اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره زمین شناسى

اختصاصی از اینو دیدی تحقیق درباره زمین شناسى دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره زمین شناسى


تحقیق درباره زمین شناسى

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:35
فهرست و توضیحات:

زمین شناسى
دید کلی
تاریخچه
تعریف علم زمین شناسی
نقش زمین شناسی در زندگی
ژئوتکنیک
زمین شناسى دریایىفسیل شناسىتعیین محل هاى مناسب جهت دفع زباله هاى شهرى واتمى
زیربناى مسائل امنیتى و سیاسى یک کشور مرهون دانش و آگاهى علمى آن کشور میباشد. کشورى مانند ایران که از دو سو داراى مرز آبى است، مسائل امنیتى پیچیده تریخواهد داشت. ایجاد امنیت در مرزهاى آبى بسیار دشوارتر از مرزهاى خشکى است. بدونشناسایى دقیق بستر، زیر بستر، شکل و تغییرات ساحل ، عمق دریا، منابع اقتصادى آبى وزیر زمینى امکان تعیین رژیم حقوقى دریا، تعیین مرزهاى آبى، ایجاد امنیت در حریمحقوقى دریا و در نتیجه جلوگیرى از تجاوز دیگر کشورها امکان پذیر نخواهد بود. کشورهایى که شناخت کمترى از ریخت شناسى و زمین شناسى بستر و زیر بستر دارند بیشتردر معرض خطر تجاوز قرار مى گیرند. لذا لزوم مطالعات زمین شناسى دریایى در کشورایران در دریاى خزر، دریاى عمان و خلیج فارس امرى انکار ناپذیر است.
امروزه دراکثر کشورهاى پیشرفته ، مطالعات و تحقیقات دریایى به جهات عدیده ، از جمله تنوعفرایندهاى زیستى وزمین شناسى ، وجود منابع اقتصادى و گذرگاههاى ارتباطى بین الملل ،ضرورى مى باشد . این تحقیقات در مسیر اهداف مختلف اقتصادى ، سیاسى ، نظامى ، زیستمحیطى و... با استفاده از تکنولوژیهاى پیشرفته و متدهاى نوین ، در بهترین سطح و حتیدر زمینه ریزترین پدیده ها صورت میگیرد . در همین راستا ، وجود صدها مرکز تحقیقاتیو آموزشى و همکاریهاى فیمابین و نزدیک در کشورهاى پیشرفته قابل توجه و تامل است .آنچه که در این مراکز مهم و جالب است ، نگاه همه جانبه به حوزه مطالعات دریایى استطبیعى است که تحقیقاتى آن چنان وسیع و همه سونگر ، نیاز به دانش فنى ، تجهیزات ،اعتبارات کافى و پیشتوانه اى هماهنگ دارد و پیداست از دستاوردها و نتایج اینپژوهشها به بهترین وجه بهره مند مى گردند. از جمله این دستاوردها ، ارتقاى کمى وکیفى دانش فنى ، متد و فن آورى ها ، مدل سازى و ارائه الگوهاى تحقیقاتى ، بهره مندى از ذخایر آبى و زیر آبى است که در زندگى بشر آثار محسوس و غیر محسوس خواهند داشت .در کشور فرانسه با کمتراز 20% وسعت ایران ، یک موسسه تحقیقاتى دریایى با 7 کشتى اقیانوس پیما ، 2 زیر دریایى ، 24 مرکز و ایستگاه ، 72 آزمایشگاه و سرویس تحقیقاتى جهت مطالعات دریائى و اقیانوس شناسى وجود دارد .در حالیکه کشور ما به رغم داشتن دریاى خزر به وسعت 436000 کیلومتر مربع ، خلیج فارس به وسعت 226000 کیلومتر مربعوهمچنین قسمتى از دریاى عمان ، اطلاعات ما در خصوص بستر دریاها ، رسوبات ، جریانهاى دریائى ، تغییرات مورفولوژیکى ، شیمى آبها ،زمین شناسى مهندسى سواحل و.. ناچیزاست .
با عنایت به مراتب فوق و با توجه به حساسیت این بررسیها درتعیین قلمرو آبیکشور و اهمیت نقش دریاها و مناطق ساحلى کشور در توسعه پایدار ملى مى بایست گامهاى بزرگى در جهت مطالعات زمین شناسى دریایى برداشت .

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره زمین شناسى
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد