اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله تحقیقی با موضوع ریاضیات.Doc

اختصاصی از اینو دیدی دانلود مقاله تحقیقی با موضوع ریاضیات.Doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله تحقیقی با موضوع ریاضیات.Doc


دانلود مقاله تحقیقی با موضوع ریاضیات.Doc

دانلود مقاله تحقیقی با موضوع ریاضیات

نوع فایل Word دانلود انواع تحقیق

تعداد صفحات : 21

فهرست محتوا

پیشگفتار
ریاضیات عموما مطالعه الگوی ساختار، تحول، و فضا تعریف شده است؛ بصورت غیر رسمی تر، ممکن است بگویند مطالعهاعداد و اشکال است.تعریف ریاضیات بر حسب وسعت دامنة آن و نیز بسط دامنة فکر ریاضی تغییر کرده است.
ریاضیات زبانی خاص خود دارد،که در آن به جای کلمات و علائم نقطه گذاری از اعداد و نمادها استفاده میشود. در منظر صاحبان فکر، تحقیق بدیهیات ساختارهای مجرد تعریف شده، با استفاده از منطق و نماد سازی ریاضی میباشد.
نخستین اعداد ثبت شده خطوطی بودند که روی یک چوب کشیده میشدند،که اصطلاحا آنها را چوبخط مینامیدند.این خطوط به شکل دسته های کوچک دو یا پنج تایی کشیده میشدند.سرانجام به این دسته ها نمادهای خاصی اختصاص داده شد(5،2 و غیره)و یک دستگاه حساب ایجاد شد.
ریاضیدانان نمادهای خاصی را به جای کلماتی از قبیل به اضافه و مساوی است با وضع کردند،همچنین کلمات خاصی را برای بیان مفاهیم جدید ابداع کردند.
چنانکه زمانی آن ار علم عدد ، زمانی علم فضا ، گاه علم کمیات ، و زمانی علم مقادیر متصل و منفصل خوانده اند.ریاضیات درباره حساب ، هندسه ، جبر و مقابله بحث می کند که ما در اینجا به سراغ تاریخ هر یک از آنها می رویم.
ساختارهای بخصوصی که در ریاضیات مورد تحقیق و بررسی قرار میگیرند اغلب در علوم طبیعی منشاء دارند، و بسیار عمومی در فیزیک، ولی ریاضیات ساختارهای دلایلی را نیز بررسی می نماید که بصورت خالص در مورد باطن ریاضی است، زیرا ریاضیات می توانند برای مثال، یک عمومیت متحد شده را برای زیر-میدانهای متعدد، یا ابزارهای مفید را برای محاسبات عمومی، فراهم نماید. در نهایت، ریاضیدانان بسیاری در مورد مطالبی که مطالعه می نمایند که منحصرا دلایل علمی محض داشته، ریاضیات را بصورت هنری برای پروراندن علم، صرف نظر از تجربی یا کاربردی، می نگرند.
حساب ، علم اعداد است. واژه انگلیسی حساب ، از کلمه ای یونانی به معنای اعداد گرفته شده است.
در آغاز شهرنشینی ، انسان گوسفندان ، گاوها و سایر حیوانات خود را با انگشتانش می شمرد. در واقع کلمة دیژیت که برای شمارش اعداد از 0 تا 9 به کار می رود، از یک کلمة لاتین به معنای انگشت گرفته شده است.
بعدها انسان با علامت زدن روی چوب یا درخت ، اشیاء را می شمرد. اما این روش به زودی جای خود را به استفاده از علامتهایی باری هر یک از اعداد داد.
هندسه مطالعه انواع مختلف اشکال و خصوصیات آنهاست. همچنین مطالعه ارتباط میان اشکال ، زوایا و فواصـل است. …

  • Maple 
  • نمونه ای از یک برنامه 
  • چُرتکه
  • اجزا و شیوه محاسبه
  • ارزش مهره‌ها: 
  • شمارش: 
  • چرتکه در زمان ما
  • الگوریتم‌های تصادفی
  • ریاضیات
  • کاربرد ریاضیات در اقتصاد صنعتی 
  • ساختار 
  • فضا
  • تغییر
  • پایه‌ها و روش‌های ریاضیات 
  • ریاضیات گسسته 
  • ریاضیات کاربردی
  • قضیه‌ها و حدس‌های مشهور 
  • تاریخچه و جهان ریاضیات
  • ریاضیات و رشته‌های دیگر
  • ابزارهای ریاضی
  • پارینه (قدیمی):
  • نوین:
  • گفتاورد (نقل قول)
  • ریاضیات نباید با اینها اشتباه شود
  • کتاب شناسی
  • پیوند به بیرون
  • منبع :

دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله تحقیقی با موضوع ریاضیات.Doc

دانلود مقاله تحقیقی با موضوع جوشکاری.Doc

اختصاصی از اینو دیدی دانلود مقاله تحقیقی با موضوع جوشکاری.Doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله تحقیقی با موضوع جوشکاری.Doc


دانلود مقاله تحقیقی با موضوع جوشکاری.Doc

دانلود مقاله تحقیقی با موضوع جوشکاری
نوع فایل : Word دانلود انواع تحقیق
تعداد صفحات : 40
فهرست محتوا

  • تعریف جوش introduction of weld
  • تکنولوژی های پوشش کاری 
  • 1- پوشش های آمورف روی مواد متبلور 
  • 2- Spark alloying که از انرژی زیاد، مشابه عملیات لیزر 
  • پ) در بخش سازه های جوشکاری شده، طراحی سازه های زیر صورت می گیرد: 
  • 1)Strength Welding Structures: 
  • استحکام، مقاومت به خستگی سازه های جوشکاری شده: 
  • 2)NDT department: 
  • 3)Optimization of Welded Structures: 
  • 4)Explosive Methods of welding, Cutting & metal Treatment: 
  • 5)Unique Forms of Welded Structures: 
  • 6)Technical Diagnostics of Welded Structures: 
  • 1-کارخانه ساخت مواد مصرفی الکترود و سیم جوش‍Pilot plant of Welding Consumable 
  • 2-کارخانه ساخت تجهیزات جوشکاری‍Pilot Plant of Welding & Thermal Equipment 
  • 3- کارخانه تکنولوژی های جدیدNew Technology Plant 
  • 1)Electron Beam Shop 
  • 2)Electron Beam Evaporation Coating Shop 
  • 3)Electron Slag Technology Shop Traditional / Modernized 
  • 4)Turbine Shop 
  • 1)Arc Welding 
  • 2)Welding of Al & its Alloys: 
  • 3)Welding of Ti & its Alloys: 
  • 4) Wet Underwater Welding جوشکاری زیر آب 
  • 5)Welding of Armored Steels جوشکاری فولاد های زره 
  • 6)Electro Slag Welding جوشکاری سرباره الکتریکی 
  • 7)Computerized Welding Processes روش های مدل سازی جوشکاری 
  • 1- نرم افزار جوشکاری حرارتی((TWS ، مجموعه برنامه هایی برای محاسبات فرآیند های حرارتی در جوشکاری و سختی سازی سطحی ( بسته نرم افزاری Thermo – A) 
  • 2- نرم افزار جوشکاری ((TWS مجموعه برنامه هایی برای محاسبات فرآیندهای حرارتی در جوشکاری و سطح سختی ( بسته نرم افزاری Thermo-n ) 
  • 3- اطلاعات نرم افزاری در مورد تنشها و کرنشهای باقیمانده در ساختار جوش 
  • 4- نرم افزار قابل تطابق برای کنترل سیستم های جوشکاری روباتیک 
  • 5- برنامه کامپیوتری و طراحی اتصالات جوشکاری شده با جوشهای نقطه ای 
  • 6- نرم افزار جوشکاری TIG برای تکنیک های جوشکاری TIG فولاد پر آلیاژی 
  • 7- محاسبات تنش – کرنش جوشکاری قطعات دوار با یک صفحه 
  • 8- تجهیزات روبا تهای جوشکاری , 467 AП بوسیله جوشکاری TIG 
  • 9- تولید شمش های تو خالی برای اتصالات بزرگ جوش نبشی Tشکل بوسیله ریخته گری گریز از مرکز سر باره الکتریکی 
  • 10- تجهیزات کوچک تشخیص تنش های باقیمانده بو سیله هولوگرافی MK-1001 
  • 11-تشخیص علل و عیوب هولوگرافی تنش- کرنش و کنترل کیفیت اتصالات و ساختار های جوشکاری شده 
  • 12- تکنولوژی و تجهیزات برای بهبود مقاومت خستگی در اتصالات جوش بوسیله ضربات ( شوک های ) اولتراسونیک 
  • 13- قطعات بزرگ تک کریستال های تنگستن و مولیبدن برای صنایع الکترونیک X-ray مهندسی لیزر نیروگاههای هسته ای – فضایی 
  • 14- ورق دو لایه جهت محیط های کاربردی ساینده 
  • 15- دانش فن با بهره وری بالا و صرفه جویی در انرژی برای جوشکاری الکتریکی و یا با سرباره الکتریکی خهت ماشین آلات مختلف ( محصول با این روش نیازی به عملیات حرارتی بعدی در دمای بالا ندارد) 
  • 16- اتصالات دائم بدون درز بین لوله های فولادی و پلی اتیلن که با پوشش های گرما سخت شونده و عیق بندی در برابر مایعات ( همزمان جوشکاری می شوند) هستند. 
  • 17- سیستم کامپیوتری برای طراحی و محاسبات اتصالات جوش نبشی 
  • (eبخش متالوژی ( مراکز مهندسی): 
  • تکنولوژی پرتو الکترون 1)Electron Beam 
  • کوره های ذوب القای در خلاء 2) VIM ( vacuum Induction Melting) 
  • روش ذوب با قوس پلاسما 3)Plasma Arc Melting 
  • تکنولوژی تولید تک بلوری 4) Single Crystals Production Technology 
  • با استفاده از تکنولوژی اشعه الکترونی و ذوب ضایعات و مود خام شمش های تیتان و آلیاژهای آن بصورت اسلب و شکل های استوانه ای 2 تا 3 تولید می شوند و از دیگر تولیدات آن مس بسیار الص و تکنولوژی ساخت کامپوزیت فلزی بیمتال(دو فلزی) و تری متال (سه فلزی) می باشد تهیه آلیاژ فرو تیتان نیز از کاهای دیگر این مرکز می باشد. در زمینه تکنولوژی VIMاتیستیتوی پاتون دستگاههای جدیدی را طراحی را طراحی و ساخت است و نیز تهیه تک بلورهای عناصری مانند مولیبدن، تانتال، وانادیم، و تنگستن از دیگر فعالیتهای آنهاست. تولید فلزات دیرگداز نیز در این بخش صورت می گیرد. همچنین آنها قادر به تهیه فلزات خیلی خالص(999/99 درصد) با ساختار یکنواخت و خیلی ریز ( زیر 30 میکرون) می باشد. 
  • روش های ریخته گری با سرباره الکتریکی 
  • انیستیتو سه مجله علمی به نام های: 
  • مرکز آموزش صنعتی انستیتو پاتون Interindustry Educational Center: 
  • کاربرد گاز هلیم در جوش 
  • پل ها و انواع آن
  • تعریف پل
  • تاریخچه پل 
  • طویل ترین پل معلق به طول 
  • پلهای چوبی: 
  • پلهای سنگی: 
  • پلهای بتنی: 
  • پلهای بتن مسلح: 
  • پلهای بتن پیش تنیده: 
  • پلهای فلزی: 
  • پوشش پلهای فلزی : 
  • پوشش بتن مسلح: 
  • پوشش فلزی: 
  • طبقه بندی پلهای فلزی: 
  • پل باتیرهای حمال 
  • • پل قوسی 
  • • پل با کابلهای باربر 
  • پل با تیرهای حمال 
  • • پل با تیرهای حمال جانبی : 
  • • پل با تیر های حمال تحتانی: 
  • پل قوسی
  • پل ترکه ای: 
  • پل معلق: 
  • نگهداری پل 
  • نسل جدید دستگاههای های جوش برق با گاز محافظ ( MIG/MAG )
  • منابع:

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله تحقیقی با موضوع جوشکاری.Doc

اقدام پژوهی آموزگارابتدایی چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی بالفعل کنم ؟

اختصاصی از اینو دیدی اقدام پژوهی آموزگارابتدایی چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی بالفعل کنم ؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی آموزگارابتدایی چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی بالفعل کنم ؟


اقدام پژوهی آموزگارابتدایی چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی بالفعل کنم ؟

این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 37 صفحه می باشد.

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده می باشد.

چکیده

نوشتن و انشا نعمت عظیمی است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست. خداوند تبارک و تعالی دو نعمت اساسی خواندن و نوشتن را در سوره مبارکه علق، بیان فرموده است. از این نکته می توان استفاده کرد که برای خوب نوشتن باید بتوان خوب خواند و خوانده ها را خوب فهمید تا بتوان نوشت.

در پایان این پژوهش نتایج زیر بدست آمد :

  • دانش اموزان به درس انشا علاقه مند شدند.
  • اکثر فراگیران در درس انشا فعال شدند.
  • کلاس ها برای معلمان دیگر خسته کننده و ملال آورنبود.
  • در میان دانش اموزان و معلمان بیشتر شد.
  • این شکل کار زمینه های رشد اجتماعی فراگیران را نیز فراهم می سازد
  • انسان های متفکر و خلاق و نقاد را به بار می آورد.
  • عادت به مطالعه و بررسی و تحقیق را را نیز فراهم می سازد.
  • گنجینه لغات فراگیران افزایش می یابد.
  • افزون بر نگارش ، مهارت سخن گفتن بسیاری از آنها بهبود خواهد یافت.
  • خلاقیت فراگیران را افزایش یافت.

مقدمه

 

  • انسان تنها آفریده ای است که می تواند منظور خود را با زبان و به وسیله نمادهای کلامی و گفتاری، به دیگران انتقال دهد. او یاد گرفت که از تصاویر نیز به عنوان نمادهای ارتباطی استفاده کند و دوباره آموخت که بنویسد. واقعاً قابل تحسین است که انسان گفتن را به نوشتن تبدیل کرد و این یعنی ثبت و ماندگاری کلام و گفته ها. شاید اگر کلام خداوند هم در ادیان مختلف، نوشته نمی شد، به شکل امروزی در اختیار جامعه قرار نمی گرفت

    نوشتن و انشا نعمت عظیمی است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست. خداوند تبارک و تعالی دو نعمت اساسی خواندن و نوشتن را در سوره مبارکه علق، بیان فرموده است. از این نکته می توان استفاده کرد که برای خوب نوشتن باید بتوان خوب خواند و خوانده ها را خوب فهمید تا بتوان نوشت. این منطقی است که هر کسی خوانده اش را خوب بفهمد، می تواند آن را به زبان خودش، خیلی خوب بنویسد. .

    (انشا درس روییدن در خود-رئوفی 1390)

     اگر معلمان جامعه به تفکر خلاق و منطقی و انتقادگر معتقد و متصف بوده و در پی اعمال این تفکر باشند، بالطبع باعث انتقال به افراد تحت آموزش خود شده، آنان نیز به صورت نسبی به این گونه اندیشیدن مسلح می شوند

    مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه اول اساس پایه های دیگر می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعکس ؛ در پایه اول دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی ) کلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذکر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی برخوردار می باشد. طوری که بدون یادگیری درس فارسی , یادگیری دروس دیگر تقریباً غیر ممکن می باشد. از آنجا که یکی از اهداف درس فارسی در دوره ی دبستان تقویت مهارت تفکر خلاق در فراکیران است و یکی از اهداف مهم در دوره ی ابتدایی می باشد ما خود را  موظف به انجام این کار می دانیم لذا تصمیم گرفتیم با کمک  انشا تفکر خلاق را در فراگیرانم بهبود بخشیم . امید است در سایه ی رحمت حق تعالی از عهده این کار بر بیاییم.

فهرست مطالب

چکیده. 5

مقدمه: 6

معرفی خود: 7

تعریف واژگان و مفاهیم: 9

انشا از نظر لغوی: 9

—انشاء چیست؟. 9

—تعریف مهارت تفکر خلاق: 10

تعریف دانش آموز. 12

پیشینه علمی. 13

هفت گام اساسی تا انشا نویسی. 15

فعالیتی برای افزیش درک مطلب دانش آموزان دوم ابتدایی. 15

2 ) مشکل اسا سی و مهم انشا. 19

کتابخوانی. 19

گام چهارم :انشا کوتاه. 21

گام پنجم:تقویت حس بینایی. 21

تقویت حس شنوایی. 22

نوشتن انشای بلند. 22

گام ششم:انشای گروهی یاانشای مشارکتی. 22

سکوی پرتاب به دنیای نوشتن. 22

خلاصه ی یافته های اولیه. 23

«چند نکته درباره ی نگارش». 24

«اصول ومبانی انشا». 24

«انواع انشا». 25

«معیارهای ارزشیابی». 25

گردآوری اطلاعات ( شواهد 1). 26

ملاک های ارزشیابی. 27

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن. 28

آموزش آیین نگارش به دانش آموزان. 29

تبدیل کلاس به کارگاه نوشتن. 29

گردآوری اطلاعات ( شواهد 2 ). 30

3- ارزش یابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار. 30

نتیجه گیری: 32

پیشنهادات. 33

منابع: 34


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی آموزگارابتدایی چگونه توانستم استعدادهای بالقوه دانش آموزانم را در زمینه انشانویسی بالفعل کنم ؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به یادگیری درس حرفه و فن ترغیب کنم ؟

اختصاصی از اینو دیدی اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به یادگیری درس حرفه و فن ترغیب کنم ؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به یادگیری درس حرفه و فن ترغیب کنم ؟


اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به یادگیری درس حرفه و فن ترغیب کنم ؟

این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 47 صفحه می باشد.

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده می باشد.

چکیده

     یکی ازعناصر اصلی دربرنامه درسی و طراحی آموزشی  موضوع روش های یاد دهی- یاد گیری است.  اگر روش های تدریس و فعا لیت های مکمل مورد استفاده،  به خوبی انتخاب و اجرا شوند، بدون شک خلاقیت دانش آموزان نیز مجال پرورش پیدا می‌کند.  اما انتخاب روش های تدریس اغلب تحت الشعاع خواست و توانایی‌های معلمین قرار می‌گیرد. بسیاری از  معلمین متأسفانه آموزش را تکثیر دانش می دانند و به خلاقیت اهمیت نمی دهند و به دانش آموزی که محفوظاتش خوب باشد، توجه بیشتری می‌کنند و خود را تنها فرمانده کلاس می‌دانند اما در این میان معلمین آگاهی نیز هستند که فرا گیرندگان را افرادی صاحب فکر می‌دانند و برای بروز خلاقیت آموزش می‌دهند و از کلیه امکانات وابزارها برای آسان‌ترکردن یاد گیری کمک می‌گیرند0

انگیزه یکی دیگر از عناصراصلی در فرایند یادگیری به شمارمی رود. معلم به عنوان رکن آموزش می‌تواند برای ایجاد  انگیزه از راهکارها و برنامه های متنوعی بهره ببرد و فراگیران خودرا بسوی هدف های مطلوب آموزش رهنمون سازد.

امروزه به روش‌های  فعال تدریس که  دستاوردهای مفیدی در یادگیری می باشند تاکید بیشتری می‌شود و کسی که در موقعیت تعلیم وآموزش قرار می گیرد باید به این نکته مهم توجه کند. بیش از این که گفتارهای اودر مخاطب تاثیرداشته باشد، رفتارومنش او موثر است. درسیره پیامبر(ص) به چه عاملی مردم جذب می شدند؟در قرآن آمده است:

اگر تو تندخوبودی مردم از اطراف تو پراکنده می شدند معلم بایدجذاب باشدکه یکی از عوامل جذابیت نرم خویی است یکی ازنکاتی که معلمان باید توجه کنند ویژگی های شخصیتی است.انضباط ونظم عمومی باعث علاقه دانش اموزان به درس می شود. توجه به ویژگی های شخصیتی دانش اموزخیلی مهم است که باید به ان پی برد.ارتباط دادن مسایل آموزشی به زندگی دانش اموز ازنکات قابل توجه درمسیر معلمی است این اموزش باید طوری صورت گیرد که اومتوجه شوداین تعالیم درزندگی اوبه کار می اید این باعث علاقه او به درس خواهد شد.

فهرست مطالب

چکیده. 5

مقدمه. 7

توصیف وضعیت موجود. 7

بیوگرافی. 7

چگونگی انتخاب مسئله. 7

اهمیت وضرورت مسئله. 9

پرسش های پژوهش. 9

تعاریف مفاهیم کلیدی. 10

تعریف یادگیری. 10

درس. 12

کلاس درس. 12

معنی لغوی حرفه و فن. 12

انگیزه ی تحصیلی: 16

نقش انگیزش در یادگیری. 20

مفهوم یادگیری. 21

تعریف یادگیری. 22

انواع یادگیری. 22

عوامل مؤثر بر یادگیری. 24

انواع بازده‌های یادگیری. 26

روش وچگونگی تحول درروشهای تدریس. 30

مدل‌ها وروشهای تحول درروشهای تدریس. 30

تفاوتهای فردی دانش آموزان. 31

عوامل یادگیری دانش آموزان. 32

راهنمایی. 33

خصوصیات عاطفی دانش آموزان دوره راهنمایی تحصیلی. 35

ضرورت و اهمیت آموزش حرفه و فن در مدارس. 36

شواهد یک. 43

مصاحبه با خود دانش آموز. 44

نظر همکاران. 44

تجزیه وتحلیل اطلاعات شواهد یک. 45

چگونگی اجرای راه حل. 45

گرداوری شواهد 2. 46

منابع. 47


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به یادگیری درس حرفه و فن ترغیب کنم ؟

دانلود تحقیق تکنولوژی کمپوت وکنسرو بهگل خراسان

اختصاصی از اینو دیدی دانلود تحقیق تکنولوژی کمپوت وکنسرو بهگل خراسان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق تکنولوژی کمپوت وکنسرو بهگل خراسان


دانلود تحقیق  تکنولوژی کمپوت وکنسرو بهگل خراسان

کنسرو سازی Canning به نگهداری مواد غذایی در ظروف در بسته گفته می‌شود که از حرارت به عنوان عامل اصلی ممانعت کننده از فساد استفاده می‌شود اکثر کنسروها در قوطی‌های فلزی (از جنس آهن قلع اندود شده) یا ظروف شیشه‌ای تهیه می‌شوند . اما استفاده از ظروف آلومینیومی یا نیمه آلومینیومی و کیسه‌های پلاستیکی یا ظروف تهیه ‌شده . از مواد ترکیبی رو به افزایش است بنابراین اصطلاح کنسرو کردن یک اصطلاح عمومی است و اغلب به جای اصطلاح «ظروف در بندی شده نفوذ ناپذیر Hearmetically sealed containers » به کار می‌رود .

اسپالانزای در سال 1765 با حرارت دادن مواد غذایی در ظروف در بسته آنها را نگهداری کرد . سایر محققان نیز برای جلوگیری از فساد مواد غذایی از فرآیندهای حرارتی استفاده کرده‌اند ، ولی این کار به یک فرانسوی به نام نیکولاس آپرت Nicolas Appert نسبت داده می‌شود که در کنسرو سازی لقب گرفته است وی روی حرارت دادن مواد غذایی در ظروف در بسته آزمایشاتی انجام داده و قوانینی را برای نگهداری به روش کنسرو کردن منتشر کرده است . تحقیقات او عمدتاً 1795 تا 1810 بود در آن زمان دولت فرانسه زمان دولت فرانسه جایزه‌ای برای ارائه روش مناسبی برای نگهداری مواد غذایی مورد استفاده در نیروهای ارتش تعیین کرده بود . آپرت در سال 1809 به خاطر کتابی که یک سال بعد با عنوان کتابی برای تمام خانه‌دارها The Book For All Households یا هنر نگهداری مواد گیاهی و حیوانی برای چندین سال . Art oF preserviog Animal and vegetable substances For many Years .

چاپ کرد ، جایزه‌ای به مبلغ دوازده هزار فرانک برنده شده آپرت دستورات دقیق برای نگهداری انواع زیادی از مواد غذایی در بطری شیشه‌ای دهان گشاد در بندی شده با چوب پنبه ارائه داد . وی این شیشه‌های دهان گشاد را به مدت چند ساعت در آب جوش قرار داد . در آن زمان کسی در مورد ارتباط میکرو ارگانیسم با فساد مواد غذایی چیزی نمی دانست ، ولی آپرت روش‌هایی را به دست آورد که مدت 4 در سطح تجاری و خانگی استفاده می‌شد و با عنوان فرایند Appertization معروف بود پیشرفت‌های موفقیت امیز در فرایند کنسرو سازان عمدتاً مربوط به روش‌های حرارتی جنس ظروف و محاسبة فرایندهای حرارتی است از زمان آپرت تا سال 1850 ، کنسرو سازی فرایند حرارتی او را به کار بردند . البته هر تولید کننده زمان واقعی حرارت دادن را پنهان می‌کرد . در حدود سال 1850 محققان اروپایی شروع به استفاده از حمامهای روغن ، آب نمک یا محلول کلسیم کردند تابه دماهای بالاتر از oc 100  دست یابند در دو سال  1860 سولومون Solomon برا ی کاهش زمان فرایند از پنج تا شش ساعت به نیم ساعت و کمک به کنسرو کردن مواد غذایی در زمان جنگ داخلی آمریکا ؛ استفاده از حمام کلرید کلسیم را پیشنهاد کرد . در مورد استفاده از بخار تحت فشار برای حرارت دادن آزمایشاتی توسط آپرت و فرزندانش انجام گرفت ولی  این روش به علت نبود وسایل ایمنی خطرناک بود . شریورscheriver یک کنسرو ساز فیلا (لفیایی) ؛ اتوکلاو بسته و تحت کنترلی را در آمریکا ساخت و برای این کار در سال 1874 حق امتیاز دریافت کرد . در اوایل قرن بیستم وسایل چرخاندن و هم زدن ظروف در فرایند حرارتی توسعه یافتند و برای مواد غذایی مختلف به کار رفتند . علاوه بر این به روش‌های حرارت دادن HTST (مانند فرایند مارتین) ، توجه زیادی شد .

در روشهای اولیة کنسرو سازی از ظروف شیشه‌ای دهان گشاد و ظروف اولیه آپرت استفاده می‌شد ه حق امتیاز استفاده از قوطی‌های قلعی در انگلستان به پیتر دوراند peter Durand در سال 1810 داده شد و از آن زمان به طور دستی و غیر یکنواخت ساخته و لحیم کاری می شوند و دهانة کوچکی داشتند یک فرد ماهر فقط شصت تا هفتاد قوطی در روز می‌توانست بسازد ، در حالی که ماشین‌های جدید قادرند در هر دقیقه سیصد تا چهار صد قوطی بسازند اکثر قوطی‌های جدید از ورقه‌های استیل پوشیده شده با قلع ساخته می‌شوند . فن‌آوری ساخت قوطی بر سمت ساخت قوطی‌هایی با پوشش‌های قلع نازکتر و یکنواخت‌تر حرکت می کند . برای جلوگیری یا کاهش تغییر رنگ یا خوردگی قوطی ، قبل از ساخت قوطی‌ ورقه‌ها را لعاب یا لاک می دهند از لاکهایی استاندارد یا بهداشتی برای قوطی‌های حاوی میوه‌های دارای رنگ زیاد استفاده می‌شود تا از تغییر رنگ ناشی از ورقه قلع جلوگیری شود . لاک (Cenamel) C حاوی اکسید روی است بنابراین وقتی که غذاهایی با اسیدتیه پایین و یا حاوی گوگرد در قوطی پر می‌شوند به جای تشکیل Fes سیله ، سیاه رنگ zhs سفید رنگ تشکیل می‌شود . لذا از سیاه شدن داخل قوطی جلوگیری می‌شود این لاک برای گوشت قابل استفاده نیست زیرا چربی گوشت ، لعاب را ورقه ورقه و شل می‌کند ظروف شیشه‌ای برای کنسرو کردن بسیاری از مواد غذایی که از دهان آپرت گسترش زیادی یافته‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرند .

ظروف آلومینیومی نیز قابل دسترس هستند ولی هنوز قادر به تحمل تنشهای مکانیکی نیستند و بنابراین اکثراً برای محصولاتی مانند آبجو ، میوه‌های منجمد ، کنسانتره های  منجمد و پنیر که نیاز به فرایندهای حرارتی شدید با خلاء زیاد ندارند به کار می‌روند انتهای ظروف فلزی یا فیبری گاهی اوقات از آلومینیوم ساخته می‌شوند مانند قلاب بالای قوطی‌های آبجو که موجب باز شدن راحت قوطی می‌شود .

Easy opening device

بعضی از مواد غذایی مانند غذای فضانوردان در داخل تیوبهای آلومینیومی جمع شدنی Collapsicblealuminum tabes بسته بندی می‌شوند .

 شرکت تولیدی کمپوت و کنسرو بهگل خراسان

تاریخچه :

شرکت فرایندهای کمپوت و کنسرو بهگل خراسان با بیش از 30 سال سابقه کار در تولید انواع کمپوت ، کنسرو ، ترشی و فرآورده‌های جانبی دیگر آن و با هدف بر اینکه بتواند یکی از نیازهای کوچک جامعه را بر طرف کند و با این هدف سهمی کوچکی در اقتصاد کشور داشته باشد پا به عرصه تولید فراورده‌های کنسرو سازی کردن و برای همین نیاز به مکانی بزرگ داشتند تا به نحوه مطلوب بتوانند شروع به کار کنند و پس از تحقیق و با استفاده از کارشناسان مجرب توانستند در سال 1352 مکانی واقع در مشهد خیابان فدک به عرض 100000 متر خریداری کنند و پس از آن عملیات ساخت ساختمان و سیلوها را شروع کردند چون در آن زمان‌ها سردخانه‌ها بسیار کم بود کارخانه نیاز به یک سردخانه داشتند و پس از به پایان رسیدن عملیات ساخت و واحدهای تولید ، انبار ، و قسمت پخت وساختن یک

شامل 91 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق تکنولوژی کمپوت وکنسرو بهگل خراسان