اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت درباره نقش قرض الحسنه در راهبردهای توسعه اقتصادی

اختصاصی از اینو دیدی پاورپوینت درباره نقش قرض الحسنه در راهبردهای توسعه اقتصادی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره نقش قرض الحسنه در راهبردهای توسعه اقتصادی

9اسلاید

انتخاب و حتی ابداع راهبرد توسعه اقتصادی باید متکی بر ارزشهای دینی و ملی جامعه باشد، تا راهبردی انتخاب شود که با این ارزشها بیشترین تناسب را داشته باشد و با فقدان راهبردی با این ویژگی، در فکر ابداع روش جدیدی بود که غیر قابل دسترس نیست. در بررسی رابطه قرض الحسنه و راهبردهای توسعه اقتصادی نیز، نباید عنایت ویژه به این مهم، مورد غفلت قرار گیرد؛ چرا که، با بی توجهی به این امر، نه تنها از قرض الحسنه نمی توان به عنوان ابزاری مکمل در راستای توسعه اقتصادی بهره مند شد، بلکه ممکن است ضمن خنثی نمودن آثار یکدیگر، زیانهای جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.


به بیان دیگر، هرچند در نظر گرفتن جایگاهی برای قرض الحسنه در اغلب راهبردها، غیر ممکن نیست، اما نباید نسبت به سازگاری اهداف راهبردهای مزبور و قرض الحسنه مورد نظر اسلام، غافل ماند. در واقع باید اهداف قرض الحسنه را که ناشی از اهداف اسلام در جامعه اسلامی است، با اهداف راهبردهای مختلف سنجید و در صورت سازگاری و همسویی میان آنها، به بررسی جایگاه قرض الحسنه در آن راهبردها پرداخت.

با وجود اعتقاد به حداقل رساندن نقش دولت، اتکاء بر بخش خصوصی، بی توجهی به موضوع توزیع درآمدها و مانند آن در راهبرد پولی، به نظر می رسد نتوان جایگاهی برای قرض الحسنه مورد نظر در این نوشتار، در راهبرد مزبور یافت. البته ممکن است مؤسسات اعتباری انتفاعی خصوصی، وجود داشته باشند که به تأمین برخی از نیازهای اعتباری مصرفی و تولیدی اقدام نمایند؛ ولی به هیچ عنوان نمی توان نام قرض الحسنه را بر آن نهاد. چون هیچ گونه تشابهی با قرض الحسنه مورد نظر در این نوشتار نخواهند داشت. 

 


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره نقش قرض الحسنه در راهبردهای توسعه اقتصادی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد