اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن

اختصاصی از اینو دیدی مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن


  مفهوم مدیریت آموزشی  واصول آن

  مفهوم مدیریت آموزشی  واصول آن

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 78

 

 

 

 

درارتباط  با مفهوم کلی  مدیریت آموزشی  می توان به برخی  تعاریف اشاره شده  در منابع علمی  اشاره نمود ،  براین اساس  مدیریت آموزشی عبارتست از :

  • فرایندی که کلیه  فعالیتهای  افراد همکار درسازمانهای  آموزشی و پرورشی  را در راستای  نیل به اهداف  تعلیم وتربیت  متناسب  وهماهنگ  نموده وبا برخورداری  مناسب از امکانات  فیزیکی  ومنابع انسانی  بستر تحقق موارد  مطروحه  را ایجاد نماید .
  • یاری وکمک رسانی  به روند اجرایی  آموزش ونظارت  بر آن ( رهبری  آموزشی ) .
  • ایجاد زمینه وفراهم  ساختن تجهیزات  وامکانات  جهت بروز  استعدادهای  دانش آموزان  ( کار آموزان )  تحکیم بخشیدن  به روابط انسانی  گروهی واتخاذ  روش و تعیین خط مشی  اصولی در کلیه  امور ، برای بارور ساختن  اهداف تربیتی .

آنچه مسلم است  ، قابلیتهای  شغلی وارتقاء  مهارت مورد  نیاز آن ، بستگی قابل توجهی  به کیفیت محصول  آموزشی دارد  واصولا مدیریت  آموزشی به ویژه آموزش  فنی وحرفه ای ،حائز اهمیت  ویژه ای  می باشد .  بنابراین ، هر چند اصول  ومفاهیم  بسیاری در مدیریت  آموزشی از سایر مدیریتها  گرفته شده ،  ولی ارکان این مدیریت از چنان اهمیتی  برخوردار است  که می توان برای رشد سایر مدیریتها  نیز از آن استفاده  نمود .

درواقع ،  اهداف کلان  آموزشی  بر آورنده  نیازهای اجتماعی ، اقتصادی و وضعیت وجودی  افرادمی باشد  که مدیریت آموزشی ، دراین مقوله جایگاه  ویژه ای دارد .

- مدیریت  آموزشی  و برآورد  نیازهای اجتماعی

اصولاً ، جامعه ای را می توان پویا ، سالم ودر حال رشد  تلقی نمود  که ابعاد  محوری  ( مطروحه ) آن تحقق یابد .

در واقع ، یکی از ابعاد  محوری مورد بحث  در این قسمت ، خواسته ها  وهنجارهای  اجتماعی می باشد . برخی پارامترهای  مهم نیاز اجتماعی  جوامع شامل  فرهنگ ،  سنت ، ارزشهای دینی ،  بومی وملی بوده است  وچگونگی  آموزش افراد جهت  حفظ و رعایت این موارد در اجتماع  اهمیت ویژه ای دارد . بنابراین  ، بایستی  برنامه ریزان کلان جوامع  به نقش مدیریت  آموزشی  در ابعاد مختلف  آن توجه داشته باشند .

  • مدیریت آموزشی وبر آورد  نیازهای اقتصادی

 اصولا ،  در برنامه ریزیهای اقتصادی جوامع به ویژه پیشرفته ، نگرش خاصی  به منابع عمده  اشتغال  وتولید ( صنعت ، خدمات وکشاورزی ) در شرایط  موجود آن  وبر آورد  توسعه کوتاه مدت  ، میان مدت وبلند مدت  در سطح آن جامعه  می شود .

همچنین ، یکی از مشخصه های  مرتبط  با ظرفیتهای  اشتغال  وبهینه سازی  شرایط آن  ،  ارتقاء عملکرد  منابع انسانی  تخصصی مورد نیاز ویانظارت  برروند  آموزش  مهارت و فنون وتبدیل  نیروی انسانی  به منابع انسانی  متخصص  وماهر است .  دراین ارتباط  جایگاه مدیریت  آموزشی  متناسب اهداف  پیش بینی شده ونیاز سنجی  آموزشی  بررسی شده و به ویژه  درارتباط  با آموزشهای  شغلی مشخص  می شود . به این ترتیب ،  اهداف وخط مشی  مدیریت آموزشی را بدین شرح  می توان مطرح  نمود :

الف ) متناسب  سازی میل  افراد به برخورداری  از آموزش شغلی ونیل  به احراز  آن با نیاز واقعی  بازار کار  وظرفیت های آن .

ب ) فراهم سازی  زمینه های  تامین ( رشد حرفه ای ) از طریق آموزش مستمر  افراد .

- مدیریت آموزشی ووضعیت  وجودی  افراد


دانلود با لینک مستقیم


مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد