اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله اخلاق پیامبر اعظم(ص) و مدیریت

اختصاصی از اینو دیدی دانلود مقاله اخلاق پیامبر اعظم(ص) و مدیریت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله اخلاق پیامبر اعظم(ص) و مدیریت


دانلود مقاله اخلاق پیامبر اعظم(ص) و مدیریت

یکی از منابع شناخت اسلام سیره و روش زندگانی حضرت محمد(ص) است، چون خداوند ایشان را اسوه و الگوی کامل زیستن مادی و معنوی برای انسان معرفی می کند.

یکی از افتخاران مسلمانان این است که تمام دقایق زندگان آن حضرت از زمان تولد تا دنات ایشان در زمینۀ گفتار و رفتار و ویژگی های جمعی و معنوی ثبت و ضبط شده است. افزون بر آن پژوهشگران اسلامی که شیفتۀ پیامر(ص) محبوب خویش بوده اند ، با تحلیل و بررسی سرتاسر زندگی ایشان، اصول زندگی انسانی را از لابه لای آن استنباط کرده اند که مجموع این پرداخته ها، سیرۀ رسول اکرم(ص) را تشکیل می دهد.

و از آن جا یی که سال 1385 از سوی رهبر معظم انقلاب ،  حضرت آیت ا... خامنه ای به نام  مبارک پیامبر اعظم(ص) نام گذاری شده است، امید است با الگو گرفتن از رسول اکرم(ص) و بکارگیری آن در زندگی فردی و اجتماعی بتوان راه حق را از باطل تشخیص داد.

 

احترام به دیگران

پیامبر گرامی اسلام به حفظ حرمت و شخصیت افراد، بی نهایت توجه داشت. برای نمونه، در روایت  آمده است که :

« اگر مردی وارد می شد و درخدمت پیامبر می نشست، هرگز حضرت از مجلس بلند نمی شد، تا وقتی که خود آن شخص بلند می شد.»

همچنین در روایتی دیگر نقل است :

« پیامبر برای احترام به شخصیت اصحاب و به دست آوردن دل هایشان، آنان را به کنیه صدا می زد و کسانی که کنیه نداشتند، برایشان کنیه قرار می داد و مردم نیز به همان کنیه صدایشان می کردند و برای زنان اولاددار و بی اولاد و حتی بچه ها کنیه تعیین می کرد»

نوع نشست و برخاست رسول الله (ص) در برابر دیگران، از منظر امام علی (ع) چنین ترسیم شده است :

« دیده نشد که پیامبر خدا پیش روی کسی پایش را دراز کند»

رسول الله (ص) در تمام ابعاد زندگی، اسوه و الگوی دیگران است، وارد شده است که خدای سبحان، نیکوترین ادب ها را به رسول و نبی خود آموخته است :

« خدای سبحان، پیامبرش را نیکو ادب کرده است »

او با انسان ها یکسان برخورد می کرد و خارج از معیارها و ارزش ها تفاوت ایجاد نمی کرد. میان تهی دستان و ثروتمندان فرق نمی گذاشت. پیامبر اسلام حتی با خدمت گزار خویش نیز به ادب و احترام رفتار می کرد. از انس بن مالک نقل است :

« به آن خدایی که او را به حق مبعوث کرد، هیچ گاه نشد کاری که خوشایند آن جناب نبود، به من فرموده باشد که چرا چنین کردی و هرگاه زنان آن حضرت، مرا ملامت می کردند، می فرمود : « کاری نداشته باشید، مقدر چنین بوده است»

حضرت وقتی با کسی دست می داد، دست خود را نمی کشید تا آن طرف دستش را بکشد. ایشان احترام فوق العاده ای به میهمان می گذاشت، به گونه ای که مشایعت میهمان تا دم خانه از سنت پیامبر بود. همچنین هنگامی که برای رسول خدا (ص) میهمان می رسید، حضرت با او غذا میل می فرمود و تا میهمان دست از غذا خوردن نمی کشید، رسول خدا (ص) همچنان به خوردن ادامه می داد. اگر کسی خدمت پیامبر می رسید و آن حضرت مشغول نماز بود، نمازش را مختصر می کرد و به پایان می رسانید. پس از نماز ، درخواست آن شخص را می پرسید و پس از برآوردن خواستۀ او، بار دیگر به نماز می ایستاد.

شامل 9 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله اخلاق پیامبر اعظم(ص) و مدیریت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد