اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله درباره مایکروویو

اختصاصی از اینو دیدی دانلود مقاله درباره مایکروویو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله درباره مایکروویو


دانلود مقاله درباره مایکروویو

مایکروویو از جمله وسایل  مورد استفاده در عصر حاضر می باشد

 با پیشرفت علم وتکنو لو ژی  کاربرد های وسیع آن  ز صنا یع مختلف  از جمله صنعت غذا بسیار مطرح است  ما یکرووی به علت  سرعت عمل بالا ، کاهش زمان عدم استفده از آب می تواند  در حفظ بسیاری از خواص ؟ گانو لپیتکی  از جمله ، رنگ، طعم ، بو مو ثر  باشد  این دستگاه همچمین در حفظ  ویتامینهای محلول درآب نیز به نحو مطلوبی  عمل کرده است . امروزه بسیاری از فر آیندهای غذایی در صنعت به کمک مایکروویو انجام می پذیرد تا علاوه بر صرفه جویی  در زمان ، محصولات  تولیدی دارای قابلیت  بالایی بوده ضمن حفظ مواد مغذی دارای محصول تولیدی  دارای ظا هر مطلوب م مشتری پسند نیز باشد .

 حرارت دهی یکی از روشهای متئاول در فرآیند مواد غذایی است .

ای روش نه تنها  به دلیل تا ثیر مطلوب  بر روی کیفیت  فرآورده های غذایی  بلکه به دلیل اثر نگدارنگی  آن بر رو ی غذا که با از بین بردن آنزیم ، غیر فعال عنوان میکر وار گانیم ها ، حشرات وانگلها ، همراه می باشد  مورد توجه قرار گرفته است ، از انر ژی کایکروویو بر خلاف پر تو های یونیزه  برای حرارت دادن مواد غذایی استفاده می شود  در روشهای پخت متداول  حرارت از منبع حرارت خارجی به ماده غذایی اعمال می گردد ولی در پخت ما یکروویو حرارت در داخل ماده غذایی تولید می شود .

 انرژی ما یکروویو به صورت موج انتقال یافته وپر از نفوذ به داخل ماده غذایی  به انرژی تبدیل می شود . کاهش شدید زمان پخت ، جاذبه اسلی کاربد آن  در صنایع غذایی و ومنازل را مو جب می گردد .

وقتی ماده غذایی در مسیر امواج  مایکروویو قرار می گیرند ، مقداری از انر ژی مغنا طیسی جذب شده و به گرما تبدیل می شود . از اانجا که تو زیع انر ژی غیر یکنواخت صورت می گیرد ، انتقال گرما به صورت  هدایت انجام می گیرد .

مکا نیسم حرارت دهی ما یکروویو :

در روشهای پخت متداول حرارت از منبع حرارتی خارجی به ماده غذایی منتقل می شود . لیکن در روشهای ما یکروویو در داخل ماده غذایی حرارت تولید می شود .

مکانیسم حرارتی یا تولید گرما  در ما یکروویو بر اساس : پلا ریزاسیون یونی و چرخشی  دو قطبی است .

زمانی که یونهای مو جود دریک  محلول .شیمیای به طرف یک میدان الکتریکی حرکت می کنند ، روی میدهد .

یونهای مثبت ومنفی و نمکهای محلول در غذا نظیر کلرید سدیم در میدان الکتریکی به طرف بار مخالف یون حرکت کرده ، تکرار تصادم این یونها ی مهاجر منجر به تولید حرارت می شود. هر چه تعداد دفعات برخورد در واحد زمان بیثشتر باشد ، انرژی جنبشی زیاد تر شده و حرارت بیشتری تولید میشود.

گرم شدن در اثر چرخش  دو قطبی بستگی به وجود مولکولهای قطبی دارد . همزمان با جذب امواج توسط ماده غذای ، مولکولهای دو قطبی ( به ویژه ملکول آب) با میدان هم جهت میشوند ، وقتی میدان متناوب به کار برده میشود ، با معکوس شدن قطبیت میدان ملکولهای قطبی ، مجددا خودشان را در راستای میدان تغیر یافته قرار میدهند .

 قرار گرفتن ملکولها به اندازه ( 2450*106 ) بار در ثانیه ( در امواج با فرکانس 2450مگاهرتز) در راستای میدان باعث ایجاد اصطحکاک و در نتیجه تولید حرارت میشود .

پس از جذب انرژی مایکروویو و تبدیل آن به انرژی حرارتی ، حرارت توسط فرایندی جابه جای و هدایت به تمام قسمتهای ماده غذای منتقل میشود .

تاثیر مایکروویو بر مواد مغذی ؛

وقتی یک تکنولوژی جدید فرایند غذا در حال توسعه باشد، کیفیت غذا ، دلپذیری ، سالم بودن آن از عمده نگرانیهای ؟ کنند ه است .

متداول شدن مایکروویو در صنایع غذای و اختلاف در مکانیزم حرارت دهی مایکروویو و دیگر روشها موجب شده مطالعاتی، در زمینه تغییرات کیفی احتمالی حاصل از کاربرد آن در مقایسه روشهای دیگر انجام شود.

بدین ترتیب ، با توجه به تحقیقات انجام شده در یافتند حفظ ویتامینها در بلانچ کردن ، دوباره گرم کردن غذا ، قابل قیاس و بلکه بهتر از روشهای سنتی است. هم چنین به علت عمق نفوذ انرژی مایکروویو در غذا از آن برای نگهداری غذا استفاده میشود مایکروویو ، گرمای زیادی درماده غذا تولید  میکند تا رطوبت تبخیر گردد، این کار به خاطر این است که بر موانع انتقال حرارت که ناشی از هدایت گرمای کم است غالب آید ، بنا براین از صدمه سطحی جلو گیری میکند و در صنعت به طور مثال استفاده در خشک کردن شرایط بهتری فراهم شده و از سفت شدن سطح جلوگیری می کند .

جذب انرژی مایکروویو موجب گرم شدن محصول شده ولی تغییرات سطحی ایجاد نمی شود و مواد غذای گونا گون با مایکروویو گرم میشوند .

شامل 14 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله درباره مایکروویو
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد