اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

Security Frameworks for Wireless Sensor Networks-Review

اختصاصی از اینو دیدی Security Frameworks for Wireless Sensor Networks-Review دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

چکیده

با توجه به پیشرفت های چشمگیر در کوچک سازی، طراحی مدار کم توان اما کارا برای هدایت اطلاعات حساس از طریق ارتباط بیسیم، شبکه بیسیم حسگر (WSN) در سالهای اخیر توجه زیادی به خود جذب کرده است. WSNها در بسیاری از کاربردها مانند نظارت بر وضعیت سلامتی، اهداف نظامی، و اتوماسیون خانگی، مورد استفاده قرار گرفته اند. از آنجا که WSN از بسیاری محدودیت ها شامل قدرت پردازندگی کمتر، عمر کوتاه باتری، حافظه و کانال ارتباطی بیسیم کوچک رنج می برد، امنیت به یکی از نگرانی های اصلی برای چنین شبکه هایی تبدیل شده است. به دلیل این محدودیت های پذیرفته شده، WSN قادر به کار با الگوریتم های رمزنگاری سنتی نمی باشد. این مقاله یک بازنگری کلی از چهار چوبهای رمزنگاری طراحی شده می دهد و همچنین مقایسه ای بین طرح های موجود به صورت جدول ارائه می دهد.

  1. مقدمه

رشته ی شبکه حسگر بدلیل محبوبیت آن در جامعه تحقیقاتی به خوبی شناخته شده است. مجموعه ای از هزاران گره های حسگر خودگردان است که قادر به ارتباطات بیسیم هستند. از آنجا که گره ها از نظر منابع بسیار غنی نیستند، بنابراین الگوریتم های پیچیده نمی تواند برای آنها کاری انجام دهد. امنیت مهمترین پیش نگرانی برای همه گیر کردن استفاده معمول از این شبکه می باشد. به منظور امن کردن WSN، رمزنگاری نقش مهمی ایفا می کند. الگوریتم های بسیاری پیش از این پیشنهاد شده است: متقارن، نامتقارن و ترکیبی. اما الگوریتم های پیچیده، که برای MANETs پیشنهاد شده بود، در WSN موفق نبوده اند.

برای طراحی شبکه رمز نویسی (کاملا) امن، امنیت باید درون هر گره از شبکه متمرکز گردد. بنابراین امنیت باید در هر نقطه شبکه به کار گرفته شود. رمزنگاری یک شیوه استاندارد برای ارائه امنیت در شبکه است. اما در اینجا در WSN، الگوریتم های رمزنگاری باید به گونه ای طراحی شود که ذاتاً قوی باشد اما از حافظه بیشتر، قدرت بیشتر، و انرژی بیشتری استفاده نمی کند، به گونه ای که طول عمر شبکه افزایش می یابد. بنابراین کار طراحان در اینجا چالشی تر است، اما این را نیز می توانیم بگوییم، که امنیت همچنین به ذات کاربرد و الگوریتم مختص آن کاربرد بستگی دارد.


دانلود با لینک مستقیم


Security Frameworks for Wireless Sensor Networks-Review
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد