اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله انواع خشک کن ها

اختصاصی از اینو دیدی دانلود مقاله انواع خشک کن ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله انواع خشک کن ها


دانلود مقاله انواع خشک کن ها

استفاده از انرژی خورشید مشروط به اینکه زمان قابل توجهی در سال آفتاب مستقیم در دسترس باشد، بسیار مقرون به صرفه به لحاظ اقتصادی و کاملاً پاک به لحاظ محیط زیست می باشد.

در خشک کن های خورشیدی با رعایت کامل اصول استاندارد و موازین بهداشتی ، از انرژی خورشید به عنوان منبع گرمایی مورد نیاز جهت فرآیند خشک کردن استفاده می شود . بدین ترتیب که انرژی گرمایی خورشید در کلکتور های مخصوص جذب شده و موجب گرمایش هوایی می شود که عمل تبخیر و تخلیه رطوبت را انجام می دهد .

به دلیل عدم تابش مستقیم تشعشعات خورشید، کیفیت مطلوبی در محصولات به لحاظ رنگ ، عطر و مشخصات غذایی و دارویی وجود خواهد داشت . از خشک کن های خورشیدی می توان برای خشک کردن انواع سبزیجات ، میوه ها ، گیاهان دارویی و .... بویژه در مراکز تولید (باغها و مزارع کشاورزی ) استفاده کرد.برای تکمیل فرآیند به شکل استاندارد احداث یک سالن متوسط و دارای مجموعه ای از ماشین آلات نیمه اتوماتیک که عملیات آماده سازی و بازرسی و بسته بندی نهایی را انجام دهند توصیه می شود .

خشک کن های خورشیدی را با استفاده از برخی امکانات الکترو مکانیکی می توان به شکل پیشرفته اتوماتیک و قابل کنترل در آورد که بدین ترتیب انعطاف پذیری و قابلیت های فنی و ظرفیت این ماشین ها به حد قابل ملاحظه ای ارتقاء خواهد یافت

 فن آوران قادر به طراحی و ساخت انواع خشک کن های خاص برای محصولاتی با مشخصات کاملاً ویزه می باشد.در سفارش این خشک کن ها مشخصات فیزیکی و شیمیایی ماده اولیه و محصول نهایی دقیقاً مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرد و با توجه به ظرفیت مورد انتظار ، محاسبات مربوط و طراحی این سیستم ها به دقت صورت می گیرد .

 به جهت حذف هرگونه خطا و ریسک خسارت ناشی از آن ، یک دستگاه در مقیاس آزمایشگاهی طراحی و ساخته می شود و کلیه نتایج محاسبات در عمل مورد آزمون و مطالعه قرار می گیرد . نتایج حاصل از آزمایشات عملی انجام شده قابل تعمیم به سیستم بزرگ صنعتی خواهد بود . در اینجاست که طراحی نهایی سیستم صنعتی انجام خواهد شد و مشخصات فنی دقیق ، تعیین و به مشتری ارائه می گردد.

 در این فرآیند مشتری قبل از صرف هرگونه هزینه سنگین ، محصول را مشاهده و نسبت به کیفیت مطلوب آن اطمینان حاصل خواهد کرد . در صورت وجود هر گونه مشکل کیفی، آزمایشات عملی با شرایط جدید و متفاوت تکرار خواهد شد تا نهایتاً شرایط رسیدن به محصول مطلوب بدست آید . رسیدن به جواب منفی در این فرآیند نیز پاسخ ارزشمندی خواهد بود زیرا که از صرف هزینه گزاف جلوگیری خواهد کرد .

 طراحی انواع اسپری درایر ، خشک کن های بستر سیال ، و خشک کن های ویژه مواد شیمیایی ، معدنی ، دارویی ، بیولوژیک ، سلولزی و غیره بدین روش انجام می شود

 خشک کن های فوق برای خشک کردن مواد خمیری و کلوخه هایی با رطوبت حدود 30% (کیک های خروجی از فیلتر پرس ) و تبدیل مستقیم به پودر دانه بندی شده مورد استفاده قرار می گیرد .بدیهی است که بیشترین کاربرد این خشک کن ها در صنایع شیمیایی ،معدنی و دارویی و بعضاً در صنایع غذایی می باشد.

شامل 11 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله انواع خشک کن ها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد