اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

سفره هفت‌سین

اختصاصی از اینو دیدی سفره هفت‌سین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

سفره هفت‌سین


سفره هفت‌سین

سفره هفت‌سین

 

فهرست مطالب:

مقدمه

سین‌ها

سایر اجزاء سفره هفت‌سین

پیشینه سفره هفت‌سین

خواص سین‌های سفره هفت‌سین

نماد سین‌های هفت‌سین

هفت شین

چرا هفت‌سین

روایت های گوناگون از هفت‌سین

 

 

مقدمه

هفت‌سین سفره‌ای است که ایرانیان هنگام نوروز می‌آرایند. این سفره ممکن است روی زمین یا روی میز گذاشته شود. اعضای خانواده معمولاً لحظه تحویل سال را در کنار سفره هفت‌سین می‌گذرانند. برخی، سفره را در مدت سیزده روز نوروز نگه می‌دارند و در پایان این دوره، در روز سیزده نوروز، سبزه را به آب می‌سپارند.

سفره هفت‌سین ویژه نوروز است. به گفته دانشنامه ایرانیکا، دیگر ملیت‌هایی که ریشه ایرانی دارند و با ایرانیان فرهنگ و سنت‌های مشترک دارند (مانند افغانان، تاجیکان و ارمنیان) این سفره را حاضر می‌کنند و این سفره در میان کردها و زرتشتیان (که هر دو از نگه‌دارندگان و آیین‌های باستانی ایرانی بوده‌اند) نیز رواج دارد.

 

سین‌ها

در سفره هفت‌سین معمولاً هفت جزء یا بیشتر که با حرف سین آغاز می‌شوند قرار می‌گیرد که معمولاً از مجموعه زیر انتخاب می‌شوند: سیر، سیب، سبزه، سنجد، سرکه، سمنو، سماق، سنبل، سکه، سپند، سپستان، سوهان، سوسن، سرمه، سنگک، سبزی، سیاهدانه. از این سین‌ها (و نیز اجزاء دیگر این سفره) معمولاً به نماد مفاهیمی چون نوزایی، باروری، فراوانی، ثروت و مانند آن‌ها یاد می‌شود. بعضی نیز این اجزاء را به خدایان ایران باستان، بالأخص آناهیتا و سپندارمذ، ایزد بانوهای آب‌وخاک، نسبت می‌دهند.

سبزه از اجزای اصلی سفره شمرده می‌شود و معمولاً از گندم، یونجه، یا عدسِ سبز شده است که ممکن است بر کوزه سبز کنند. از دیگر اجزای خاص‌تر این سفره می‌توان از سمنو و سنبل نام برد که در مواقع دیگر سال کمتر حضور دارند. گل سنبل را می‌توانید خودتان هم پرورش دهید تا برای سفره بهارتان آماده باشد.

 

نوع فایل: word (قابل ویرایش)

تعداد صفحات: ۱۲

 

لطفاً برای مشاهده متن کامل تحقیق هفت سین محصول را خریداری و دانلود نمائید

لینک دانلود بعد از خرید نمایش داده شده و به ایمیلتان ارسال می‌شود

با اطمینان خرید کنید

تشکر از خریدتان


دانلود با لینک مستقیم


سفره هفت‌سین
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد