اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره بررسی اثرات کمپوست قارچ گوگرد و کودهای ازته برروی خصوصیات خاک

اختصاصی از اینو دیدی تحقیق درباره بررسی اثرات کمپوست قارچ گوگرد و کودهای ازته برروی خصوصیات خاک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره بررسی اثرات کمپوست قارچ گوگرد و کودهای ازته برروی خصوصیات خاک


تحقیق درباره بررسی اثرات کمپوست قارچ  گوگرد و کودهای ازته برروی خصوصیات خاک

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 31 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

طی یک تحقیق مزرعه ای دوساله٬اثرات کمپوست قارچ(SMC )٬ گوگرد( S) و سه نوع کود ازته بر روی فسفر اولسن خاک مورد بررسی قرار گرفت.تیمار ها عبارت بودند از 4 سطح S(0- 8- 16 و 32 تن در هکتار)٬ سه سطح SMC ٬ ( 0 20 و 40 تن در هکتار)و سه نوع کود ازته ( اوره ٬ سولفات آمونیوم و آمونیوم نیترات). ذرت٬ Zea mayes L704به عنوان گیاه  آزمایس انتخاب شد. بیش از 110 تن در هکتار علوفه در هر سال برداشت گردید. بعد ازهر برداشت٬ از هر یک از 144 کرت ٬ نمونه خاک برداشت شد که برای آزمایشات شیمیائی مصرف گردید.وزن تر٬ کربن آلی کل٬ ازت کل٬ واکنش٬ هدایت الکتریکی٬پتاسیم قابل جذب و فسفر اولسن اندازه گیری ونتایج برای محاسبات آماری به کار رفت.فسفر اولیه خاک٬ 15/2 میلی گرم در کیلوگرم بود. در پایان سال اول و دوم تحقیق٬ این متغیربه ترتیب بین 08/16 58/6 و17/13 -65/5 میلی گرم در کیلوگرم برآورد گردید که خیلی بیشتر از فسفر اولیه خاک بوده است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که تیمار ها به خوبی انتخاب و موثر بوده اند.

 

 

مقدمه :

مشکل کمبود فسفر قابل جذ ب خاک در مناطق خشک و نیمه خشک جنبه عمومی دارد. تغییر شکل شیمیائی سریع  فسفر کود در این خاک ها پد یده شناخته شده ای است که تحقیقات بسیار متعددی آن را تائید کرده است. مستند به مقالات متعد دی می توان ادعا کرد که در بهترین شرایط، ودر سال افزایش کود، بیش ازحدود20% از آن مورد استفاده گیاه قرا نخواهد گرفت:مارتن وهوکینگ، (Marten and Hocking,2004 (، و بقیه  به خیل ذخیره کل خاک می پیوندد٬ به قسمی که افزایش مجد د کود فسفره در سال بعد ضروری خواهد بود. برای مقابله با این مشکل و یا به حد اقل رساندن زیان آن، که هد ر روی ارزی زیادی را ، به خصوص در کشورهای در حال توسعه به دنبال دارد، سالهاست که در گوشه و کنار د نیا تحقیقات بسیاری صورت گرفته و می گیرد. با توجه به تغییر شکل سریع فسفر در خاک و تبدیل آن به ترکیبات کمتر محلول٬ کوشش ها در جهت افزایش قابلیت جذب ذخیره خاک جهت گیری شده و می شود.این هدف از راه کاهش اسیدیته محیط به کمک انواع مواد اسید زا٬ از قبیل گوگرد ( توسلی٬ 1363 و صالح راستین٬ 1357) یا اسید سولفوریک و کود های اسید زا صورت می گیرد. افزایش مواد آلی به خاک نیز می تواند اثر مشابهی ایجاد کند که نتیجه پیدایش انواع اسید های آلی تلقی می شود: (Koopmans and Goldstein,2001)لازم به یاد آوری است که هرچه تجزیه و تخریب مواد آلی شدید تر باشد٬پیدایش اسید های آلی بیشتر و تاثیر گذاری چشمگیر تر است. با عنایت به این موضوع ٬ در سالهای اخیرفرآورده جدیدی تولید و مصرف می شود که به آن فسفو کمپوست نام داده اند.این فرآورده از راه مخلوط کردن پودر سنگ فسفات با مواد کمپوست شدنی و سپس کمپوست کردن این مواد تهیه می شود. ماده


 حاصل از قابلیت جذب بسیار بیشتری نسبت به سنگ فسفات برخوردار است: (Elisée Ouédraogo


et al.,2005). با توجه به اینکه کمپوست فرایند تحولات شدید را پشت سر گذاشته ٬ احتمالا شدت تاثیر گذاری آن در این راستا کاهش یافته است ولی کماکان موثر است. این امر مورد تائید قرار گرفته است : آدلر وسیکورا،(Adler and Sikora,2003 ). افزایش کود های فسفره نه تنها در ایران ٬ بلکه در بسیاری از سایر کشور ها بدون رعایت نکات علمی و تو صیه های فنی صورت می گیرد: (  Abdal Mahdi and Suleiman Majda,2002   و Anonymous, 2003 ) ٬ که نتیجه  آن جزعدم بازده مناسب نیست.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بررسی اثرات کمپوست قارچ گوگرد و کودهای ازته برروی خصوصیات خاک
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد