اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

براک در پرتو کوبیسم

اختصاصی از اینو دیدی براک در پرتو کوبیسم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

براک در پرتو کوبیسم


براک در پرتو کوبیسم

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات33

 

تجربیات طیبایی شناختی پیشگامان نقاشی سده بیستم بر شالوده دستاوردهای کاوشگران بزرگ اواخر سده نوزدهم استوار شده‌اند. فووها و اکسپرسیونیست‌ها عمدتا راهی را دنبال کردند که توسط سرا، گوگن،‌و وان گوگ هموار شده بود؛ یعنی راهی که به رنگ ناب می‌انجامید. اینان از آموزشهای سزان چشم نپوشیدند؛‌وقتی فقط آن بخش از زیبایی شناسی او را تحول بخشیدند که به بازنمایی ادراک شخصی به وسیله معادلهای رنگی مربوط می‌شد. اینان، به انگارهای سزان درباره فضا و «فرم»‌ علاقه‌ای نشان ندادند. کوبیسم از همین انگارها آغازید. کوبیسم نیز کوششی بود برای انطباق عناصر زیبا نمایی تصویر با نظم مستقل شکلهای رنگین؛ یعنی همان وظیفه‌ای که برای نظریه پردازان هنر دهه نخست قرن بسیار مبرم می‌نمود. پیکاسو و براک ـ ابتدا جداگانه و سپس همراه با ـ در این زمنیه به راه حل‌هایی تازه رسیدند که تحت عنوان «کوبیسم»‌نامیده شد. این دو هنرمند، مسئله نمایش سه بعدی فرم (یعنی فضا) با تدبیر و شگردهایی متفاوت با میثاقهای سنت نقاشی اروپایی حل کردند. اما علاوه براین، به نتیجه‌ای کاملا جدید نیز دست یافتند، و آن تبلور بعد چهارم (یعنی زمان) در تصویر بود.
«کوبیست مستقلا به نتایج خود رسدند. کوبیست‌ها در موضوعات خویش، به پیکار اندیشه جدید نیز که از سده نوزدهم آغاز شده وابداعات فناوری قرن حاضر به آن میدان داده بود، پی برده بودند. همچنین پدیده‌های (بینابینی) علاقه ایشان را به خود جلب کرده بودـ‌ […] کوبیست‌ها نظامی آفریدند که می‌توانستند به یاری آن،‌ به هم بافتگی پدیده‌ها را از راه تصویر نشان دهند و به این ترتیب،‌ امکان نشان دادن روندها به جای حالتهای ثابت هستی را پدید آورند. کوبیسم هنری است که به طور کلی با تاثیر متقابل ساختار و حرکت، تاثیر متقابل اجسام و فضای اطرافشان، تاثیر متقابل علائم صریح روی تابلو نقاشی و واقعیت دگرگون شونده‌ای که نشان دهنده آن هستند. منظور کوبیست‌ها از ساختار، فضا، علائم، وروند با منظور فیزیکدانهای هسته‌ای از آنها، کاملا تفاوت دارد. اما تفاوت میان دید کوبیست‌ها و دید یک نقاش بر جسته هلندی سده هفدهم مانند ورمیر نسبت به واقعیت، با تفاوت میان دید فیزیک نوین و دید نیوتنی، شباهتی زیاد دارد: شباهتی بارز و نه فقط جزئی»‌.
اگرمقایسه‌ای از لحاظ چگونگی تحول کوبیسم در کار پیشگامان این مکتب به عمل آید، می‌توان چنین گرفت که راه حلهای براک و گریس فرد گرایانه و عمدتا زیبایی شناختی است؛ حال آنکه پیکاسو و لژه تجربه‌های کوبیستی را وسیله‌ای برای بیان محتوای انسانی ـ اجتماعی قرار می‌دهند. لیکن دیدگاههای پیکاسو و لژه نیز با هم تفاوت دارند. پیکاسو به درام زندگی امروز می‌پردازد، لژه نقاش آینده است؛ در این معنی که مخاطبانش راـ اگر شهامت پذیرش اینده را دارا باشند ـ از آینده‌شان مطمئن می‌کند. از اینرو،‌ ژرژ براک (1882-1963) بر خلاف خشونت پیکاسو در عرصه شکل وبیان به شیوه‌ای تغزلی و حتی می‌توان گفت فرانسوی‌تر کار می‌کرد. تاثیر موزون پرده (لوحه رنگی91) بازتابی از ستایشی است که وی از استادان بزرگ نقاشی تزیینی فرانسه به عمل می‌آوردند؛ یک چنین پرده‌ای، با آنکه تمام ذراتش به روزگار هنرمند تعلق دارند، اگر دریک نگارخانه متعلق به سده هجدهم نصب شود مایه شگفتی نخواهد شد. بیشترین تاثیر کار براک به تسلطش بر طرح دو بعدی بستگی دارد، چون اومعتقد بود که تابلوی نقاشی یک سطح صاف است و باید همچنان یک سطح صاف بماند واز خط و رنگ و متن باید برای جان دادن به آن استفاده شود. او از مجموعه رنگهای بسیار اندک ولی دارای پیوندهای ظریف با یکدیگر استفاده می‌کرد، به رنگهای خاکستری و سفید ارجحیت می‌داد و غالبا به طرز نامنتظره‌ای به بافتهای تعدیل یافته روی می‌آرود. براک می‌گفت: «هدف نقاشی… نه بازسازی یک واقعیت ضمنی، بلکه ساختن یک واقعیت تصویری است… آنچه را می‌خواهیم بیافرینیم نباید تقلید کنیم. از صورت ظاهر اشیا نباید تقلید کرد، چون صورت ظاهر اشیاء نتیجه خود آنهاست»


دانلود با لینک مستقیم


براک در پرتو کوبیسم

اقدام پژوهی چگونه توانستم مقایسه اعداد اعشاری را به صورت عملی به دانش آموزان یاد دهم

اختصاصی از اینو دیدی اقدام پژوهی چگونه توانستم مقایسه اعداد اعشاری را به صورت عملی به دانش آموزان یاد دهم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی چگونه توانستم مقایسه اعداد اعشاری را به صورت عملی به دانش آموزان یاد دهم


اقدام پژوهی چگونه توانستم مقایسه اعداد اعشاری را به صورت عملی به دانش آموزان یاد دهم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:31

چکیده

درس ریاضی بدون شک یکی از مهم ترین درس هایی است که دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی به دانستن و درک آن احتیاج دارند. بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس معلم، تجربه های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درس دچار ترس و اضطراب می شوند و از خود مقاومت نشان می دهند که گاهی ساده ترین اعمال ریاضی را هم نمی توانند انجام دهند. در حالی که امروزه با توجه به تسلط رشته ریاضی بر علوم و تکنولوژی جدید ضرورت بیشتری برای یادگیری این علم و فهم و درک قوانین آن حس می شود. از این رو آنچه معلمان نیاز به دانستن آن دارند، ساده سازی در مفاهیم، تاکید بر مبانی اولیه علم ریاضی و ارائه تمرین ها و مثال های گوناگون است ومهم تر از همه اینها ایجاد انگیزه است و بهترین انگیزه که مخصوصا در یادگیری و علاقه به ریاضی نقش عمومی ایفا می کند بیان ریشه های تاریخی و بیان تارخ ریاضیات در پیشرفت ریاضی می باشد.به طور خلاصه می توان گفت که مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی می‌باشد. به طوری که ریاضیات یکی از عالی ترین تراوش‌های اندیشه ی آدمی است که منعکس کننده­ی اراده­ی انسان و نشان دهنده­ی سیر عقل و برهان و هم­چنین بیان کننده­ی میزان علاقه­ی بشر به کمال و زیبایی است. نقش بنیادی علم ریاضی در پیشبرد سایر علوم و فنون نیز مورد پذیرش همگان است، به طوری که نرسیدن به هدف‌های آموزشی در زمینه­ی ریاضی موجب ضعف ، ناتوانی و دست نیافتن به اهداف مربوط به پیشرفت علوم و فنون دیگر خواهد بود اینجانب …. در اقدام پژوهی فوق راهکارهای چگونگی علاقه مند ساختن دانش آموزان را به درس ریاضی و یاد گیری اعداد اعشاری مورد بررسی قرار داده ام. امید است پژوهش مذکور بتواند در جهت پیشبرد اهداف آموزشی مورد قبول واقع شود.


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی چگونه توانستم مقایسه اعداد اعشاری را به صورت عملی به دانش آموزان یاد دهم

بررسی تأثیر پشت گرد برروی میزان انعطاف‌پذیری در دختران دانشجو (رشته تربیت بدنی)

اختصاصی از اینو دیدی بررسی تأثیر پشت گرد برروی میزان انعطاف‌پذیری در دختران دانشجو (رشته تربیت بدنی) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی تأثیر پشت گرد برروی میزان انعطاف‌پذیری در دختران دانشجو (رشته تربیت بدنی)


بررسی تأثیر پشت گرد برروی میزان انعطاف‌پذیری در دختران دانشجو (رشته تربیت بدنی)

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات34

 

با توجه به اهمیت و نقش انعطاف پذیری درامر سلامتی وورزش این فصل ازچهار قسمت تشکیل شده است درقسمت اول به بحث درباره وظایف ستون فقرات و میزان حرکت آن خواهیم پرداخت و درقسمت دوم به توضیح درمورد عضلات ناحیه پشت و نقش آنها در حفظ وضعیت صحیح بدن می پردازیم و درقسمت سوم به تعریف انعطاف پذیری، انواع و نقش آن درسلامتی و ورزش خواهیم پرداخت ودرقسمت چهارم عارضه کیفوز موردبحث قرار گرفته است.
وظایف ستون فقرات
بطور کلی ساختمان ستون فقرات بنحوی است که دو وظیفه مهم متضاد ومتفاوت را بخوبی انجام می دهد. یعنی از یک طرف ستون فقرات مرکزی جهت تحرک و انعطاف پذیری می باشد و ازطرف دیگر ستون فقرات بعنوان سمبل ثبات و استحکام دربدن مطرح است. همچنین ستون فقرات نه تنها از احشاء و اعضای درونی شکم محافظت می نماید. وظیفه دیگر ستون فقرات جذب و تحمل فشارها و نیروهای وارد برآن است.
ستون فقرات دارای چهار انحناء یا برآمدگی قوسی می باشد که دو انحناء بطرف جلو و دو انحناء به طرف عقب می باشد و انحناء یاقوس قسمت پشت بطرف عقب است. وجود قوسهای فوق درستون فقرات باعث می گردد که مقاومت و تحمل فشارها و استرس های وارد برستون فقرات تا حدود ده برابر افزایش یابد. ستون فقرات را می توان به دوقسمت یا دو ستون تقسیم کرد یکی ستون قدامی که ازجسم یا تنه مهره تشکیل شده و دیگر ستون خلفی که ازقوس مهره ها بوجود می آید.
برای حفظ ثبات و پایداری و استحکام مهره ها وایجاد تحرک و انعطاف پذیری عوامل متعددی دخالت دارند که بطور خلاصه عبارت است از:
ا) عضلات
عضلات درناحیه ستون فقرات که درشکل است یکی عضلاتی که درناحیه کمر قرار گرفته اند و دیگر عضلاتی که دراتصالات آن درقسمت های دیگر ستون فقرات بوده و در ناحیه کمر نیز اتصالاتی دارند.
عضلات ستون فقرات نه تنها باعث ثبات و استحکام می شوند بلکه د رایجاد حرکت ستون فقرات هم شرکت دارند تقریباً تمام چهار طرف ستون فقرات توسط عضلات متعددی پوشیده شده است.


دانلود با لینک مستقیم


بررسی تأثیر پشت گرد برروی میزان انعطاف‌پذیری در دختران دانشجو (رشته تربیت بدنی)

عوامل محیطی جغرافیایی و انسانی پارک چیتگر

اختصاصی از اینو دیدی عوامل محیطی جغرافیایی و انسانی پارک چیتگر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

عوامل محیطی جغرافیایی و انسانی پارک چیتگر


عوامل محیطی جغرافیایی و انسانی پارک چیتگر

 

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات39

 

مجموعه‌ای که پیش رو دارید ماحصل تلاش در جهت کسب اطلاعاتی در رابطه با مجموعه‌ای فرهنگی- تفریحی- ورزشی پارک چیتگر است. علت محدود بودن اطلاعات در زمینه‌ی این مکان به این دلیل است که دسترسی کامل برای بررسی تمام جوانب موارد ذکر شده، واقعاً کار دشواری بود و مسئولین و کارگذاران این مجموعه هدف این بود که بر روی محیطی باستانی- طبیعی، جغرفیایی کار شود به این دلیل به محل‌های مرتبط با این مسئله که احتمال بی رقیب می‌تواند اطلاعاتی را در اختیارمان بگذارند (از قبیل سازمان میراث فرهنگی و پژوهشکده‌ی مردم شناسی و مصاحبه با آقای محب عل) سر زدیم اما متاسفانه هیچ کدام ما را در جهت ارائه موضوعی برای کار راهنمایی نکردند که خوب مسلماً این نیز یکی از معضلات آموزشی و اداری مراکز دولتی و خصوصی برای دانشجویانی که به دنبال تحقیقات خود و کسب اطلاعات بیشتر در جهت تحقق بخشیدن به اهدافشان هستند می‌باشد. پس از مطالعه و چک کردن سایت‌های مختلف در این رابطه با عنوان پارک چیتگر و زمینه‌های بسیاری که در جهت آموزشی- فرهنگی- ورزشی داشت برخورد کردیم و تصمیم گرفته شد که کار روی این مجموعه را که به هر ترتیب قابل دسترسی‌تر از موضوعات دیگر بود آغاز کرد و کارمان را با مصاحبه با مسئول و مدیریت پارک آقای آقاباشی شروع کرد و ایشان در جهت دسترسی به منابعی در رابطه با جنبه‌های مختلف چیتگر سوق دادند و هدایت کردند و عکس‌هایی را در زمینه‌ی نقشه‌های نقاط مختلف پارک و دیگر جوانب آن در اختیارمان قرار دادند که البته بعضی از آنها به علت تخصصی بودن در محدوده‌ی کار با جای نمی‌گرفت و از بررسی و پرسش در مورد آنها صرف نظر شد. البته ذکر این نکته ضروری است که موقعیت مکانی جغرافیایی پارک چیتگر جوری طراحی شده است که به هر ترتیب مکانی امن و فاقد از هر گونه خطر نیست و این مسئله در بسیاری موانع کار ما را باشد مواجه می‌ساخت در آخر گفتنی است شاید این مجموعه، مجموعه‌ای غنی و کامل نباشد ولی می‌توان متصور شد که این بررسی مختصر و کوتاه می تواند به عنوان راهنمایی برای حداقل مکانی که تاکنون از پارک چیتگر دیدن نکرده‌اند مورد استفاده قرار بگیرد. به امید آن که موثر افتد.

 


دانلود با لینک مستقیم


عوامل محیطی جغرافیایی و انسانی پارک چیتگر