اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت مینوزها

اختصاصی از اینو دیدی دانلود پاورپوینت مینوزها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت مینوزها


دانلود پاورپوینت مینوزها

هدف از این تحقیق آشنایی با مینوزها می باشد . در این مجموعه سعی شده تا اطلاعات کلی در مورد مینوزها جمع آوری در 3 قسمت مجزا ارائه شود :

بخش اول : کانون ومیزبان مشخصات ، زیست شناسی ، سیکل زندگی  ، نحوه خسارت و پراکندگی و ... مربوط به مینوز لکه مارپیچ

بخش دوم : کانون زندگی ، میزبان ؛ زیست شناسی ، سیکل زندگی در چند میزبان ، نحوه خسارت مربوط به مینوز لکه کرد .

بخش سوم : روشهای کنترل مینوزها

مینوز لکه  مارپیچ برگ :

Clerkella lyonetia

(lep:lyonetiidae )

کانون ومیزبانها :

این حشره در استانهای تهران ، مرکزی ، خراسان ،  آذربایجان ، کردستان ، باختران و اصفهان روی سیب ، گلابی ، به ، گلاس ، آلبالو  ، آلو  ، گوجه ، آلو ، زالزالک وازگیل دیده شده است .

مشخصات :

حشره بالغ : پهنای بال 9 میلی متر ، عموما سفید درخشان . حاشیه بالهای کوچک پوشیته از موی زبربلند  ، جلوش سفیدنقره ای براق با قهوه ای مایل به قرمزو لکه سیاه کوچک در نوک بال .

لارو: به طول 9-8 میلی متر ؛ به تدریج قسمت خلفی آن باریک می شود. سبز رنگ با دو لکه تیره روی 3 بند اول .

شفیره : در یک پیله سفید ، به شکل کشیده و آویزان در شاخه ها بوسیله نخ های ابریشمی عین تختخواب سفری ، رنگ پیله شبیه ساتن .

زیست شناسی :

حشره بالغ  به شب تمایل دارد و طول عمر آن 7 تا 10 روز می باشد . جنین در تخم بعد از 15 روز شکل میگیرد . دوره لاروی 20 تا 25 روز می باشد .

دوره شفیرگی 15 روز می باشد.

زمستان را به صورت حشره کامل (بید) در پناهگاههای مختلف از جمله زیر پوستک های تنه و شاخه ها ، لابه لای کرکهای ریخته ، زیر بقایای گیاهی و داخل دالانهای خالی حشرات چوبخوار و پناهگاهای مختلف موجود در خاک می گذرانند . خروج حشرات کامل در بهار با باز شدن جوانه های برگ همزمان می باشد .

در این زمان گلها هنوز نشکفته اند . به نظر می رسد که حشرات کامل به محض خروج بدون اینکه تغذیه ای بنمایند ، جفت گیری می کنند . تخمها به صورت انفرادی در سطح زیرین برگ گذاشته می شوند . حشره ماده تخم خود را زیر اپیدرم میگذارد . اولین دالان های لاروی را می توان بلافاصله پس از گلدهی دید . دالان لاروی روی باریک و بلند و مارپیچ است . طول این دالانها گهگاه از 10 سانتی متر نیز تجاور می نماید . خسارت ناشی از لاروهای این نسل ناچیز است که علت اصلی آن را باید تلفات شدید حشرات کامل در طول زمستان دانست . شفیره خارج از دالان لاروی و داخل پیله سفید رنگی به شکل گهواره که در چهار گونه خود بوسیله تار به سطح برگ چسبیده است تشکیل می شود . لارو برای شفیرده شدن معمولا برگهایی را انتخاب می کند که عاری از دالان لاروی باشند .

 شامل 29 اسلاید powerpoint


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت مینوزها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد