اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق اصلاح شبکه های توزیع و کاهش تلفات

اختصاصی از اینو دیدی تحقیق اصلاح شبکه های توزیع و کاهش تلفات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق اصلاح شبکه های توزیع و کاهش تلفات


تحقیق اصلاح شبکه های توزیع و کاهش تلفات

82 صفحه

 

اصلاح شبکه های توزیع و کاهش تلفات

9-1- اهداف

هدف انتخاب بهترین راهکار کاهش تلفات شبکه های توزیع می‏باشد .

9-2- پتانسیل ها

این پروژه شامل دو بخش مطالعاتی و اجرایی می‏باشد . فعالیتهای مربوط به کاهش تلفات از یکدیگر تفکیک پذیر نیستند و برای انتخاب بهترین راهکار باید کلیه فعالیتهای مرتبط به کاهش تلفات شبکه برای هر بخش از شبکه در کنار یکدیگر مطالعه و سپس راهکار بهینه انتخاب گردد.در بخش اول مولفه های تلفات شبکه های توزیع (فشار متوسط) ، ترانسفورماتورهای توزیع ، شبکه فشار ضعیف و و دلایل آن برای شبکه‏هایی که مقدار تلفات آن بیش از حد استاندارد می‏باشند ، شناسایی می‏گردند . سپس روشهای کاهش تلفات مورد بررسی قرار می‏گیرد و هر روشی که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر باشد و یا ترکیبی از روشها انتخاب می‏گردند و طی یک برنامه‏ریزی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت اجرا می‏گردند .

در برنامه‏ریزی کوتاه مدت ، روشهای تعادل بار شبکه فشار ضعیف ، اصلاح شعاع تغذیه بار ، تعدیل بار پستهای توزیع و اصلاح اتصالات سست مورد بررسی قرار می‏گیرند. در برنامه‏ریزی میان مدت ، بسته به نوع شبکه و مصرف کننده ها ، روشهای خازن گذاری در شبکه های فشار متوسط و فشار ضعیف ، اصلاح سیستم زمین مورد بررسی قرار می‏گیرند . در برنامه‏ریزی بلند مدت ، جابجایی ترانسفورماتورهای توزیع و تعویض آنها ، تغییر سطح مقطع شبکه ها ، جمع آوری شبکه های قدیمی و فرسوده و احداث خطوط تغذیه جدید در قالب طرح جامع شهری بایستی مورد بررسی فنی و اقتصادی قرار گرفته و طی یک برنامه زمان بندی اجرا گردد . در اینجا باید متذکر شویم که انجام مکانیزاسیون شبکه های توزیع پیش نیاز هر گونه اقدامی جهت فعالیتهای صرفه جویی با استفاده از کاهش تلفات شبکه های توزیع می‏باشد . در پایان مطالعات و برداشت اطلاعات که پیش بینی می‏شود حداکثر 15 ماه بطول انجامد ، برای تمامی شهرهای کشور می‏توان طرح جامع توزیع شهری را   ارائه کرد .

در بخش دوم پروژه که بموازات مطالعات بخش اول اجرای آن می‏تواند شروع شود ،‌ برای هر یک از روشهای کاهش تلفات که برای هر یک از شبکه ها در نظر گرفته می‏شود ، برآورد هزینه شده و طی یک برنامه زمانبندی 5 ساله در قالب طرحهای کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت اجراء می‏گردد .

در حال حاضر تلفات انرژی در شبکه های توزیع کشور بیش از حدود 10% می‏باشد و افت توان در ساعات پیک به علت تلفات حدودا“ 14% می‏باشد . پیش بینی می‏شود که در صورت اجرای صحیح این برنامه بتوان اعداد فوق را تا رقمهای 5/7% و 5/10 % کاهش داد . به عبارت دیگر امکان اینکه انرژی مصرفی کشور را می‏توان به میزان 5/2 % با صرفه جویی در بخش تلفات کاهش داد ، وجود دارد .همچنین در صورت رسیدن به استانداردهای مطلوب 5/3% از توان تولیدی کشور که معادل یک نیروگاه 700 مگاواتی است آزاد می‏گردد .

با اجرای برنامه فوق میزان انرژی که از تلف آن جلوگیری شده است در سال حدود GWh 2500 می‏باشد و صرفه جویی ریالی ناشی از جلوگیری از تلف انرژی برابر است با ریال 9   10 * 5/187 = 75* Kwh 9  10 * 5/2 و صرفه جویی در سرمایه گذاری بعلت کاهش پیک عبارتست از

  1. 200،000،000،000 = (کیلووات/ریال 6.000.000) * 700،000 ریال
  2. ...

دانلود با لینک مستقیم


تحقیق اصلاح شبکه های توزیع و کاهش تلفات
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد