اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله نشانه های ظهور

اختصاصی از اینو دیدی دانلود مقاله نشانه های ظهور دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله نشانه های ظهور


دانلود مقاله نشانه های ظهور

در بر خوردهای زیادی که با افراد علاقه مند به وجود مقدس حضرت ولی ا... اعظم حجه بن الحسن العسکری عجل الله تعالی الفرج روحی لتراب مقدمه الفداء داشتم بکرات سخن از علائم و نشانه های ظهور ان سرور به میان می آمد و کاملا احساس می شد که دوست میدارند از مقدمات ظهور و نشانه های آن از اخبار و روایت اهل بیت سلام ا... علیهم اجمعین حق مطلب را به نحو احسن ادا کرده اند بطوریکه آنچه متاخران بنویسند جز خوشه ای مختصر از خرمن عظیم فضیلت آنها نیست و قاعدتا جای گفتگو مخصوصا برای بنده ناچیز و بی بضاعت باقی مانده آری تنها چیزی که برای بنده تسکین دهنده است حکایت آن پیر زن قد خمیده ی مصری است که هنگام فروش یوسف  در بازار بزرگ مصر با یک کلاف ریسمان خودش را از خریداران یوسف اعلام کرد به او گفتند ای پیرزن یوسفی که اول شخص مملکت یعنی پادشاه همه طبقات مصر خریدار او هستد چگونه بهتواش می فروشند آنهم به یک کلاف ریسمان ؟ گفت می دانم که به من نمی دهند و من خریدار یوسف نخواهم بود اما دلم می خواهد نام من هم در تاریخ جزو خریداران او ثبت شود . ای عزیز مصر وجود و ای نجات دهنده ی دنیا و ای قلب تپنده و پر از خون حضرت زهرای مرضیه بنده کجا و مقام بالاتر از یوسفی تو کجا ؟ این غلام بی ارزش کی می تواند نمایانگر علائم ظهور تو باشد ؟ ای سلیمان جهان وجود ! موری بس ناتوان ران ملخی تقدیم می کند باشد که قبول افتد و با یک بیت شعر بضاعت وتوانایی فکری و قلمی خویش را به خاک پای مقدست عرضه می دارم و انتظار لطف و مساعدتت را می کشم .

ای یوسف زهرا سر بازار محبت                   با رشته کلافی سر سودای تو دارم

قرآن کریم و نشانه های ظهور حضرت مهدی

آنچه در قرآن کریم از طرف خداوند بزرگ به وسیله حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله به ما رسیده واجب الاطاعه است و کوچکترین تردیدی درباره ی آن نباید داشت چرا که از منبع علم خداوندی سرچشمه گرفته ست . طبق نص صریح قرآن کریم از ظلم و جور قسط و عدل بر آن حاکمیت خواهد یافت و همان گونه که  عرض شد در این زمینه بزرگ مذهب نظیر علامه ی نوری و دیگران نیز دعوی تواند نموده اند.

نشانه های پیدایش دین حکومت

بزودی ایات و نشانه هایی از قدرت خود را در صحنه ی گیتی و در کشور  انفسی همان رعب و ترس باشد که در دلها جای میگیرد.

محمد بن مسلم از امام صادق (ع) روایت می کند که پیش از قیام مهدی (عج) ، مردم به انواع بلاها مبتلا می شوند و موفقیت با صابران است.

بطور خلاصه علائم ونشانه های قبل از ظهور در این روایات عبارت است از :

  1. وحشت و اضطرابی که در حال حاضر در میان مردم بعضی از کشورهای اسلامی دیده می شود.
  2. گرسنگی و قحطی که در بعضی کشورهای جهان مشهود است و بطور متوسط روزانه چند صد هزار نفر ازگرسنگی می میرند و مانند کشورهای آفریقا و هندوستان .
  3. فساد و تجارت و بازرگانی و کمبود درآمد بعضی از اقشار جامعه که به ویژه در اران ما مشهود است .
  4. تفاوت جانی مانند و تلفات در جنگ که نشانه ای فروفروسته در تفسیر این آیه به چند نشانه ای از ظهور حضرت ولی عصر اشاره شده است :
  1. خروج دابه الارض 2. دجال    3. نزول عیسی بن مرم    4. طلوع خورشید از مغرب

ایه ای دیگر ( بگو او توانست که بر شما عذابی از بالای سر و پای شما بر انگیزد یا اینکه شما را گروههای غیر متحد قرار دهد و آسیب برخی را به برخی دیگر بچشاند .

در این آیه بعضی از علائم ظهور شد اشاره شده است :

1. خروج دجال        2. صیحه آسمانی      3. خسف و فرو رفتن در زمین (بیراء) گویا مقصود لشکر سفیانی شد.

4. اختلاف مردم در دین و طعن و شتم یکدیگر و کشتار بعضی به وسیله افراد دیگر در حالتی که همه آنها خودشان را مسلمان می دانند.

قرآن کریم و نشانه های ظهور

ابن الجاور می گوید  : امام باقر در تفسیر ایه ( ان الله قادر ) فرمودند زود است که در اخر الزمان آیات و نشانه هایی ز قدرت خداوند می بینی .

1. دابه الارض : که منظور تشریف فرمایی حضرت امیر المومنین  در رجعت یا حضرت بقیه الله روحی له الفدا است .

2. دجال

3. نزول حضرت عیسی بن مریم از آسمان .

4. طلوع خورشید از مغرب

( قل هو القادر علی ان یبعث علیکم عذابا من فوقکم او من تحت ارجلکم او یلبسکم شیعا و یذیق بعضکم باس بعض .

بگو او تواناست که بر شما عذابی از بالای سرو پاهای شما برانگیزد یا اینکه شما را الگوهای غیر خود قرار دهد و اسیب برخی را به برخی دیگر باشند.

در این آیه بعضی از علائم ظهور اشاره شده است :

  1. خروج دجال
  2. صیحه اسمانی
  3. خسف و فرو رفتن در زمین پیدا گویا مقصود لشکر سفیانی می باشند.
  4. اختلاف مردم در دین و طعن و شتم یکدیگر کردن و کشتار بعضی به وسیله افراد دیگر در حالتی که همه ی آنها خودشان را مسلمان می دانند.

رسول اکرم و نشانه های ظهور

هر که ما اهل بیت را دشمن دارد خداوند عز و جل او را یهودی برانگیزد سوال شد : یا رسول الله اگر چه شهادتین را بگوید : فرمود : بله در نتیجه کلمه شهادت فقط جان او را محفوظ ماند و یا از پرداخت جزیه معاف می شود سپس ادامه داد : هر کس که ما اهل بیت را دشمن بدارد خداوند اورا یهودی برانگیزد پرسیدند : چگونه ای رسول خدا فرمودند : اگر زمان دجال را دریابد به او ایمان آورد.

دراین روایت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) پس از اشاره به وظیفه مردم در ارتباط با اهل بیت و نیز زیان دشمنی با خاندان گرامی اش خروج دجال که از علائم ظهور حضرت بقیه الله روحی الفدا است اشاره فرمودند بنابراین زیان دشمنی با هل بیت را میتواند اینگونه خلاصه کرد :

1.محشور شدن در روز قیامت با یهودیان

2. حسرت و پشیمانی که در سایه قطع ارتباط با خاندان وحی دامنگیر انسان می شود.

3. از دست دادن نعمتهای ابدی خداوند.

4. محرومیت از مصاحبت با ذوات مقدسه معصومین ص

شب معراج و نشانه های ظهور :

ابن عباس می گوید : در شب معراج رسول اکرم وحی شد که باید وجود مقدس حضرت امیر المومنین (ع) خبر داده شود و نیز به ائمه بعد از ان حضرت . بعد حضرت فرمودند که خداوند برای اخرین آنها نشانه هایی بیان فرمود :

فهرست مطالب:

مقدمه

نشانه های ظهور از نظر قرآن کریم

نشانه های ظهور از نظر پیامبر (ص)

نشانه های ظهور از نظر امیر المومنین (ع)

نشانه های ظهور از نظر امام جفعر صادق (ع)

نشانه های ظهور از نظر امام محمد باقر (ع)

خشنودی امام زمان با پنج عمل

علائم غیر قطعی ظهور

ظهور مصلح جهان

طلیعه عصر ظهور

منابع

شامل 11 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله نشانه های ظهور
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد