اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله درباره تاریخچه کاشی طوس قوچان

اختصاصی از اینو دیدی دانلود مقاله درباره تاریخچه کاشی طوس قوچان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله درباره تاریخچه کاشی طوس قوچان


دانلود مقاله درباره تاریخچه کاشی طوس قوچان

کارخانه ی کاشی طوس در 7 کیلومتری جاده قوچان – فاروج واقع شده است که به دلیل اهمیت کاشی وضعیت کاشی کاری این کارخانه در سال 1364 احداث شده و محصول اصلی این کارخانه کاشی دیواری لعابدار است که کاربرد این نوع کاشی در سرویس آشپزخانه و حمام و غیره است.

مقدمه

تاریخچه ی کاشی و کاشی کاری به صده های پیشین بر می گردد اولین بنای ثبت شده در تاریخ با تزئین کاشی لعاب دار مناره مسجد جامع دامغان به سنده 45 هجری قمری بوده است که این تاریخ به تقریبی از مقایسه با نگاره های منقش در بدنه های دیگر ساختمان های تاریخدار بدست آمده است شبستان زیر گنبد جامع در قزوین به سند ثبت شده 509 هجری قمری به نوید خود نمایانگر نخستین بهره وری تردید آمیز از کاشی کاری در آرایه بخشی از بدنه های داخلی بناست. کلاً صنعت کاشی صنعتی است قدیمی و ظریف که از شرق مایه می گیرد و از سالها پیش در ایران رواج داشته است.

با گذشت زمان و پیشرفت این صنعت ساخت کاشی از حالت سنتی خارج شده و شکلی صنعتی به خود گرفته است سابقاً بدنه های کاشی دیواری از نوع ارتن و فلوسپات بودند بعد ها بدنه کاشی دیواری تغییر نموده و به طور کلی این فراورده ها از ارتن های آهکی ساخته شدند به عبارت دیگر به جای استفاده از اکسید سدیم از اکسید کلسیم Cao به عنوان گداز آور استفاده شده تا هم باعث استحکام ، کاهش انقباض بدنه و ثبات ابعاد گردد و هم انبساط رطوبتی را کاهش دهد به مرور زمان و ظهور تکنولوژی این صنعت در بعدی وسیع با احداث کارخانه های متفاوت دنبال شد یکی از کارخانه های پرسابقه کاشی سازی در ایران ، کارخانه ایرانا می باشد که قدمتی چندین ساله در ایران و در این صنعت دارد.

مراحل تولید کاشی لعابدار :

خاک :

خاکی که برای تولید کاشی استفاده می شود دارای کدهای مختلفی است که از شهرهای دیگر ایران به این کارخانه آرده می شود مثلاً خاک پودر دلمومیت سمنان ، خاک TK87A از کاشمر ، TK120 از سبزوار و پنتونیت BG114 گناباد که همه ی این خاک ها در ابتدا در انبار سالیانه نگهداری می شوند. این خاک ها توسط دو نوع سنگ شکن پودر می شود .

  • سنگ شکن فکی
  • سنگ شکن چکشی

این خاک ها برای تهیه بیسکویت به کار می رود که البته قبل از وارد شدن خاک به سالن کارخانه و تولید بیسکویت در قسمت آزمایشگاه بدنه آزمایشهایی بر روی خاک و بر روی بیسکوییت و لعاب انجام می شود.

شامل 25 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله درباره تاریخچه کاشی طوس قوچان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد