اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کارآموزی مکانیک در نمایندگی سایپا

اختصاصی از اینو دیدی گزارش کارآموزی مکانیک در نمایندگی سایپا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارآموزی مکانیک در نمایندگی سایپا  -  سیستم هیدرولیک زانتیا (همراه با عکس) 55ص

 

  • ·       مقدمه فصل اول

سیستم تعلیق زانتیا بدلیل اینکه فنربندی در آن وجود ندارد بسیار قوی باید باشد زیرا بدلیل اینکه باید وزن خودرو و سرنشینان بر روی سیستم هیدرولیک و پنوماتیک باشد پس در نتیجه برای تحمل وزن خالص خودرو که Kg1320 می باشد روغن باید فشار زیادی را تحمل کند. بدلیل اینکه مایعات تراکم پذیری کمی دارند و یا اصلاً تراکم پذیر نیستند سیستم تعلیق این خودرو دچار سفتی زیاد می شود و همین دلیل است که شرکت سازنده در کوی های تعلیق از گاز نیز به صورت حجم بسته استفاده کرده تا این تراکم ناپذیری را از بین ببرد.

در این فصل در مورد رکن اصلی سیستم هیدرولیک یعنی پمپ هیدرولیک بحث مختصری انجام شده است.

بعد از بحث پمپ به بحث جالتری که زانتیا را با خودروهای دیگر متفاوت ساخته است می رسیم که این بحث همان شیر ضد نشت ( SC/MAC)است سیستم ( SC/MAC) از 1993 روی خودروهای زانتیا گذاشته شده است و باعث جلوگیری از افت ارتفاع خودرو در زمان خاموش بودن ماشین می شود.

بدلیل اینکه سیستم تعلیق زانتیا هیدروپنوماتیک است اگر ارتفاع خودرو بدون محاسبه باشد هریک از این دو مقوله ( روغن و گاز ) اضافه و کم می شود یعنی خودرو بیش از حد پائین باشد ( داخل کوی ها روغن کم شده )و یا بیش از حد بالا باشد ( داخل کوی ها گاز متراکم شده و کم می شود ) و خودرو می کوبد و خودرو خودرویی خشک و پرصدا می شود و به همین دلیل در این فصل شما را با سیستم تنظیم ارتفاع جلو و عقب و اثبات فرمول آن آشنا می کنیم تا دچار هیچ یک از این اشکالات نشوید.

نکته : بیشترین مسئله این که در فصل هیدرولیک باید در نظر بگیریم افت فشار هیدرولیک برای کارهای تعمیراتی است بدلیل اینکه داخل لوله ها روغن با فشاری حدود 80 تا 150 بار وجود دارد اگر سیستم هیدرولیک را بدون افت فشار باز کنیم و یا کار تعمیراتی روی آن انجام دهیم باعث  می شویم که این روغن با فشار 80 تا 1500 بار بسمت ما پاشیده شود.

نکته: در خودروی زانتیا فقط یک فنر وجود دارد و آن هم فنری هست که داخل اکومولاتور هست و هیچ فنر دیگری در قسمت تعلیق این خودرو و بکار نرفته است.

پمپ هیدرولیک

بهترین و مهمترین وسیلة هیدرولیکی در خودروهای زانتیا پمپ هیدرولیک است که وظیفة تامین فشارهای بسیار بالا را برعهده دارد.

این پمپ وظیفة تامین روغن برای سیستم های تعلیق، ترمزها  هیدرولیک فرمان را برعهده دارد و روغن مصرفی این سیستم ها را تامین می کند.

توجه: فقط در موتورهای 1800 فولی این پمپ از فولی پمپ های 2000 بزرگتر است.

  • ·       روش کار پمپ (6+2)

این پمپ متشکل از هشت پیستون یکسان می باشد که به دو قسمت تقسیم شده است پیستون ها دود شفتی الکسانتری (خارج از مرکز) که توسط پولی به گردش در می آید قرار گرفته اند.

یکی از قسمتها دارای شش پیستون است که این شش پیستون موظف هستند به تامین روغن برای سیستم فرمان هستند و قسمت دیگری که دارای دو پیستون است موظف به تامین روغن برای سیستم تعلیق و ترمز است به همین خاطر به این پمپ (6+2) نیز می گویند.

این پمپ دارای سه کانال می باشد.

الف) کانالی که مایع LHM را از منبع ذخیره مکش می کند.

ب)کانال خروجی برای تست 6 پیستون که مدار سیستم (فرمان) را تغذیه می کند.

ج) کانال خروجی 2 پیستونه که مدار سیستم (تعلیق و ترمزها) را تغذیه می کند.

مقدمه

فصل اول

سیستم هیدرولیک

•مقدمه فصل اول

پمپ هیدرولیک

•روش کار پمپ (6+2)

•شماتیک اجزاء پمپ (6+2)

عملکرد پمپ (6+2)

•قسمت 6 پیستون، پمپ (سیستم فرمان)

•قسمت 2 پیستون، پمپ (سیستم تعلیق و ترمز)

اصول عملکرد سیستم ثابت نگهدارنده ارتفاع خودر از سطح زمین (SC/MAC)

•معرفی سیستم (SC/MAC)

•عملکرد سیستم (SC/MAC)

•ترکیب بندی دستگاه سیستم(SC/MAC)

•مدارات سیستم (SC/MAC)

•شماتیک اجزاء و قطعات مدار هیدرولیک (SC/MAC)

•سوپاپ اطمینان(شیر اطمینان)

•شرح کار سوپاپ اطمینان:

•شماتیک سوپاپ اطمینان:

•شرح حرکت روغن در مدار جلو (SC/MAC)

•شرح حرکت روغن در مدار عقب (SC/MAC)

•تفاوت مدار(SC/MAC) در عقب و جلو

•تشریح جزئیات سوپاپ (SC/MAC)

•گوی (SC/MAC)

•تخلیه فشار سیستم هیدرلیک :

بررسی و تنظیمات کنترل ارتفاع

•معرفی ابزار

•مراحل اولیه و عمومی برای انجام عملیات تنظیم ارتفاع

•شرایط مورد نیاز برای تنظیم و بررسی ارتفاع جلو

اندازه گیری ارتفاع جلو و عقب

•اندزاه گیری شعاع چرخ

ارتفاع جلو

•محاسبه ارتفاع جلو

•جواب: اثبات فرمول ارتفاع جلو

تنظیم ارتفاع جلو

•مکانیزم کنترل اتوماتیک ارتفاع

•مکانیزم کنترل دستی ارتفاع:

ارتفاع عقب

•محاسبه ارتفاع عقب

تنظیم ارتفاع عقب

•مکانیزم کنترل اتوماتیک ارتفاع

•مکانیزم کنترل دستی ارتفاع

•بررسی اکسلها

مشخصات واحدهای پنوماتیکی (گوی های بکار رفته در سیستم تعلیق)

•انباره اصلی فشار (1) (گوی اکومولاتور)

گوی تعلیق جلو(2)

گوی تعلیق عقب (3)

•عملیات تعویض گوی های تعلیق

•تست گوی های تعلیق

مخزن روغن هیدرولیک LHM

•مشخصات مخزن LHM

پیاده سوار کردن مخزن و روغن هیدرولیک

•معرفی ابزار

•پیاده کردن

•سوار کردن

•تعویض مایع مخزن هیدرولیک

نتیجه گیری فصل اول

فصل دوم

لگزیا و نحوه کار با آن

مقدمه فصل دوم

لگزیا

•خودروهایی که با لگزیا تنظیم می شوند

•تست قسمتها

•تست کلی  Global Test

•تست قسمتهای مختلف (تک،تک)    Test By Function

•موتور  Engine

•سیستم ترمز و تعلیق  Aid to driving

•تجهیزات ایمنی داخلی خودرو   protection

•خاموش کردن چراغ Airbag

•خاموش کردن چراغ ABS

نتیجه گیری و خلاصه فصل دوم

نتیجه گیری و خلاصه کلی مباحث

ضمیمه اشکال

 


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارآموزی مکانیک در نمایندگی سایپا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد