اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله آمار استنباطی پیشرفته

اختصاصی از اینو دیدی دانلود مقاله آمار استنباطی پیشرفته دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله آمار استنباطی پیشرفته


دانلود مقاله آمار استنباطی پیشرفته

آزمون فرضیه، در اوایل قرن هیجدهم مطرح گردید و برای اولین بار در مقاله ای که جان آربون نات در سال 1710 نوشت، از آن، بحث شد. آزمون فرضیه یک فرایند استنتاجی است که هدف آن برآورد پارامتر جامعه ای است که نمونه مورد مطالعه از آن استخراج شده است. آزمون فرضیه (در آمار پارامتریک و غیر پارامتریک) با صورت بندی کردن فرضیه های آماری آغاز می شود. به عبارت دیگر، در آزمون فرضیه، یک ارزش معین در ذهن وجود دارد و فرض می شود که این ارزش، پارامتر جامعه مورد نظر را برآورد می کندسوالی که در اینجا مطرح است، این است که آیا ارزش یا مقداری که به کمک اطلاعات جمع آوری شده از نونه، برای پارامتر جامعه برآورده می شود، درست است یا خیر.

آزمون فرضیه با بیان فرضیه های آماری آغاز می شود. فرضیه آماری جمله یا عبارتی است که پیرامون ویژگی های جامعه بیان می شود و امکان دارد درست نباشد، ولی پژوهشگر صرفاً به خاطر برقرار کردن شرایط قابل آزمایش، آن را مطرح می کند. به عبارت دیگر، فرضیه آماری، یک بیان کمی درباره پارامتر جامعه است و اصولاً بدون داشتن فرضیه آماری، امکان انجام یک آزمون آماری دشوار است. فرضیه آماری به دو دسته تقسیم می شود: الف) فرضیه صفر ب) فرضیه خلاف

 

فرضیه صفر

فرضیه صفر را با نشان می دهند. این فرض، اصل را بر این اقرار می دهد که بین پارامترهای مورد مطالعه اختلاف یا ارتباط معناداری وجود ندارد. همان طور که گفته شد، این فرض به صورت پارامتر بیان یا صورت بندی می شود. به عنوان مثال، فرض کنید قصد آزمون این فرضیه را داشته باشیم که میانگین قد دانشجویان دانشکده افسری برابر 168 سانتیمتر است. در این مثال فرضی، فرضیه صفر به صورت زیر بیان می شود:  

سانتیمتر 168=  یا  o =168-

فرضیه خلاف

فرضیه خلاف را با H8 یا H1 نشان می دهند. این فرضیه، مخالف فرض صفر است و در اکثر موارد با فرضیه پژوهشی مطابقت دارد. به این معنی که فرضیه خلاف انتظار پژوهشگر را پیرامون نتایج آتی پژوهش بیان می کند. فرضیه خلاف نیز همانند فرضیه صفر به صورت پرامتر بیان می شود. در مثال مطرح شده فرمانده دانشکده افسری ادعا می کند که متوسط قد دانشجویان این دانشکده 168 سانتیمتر فرض شده است). فرضیه خلاف در این حالت به صورت زیر بیان می شود:

سانتیمتر 168<  یا  o <168-

فرمانده دانشکده مورد پژوهش به منظور آزمون فرضیه تدوین شده، از بین کلیه دانشجویان به صورت تصادفی نمونه ای به حجم 120 نفر دانشجو انتخاب می کند و قد آنها را اندازه می گیرد. چون فرمانده دانشکده اطلاعات لازم را از نمونه جمع آوری می کند، باید نتایج به دست آمده را به جامعه ای که نمونه از آن انتخاب شده تعمیم دهد. میانگین قد نمونه ممکن است بزرگتر یا کوچکتر از میانگین جامعه باشد و در نتیجه ممکن است او در تصمیم گیری خود مرتکب اشتباه شود. اما از طرفی چون میانگین جامعه را نمی داند و از طرف دیگر مجبور به اتخاذ تصمیم است، تصمیم او ممکن است درست یا اشتباه باشد. به عبارت دیگر، در تصمیم گیری رد یا تأیید فرضیه صفر، دو نوع خطا ممکن است اتفاق بیفتد که به خطاهای نوع اول و دوم معروفند.

شامل 16 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله آمار استنباطی پیشرفته
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد