اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژهبررسی مقدماتی آزمون شخصیت کرنل (فرمN2 ) برای سوال های 60 و 58 درمیان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی. doc

اختصاصی از اینو دیدی پروژهبررسی مقدماتی آزمون شخصیت کرنل (فرمN2 ) برای سوال های 60 و 58 درمیان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژهبررسی مقدماتی آزمون شخصیت کرنل (فرمN2 ) برای سوال های 60 و 58 درمیان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی. doc


پروژهبررسی مقدماتی آزمون شخصیت کرنل (فرمN2 ) برای سوال های 60 و 58 درمیان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی. doc

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 170 صفحه

 

چکیده:

دراین پژوهش سعی گردیده که بررسی مقدماتی در راستای تهیه ابزاری مناسب برای سنجش سریع روان پزشکی و روان تنی صورت گیرد و هدف نهایی از انجام این تحقیق تست سازی است ما در این تحقیق به بررسی مقدماتی آزمون کرنل فرم N2  بر روی سوال های 58 و 60 این آزمون پرداخته ایم ، این آزمون شامل 101 سوال و 10 مقیاس فرعی است. ما سعی نموده ایم تا قدرت تشخیص سوالهای 58 و 60 این آزمون را درمیان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر( بجز رشته آموزش معلمان و کارشناسی ارشد) و همچنین مقبولیت آنها در بین دوجنس ( دخترو پسر) بررسی نمائیم، آزمون بر روی 528 نفر از دانشجویان این دانشگاه صورت گرفت که از این بین 21 نفر افت آزمودنی وجود داشت که درنهایت 189 نفر دختر و 318 نفر پسر باقی ماند و روش نمونه برداری دراین تحقیق تصادفی خوشه ای بصورت تک مرحله ای انجام گرفته است و بمنظور اجرای آزمون از آزمودنیها خواسته شد با فاصله از هم بنشینند آنگاه پرسشنامه ها توزیع شد و توضیحاتی توسط آزمونگر ارائه گردید: نام خود را ننویسید فقط جنسیت و وضعیت تاهل خود و تاریخ امروز را درمحل آن مشخص کنید اگر پاسخ شما مثبت است درخانه بلی و اگر منفی است درخانه خیر علامت بزنید و به تمام سوالها پاسخ دهید و درصورت عدم اطمینان نزدیک ترین پاسخ را به پاسخ خود انتخاب کنید، در طول آزمون ، آزمونگربر رفتار آزمودنی ها نظارت داشت و ابهامات آنها را ثبت می کرد و پس از اتمام آزمون همه پرسشنامه ها یکجا جمع آوری گردید. روش تحقیق در این پژوهش به شکل زمینه یابی یا پیمایشی  است و از نوع کاربردی می باشد و از مدلهای آماری مثل جداول و نمودارها برای خلاصه کردن داده ها که آمار توصیفی خوانده می شود استفاده گردیده است همچنین میانگین ، واریانس و انحراف معیار ، دامنه  و درصد برای خلاصه کردن داده ها محاسبه شده است و برای تفکیک جنسیت مجذور خی یا آزمون همخوانی با سطح اطمینان 95% و شاخص مقبولیت گزینه ها نیز با مدل دوجمله ای در سطح 95% و روش آلفای کرنباخ برای برآورد اعتبار ( که شاخص هماهنگی درونی تست را نشان داده است) و نرم افزار SPSS جهت داده پردازی بکار رفته است، پس از بررسی وتحلیل اطلاعات آزمون ، سوالها در مجموعه آزمون حفظ گردند

 

مقدمه:

هدف اصلی از این تحقیق حرکت در راستای تست سازی و تهیه ابزاری مناسب برای سنجش سریع روان پزشکی و روان تنی است و جهت احقاق این امر به بررسی آزمون شخصیتی کرنل فرم N2  بر روی سوالهای 58 و 60 این آزمون پرداخته ایم ، این آزمون شامل 101 سوال و 10 مقیاس فرعی است . ما سعی نموده ایم تا قدرت تشخیص سوالها فوق الذکر این آزمون را درمیان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر( بجز رشته آموزش معلمان و کارشناسی ارشد) و همچنین مقبولیت آنها در بین دوجنس ( دخترو پسر) بررسی نمائیم، آزمون بر روی 528 نفر از دانشجویان این دانشگاه صورت گرفت و روش نمونه برداری دراین تحقیق تصادفی خوشه ای بصورت تک مرحله ای انجام گرفته است و بمنظور اجرای آزمون از آزمودنیها خواسته شد با فاصله از هم بنشینند آنگاه پرسشنامه ها توزیع شد و توضیحاتی توسط آزمونگر ارائه گردید: نام خود را ننویسید فقط جنسیت و وضعیت تاهل خود و تاریخ امروز را درمحل آن مشخص کنید اگر پاسخ شما مثبت است درخانه بلی و اگر منفی است درخانه خیر علامت بزنید و به تمام سوالها پاسخ دهید و درصورت عدم اطمینان نزدیک ترین پاسخ را به پاسخ خود انتخاب کنید، در طول آزمون ، آزمونگربر رفتار آزمودنی ها نظارت داشت و ابهامات آنها را ثبت می کرد و پس از اتمام آزمون همه پرسشنامه ها یکجا جمع آوری گردید پس از بررسی و تحلیل اطلاعات آزمون ، مشخص گردید که سوال 58 درمجموع از نوع سوال های دیگر است ، قدرت تشخیص دارد، و درمورد اعتباربا حذف سوال تغییری حاصل نمی شود ، ثابت است و به اعتبار آزمون کمک نمی کند و نیز به مقیاس فرعی دیگرعلائم روان تنی  کمک میکند. درعین حال انتخابهای دختران متفاوت از پسران است و در جمع بندی نهائی بهتراست درمجموع آزمون حفظ شود.

و سوال 60 نیزاز نوع سوال های دیگر است ، قدرت تشخیص دارد، به اعتبار آزمون کمک نمی کند  و ثابت است و نیز به مقیاس فرعی دیگر علائم روان تنی  کمک می کند  و انتخابهای دختران متفاوت از پسران نیست. در جمع بندی نهائی بهتراست درمجموع آزمون حفظ شود.

پیشنهاد می گردد تحقیقاتی که درآینده صورت خواهد گرفت درجوامع وسیعترصورت گیرد ، جوامعی چون کلیه دانشجویان کشور و یا دربین دانشجویان بومی و غیربومی  یا دانشجویان ممتاز و مشروطی و متوسط و یا سنین و مشاغل مختلف باشد همچنین می توان دربین افراد شاغل یا بیکار صورت گیرد و یا افراد معتاد و معتادین درحال ترک یا ترک کرده و

خانواده های نابسامان و موفق  و زنان مطلقه  انجام گیرد.

 

فهرست مطالب:

فصل اول

زمینه تحقیق

بحث های اساسی موضوع

اختلالات روان تنی

تاریخچه

روانکاوی:

پسیکوفیزیولوژیکی

اجتماعی فرهنگی

نظریه سیستم ها

چگونگی پیدایش نقش روان شناسی

مفاهیم روانی ،اجتماعی و شناختی اختلالات روانی فیزیولوژیائی

دیدگاههای مختلف درباره اختلالات روانی فیزیولوژیائی:

دیدگاه زیست شناختی

دیدگاه روان پویائی

دیدگاه شخصیتی

پیشرفت کنندگان پرخاشگر

دیدگاه فرهنگی اجتماعی

دیدگاه رفتارگرائی

درمان اختلالات روانی تنی

درمان اختلالات روانی فیزیولوژیائی

قابلیت پیش بینی و کنترل

ملاکهای تشخیص

سبب شناسی

نظریه غیراختصاصی

فیزیوپاتولوژی

آزمونهای گروهی دربرابرآزمونهای فردی

3-آزمونهای سرعت دربرابرآزمونهای قدرت

آزمونهای عملی  دربرابر آزمون های کاغذ - مدادی

آزمون های عینی دربرابرآزمونهای ذهنی

آزمون های ملاک مرجع  دربرابر آزمون های گروه مرجع

آزمون های وابسته به فرهنگ دربرابر آزمون های نابسته به فرهنگ

آزمون های کلامی دربرابر آزمون های غیرکلامی

تعریف آزمون روانی

آزمون های شخصیت

پرسشنامه ها یا آزمونهای عینی شخصیت

پرسشنامه

تهیه پرسشنامه های شخصیت

کلید یابی ملاک تجربی

تحلیل عوامل درآزمونسازی

آزمونسازی برمبنای نظریه های شخصیت

تجزیه وتحلیل پرسشنامه های آزمون

ارزیابی پرسشنامه های شخصیت                                           

ویژگیهای اساسی ابزارهای اندازه گیری متغیرها:

روایی – اعتبار- استاندارد بودن – عملی بودن

اعتبار یابی محتوا                                           

استاندارد بودن

عملی بودن

نرم یا هنجار

مشخصه قدرت تشخیص سوال

درجه دشواری

محاسبه قدرت تمیز سوال

هآزمون شخصیت کرنل و فرمهای آن

معرفی پرسشنامه و ویژگیهای آن

ویژگی آزمون

هدف و ماهیت کرنل

موارد استفاده از شاخص کرنل

طرح ریزی پرورش تست

تحقیق زمینه یابی یا پیمایشی

هدف تحقیق

اهمیت تحقیق

سوالهای تحقیق

تعاریف عملیاتی

خلاصه ای از شیوه اجرا

فصل دوم

مروری برادبیات پژوهشی

سوابق تاریخی سنجش شخصیت

پرسشنامه اطلاعات شخصی وودورث

پرسشنامه سازگاری

توصیف شاخص کرنل

مراحل تکوین فرم N2

پایائی

روایی

فصل چهارم

یافته های تحقیق

سوالهای تحقیق

مدلهای آماری به کار رفته

یافته های توصیفی کل آزمودنی ها برای سوال 58

جدول 1

جدول فراوانی و درصد امتیازهای پسران به تفکیک

از دختران و کل آزمودنی ها از

نمودار توزیع درصد امتیازهای دختران به تفکیک از پسران و نیز همه ی آزمودنی ها برای سوال 58

سوالهای تحقیق

یافته های توصیفی کل آزمودنی ها برای سوال 60

از دختران و کل آزمودنی ها از

نمودار توزیع درصد امتیازهای دختران به تفکیک از پسران و نیز همه ی آزمودنی ها برای سوال 60

به تفکیک از دختران و کل آزمودنی ها از

مقایسه ی امتیازهای دختران با پسران برای سوال 60

مقایسه ی امتیازهای 0 با 1 برای سوال 60

برای کل آزمودنی ها درباره ی

فصل پنجم

بحث ونتیجه گیری

فصل چهارم

یافته های تحقیق

سوالهای تحقیق

تفسیر سوال 58 پرسشنامه

سوالهای تحقیق

تفسیر سوال 60 پرسشنامه

محدودیت ها

پیشنهادات آتی

پیشنهاد برای کاربرد یافته ها

 

فهر ست جداول :

جدول 1جدول فراوانی و درصد امتیازهای پسران به تفکیک

جدول فراوانی مورد انتظارو مشاهده شده برای امتیازهای پسران جدول 2

جدول فراوانی مورد انتظارو مشاهده شده برای امتیازهای پسران جدول 2

جدول خلاصه داده پردازی آزمون دوجمله ای جدول 3

جدول خلاصه داده پردازی آزمون دوجمله ای  برای کل آزمودنی ها درباره ی جدول 3

جدول ضرایب آلفای کرنباخ ، واریانس و میانگین داده های خام وقتی سوال 60 جدول 4

بستگی سوال با کل آزمون


دانلود با لینک مستقیم


پروژهبررسی مقدماتی آزمون شخصیت کرنل (فرمN2 ) برای سوال های 60 و 58 درمیان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد