اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله عناصر بصری در گرافیک

اختصاصی از اینو دیدی دانلود مقاله عناصر بصری در گرافیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله عناصر بصری در گرافیک


دانلود مقاله عناصر بصری در گرافیک

 

مشخصات این فایل
عنوان: عناصر بصری در گرافیک
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 11

این مقاله درمورد عناصر بصری در گرافیک می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله عناصر بصری در گرافیک می خوانید :

طرح در سطح دو بعدی ( نقش طرح در پوستر ) :
طرح ها ( شکل ها ) هر کدام نسبت به فضایی که در آن قرار می گیرند جلوه و نمود متفاوت  می کنند ودر اثر فعل و انفعالات و نیروهای بصری ناشی از شکل و زمینه مفهومی جداگانه به دست می دهند . هر شکل ثابت ، مثلاً یک دایرة در داخل مربع ، مربع مستطیل ، لوزی و حتی دایره ای دیگر جلوه های متغیر به خود می گیرد و خصوصیت تصویری آن متغیر می شود بدین ترتیب هر نقش و شکلی نسبت به شکل و فضایی که پیرامونش می باشد جلوه و معنی خاص پیدار می کند که آن ناشی از مجموعه فعل و انفعالات و نیروهای بصری است . در نتیجه هر واحد بصری موقعیت فضایی و جلوه و نمود خود را به واسطه روابط فعال و متقابل واحدهای تصویری پیرامون خود سبک می کند و نیروی تصویری که از جهات مختلف ، راست  چپ ، بالا و پائین ، جلو و عقب بر آن اثر می گذارند موقعیت فضایی آنرا ایجاد می کنند . ضمناً باید اشاره کنیم علاوه بر موارد مذکور رنگ ، ارزش های تصویری خاص خود که دائماً تحت تأثیر دگرگونی دارد . چرا که قرار گرفتن هر طرحی درنقاط مختلف کاغذ باعث به وجو آمدن ترکیب بندی های متنوعی می شود . بررسی موقعیت های فضایی عناصر تصویری در هر کادر با سطح دو بعدی مفاهیم فضایی و نیروهای تصویری را مشخص می کند ، اما قبلاً باید در نظر داشته باشیم که هر گاه کادر یا سطح دو بعدی را مطرح یا در نظر می گیریم ، محدودة عالمی را مشخص می کنیم که درون آن خلاء تصویری است و فاقد هر گونه انرژی بصری . فعل و انفعالات تصویری آن ، فعال می گردد . با قرار گرفتن نقطه در کادر مربع ، بلافاصله با تمام فسمتهای مربع ارتباط برقرار می کند . به علت تنها بودن ، تمام انرژی و امکانات خود را به معرض نمایش می گذارد . در این حالت نقطه بایزدی شدید خود را مطرح می کند . با اضافه شدن یک نقطه دیگر ، دو نقطه به خاطر روابط متقابل بین خود و  ارتباط هر کدام با تمام کادر ، در حالیکه هر یک دیگری را نفی می کند ، با انرژی حاوی به رقابت بر می خیزند و هر گاه نقطه ها بهم نزدیک شوند ، انرژی تصویری آنها با هم جمع می شود ، لیکن نمی تواند یک حالت تاکید نقطه واحد را به نمایش بگذارند . طرط استفاده یک طرح در یک سطح دو بعدی مانند پوستر که اهداف گوناگون را در بر دارد بسیار مهم می باشد .
قرار دادن طرح در جای مناسب بر جذابیت کار می افزاید و قطر بیننده را بیشتر جلب می نماید و این مهمترین هدف در طراحی یک پوستر می باشد . چون هدف ما از طراحی پوستر اطلاع رسانی و جلب می نماید واین مهمتری هدف در طراحی یک پوتر می باشد . چون هدف ما از طراحی پوستر اطلاع رسانی و جلب نظر بنندگان است پس طراح باید با توجه به این هدف به طراحی اقدام نماید .

تعریف طرح : ( قبل از طرح در سطح دو بعدی نوشته می شود )
شکل می تواند کوچکترین با بزرگترین جلوه ونمو بطری یک عنصر بصری باشد . عناصر بصری از جمله نقطه ، خط ، سطح ، مهم و بافت مربوطه به « شکل و فرم »
می باشند و هر کدام از « کیفیات بصری » عامل شکل گیری یک « ترکیب انتزاعی » یا  بازنمایی « دنیای طبیعی » است که بوسیله « عناصر اولیه بصری » به وجود می آید . هر یک از عناصر اولیه دارای معنی ومفهومی است . چنانکه نقطه ، کوچکترین واحد بصری و تجسمی است که بلافاصله بعد از آنکه واقعیت عینی پیدار می کند مفهوم
« فضا » را اعلام می کند یا عنصر « خط » که در ابتدای ترین و ساده ترین حالت نمایشگر « حرکت »  تداوم آن در فضا ، مهمترین عامل « طراحی » می باشد .
« سطح » نیز مفهومفضای دو بعدی را دارد که به « شکل های » مختلف مانند مربع ، مثلث ، دایره و مستقات آن واقعیت عینی می دهد . بالاخره واقعیت عینی سه بعدی را « حجم » عهده دار است که در همه جهات مختلف قابل طرح است . مبحث « بافت » نیز از عوامل مهم بیان تصویری است که هم در رابطه با قوه بینایی عمل می کند و هم با قوه لامسه قابل ادراک است و گاهی از هر دو قوه برای ارتباط بصری استفاده می شود .
خط در سطح دو بعدی ( نقش خط در پوستر ) :
نوشته ( خط ) در یک سطح دو بعدی مانند پوستر نوعی بیان تصویری دارد که کاربردهای گوناگون را دارد . در واقع نوشته علاوه بر اینکه مطالب و پیام را به ببیننده منتقل می کند به شکل تصویر هم ر می آید یعنی ما باید در انتخاب حروف و محل قرار گرفتن آنها از اصول  قواعد بصری پیروی کنیم تا تعادل و زیبایی در طرح بر قرار شود .
از تجمع و تفرق این این لکه های سیاه و سفید به ترام هایی می رسیم که خاکستر هائی هستند با  ریتم های گوناگون پس با قرار دادن نوشته ها در بهترین و
مناسب ترین موقعیت در کنار شکل های گوناگون می توانیم به یک طرح قوی و چشم نواز دست یابیم .
....

بخشی از فهرست مطالب مقاله عناصر بصری در گرافیک

- اهمیت بررسی عناصر بصری در گرافیک و ذکر تعداد آنها
طرح در سطح دو بعدی ( نقش طرح در پوستر ) :
تعریف طرح : ( قبل از طرح در سطح دو بعدی نوشته می شود )
خط در سطح دو بعدی ( نقش خط در پوستر ) :
خط عنصری گرافیکی :
ارزشهای گرافیکی خط :
الف ) – ویژگیهای « بیان تصویری » خط :

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله عناصر بصری در گرافیک
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد