحث قرار  می گیرد و نیازها ی آموزشی و نقصان در زمینه مسئولیت های مدیریتی و انگیزه کارکنان و...مورد توجه قرار می گیرد .

 

نویسنده : دکتر کرم اله دانش فرد : ۱۱:۱٥ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٤/٩/۱۳


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد بررسی مسائل مدیریت دولتی ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد