اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه انتظارات فرزندان از خانواده و انتظارات خانواده از آنان. doc

اختصاصی از اینو دیدی پروژه انتظارات فرزندان از خانواده و انتظارات خانواده از آنان. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه انتظارات فرزندان از خانواده و انتظارات خانواده از آنان. doc


پروژه انتظارات فرزندان از خانواده و انتظارات خانواده از آنان. doc

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 15 صفحه

 

چکیده:

خانواده در اسلام محبوبترین بنیان اجتماعی است، تا آنجا که تشکیل هیچ بنیانی نزد خدا، ارزشمند تر از تشکیل خانواده نیست و هرکه برای تشکیل آن اقدام کند و خود را از آلودگی به گناه برهاند .نیمی از دین خود را از دستبرد شیاطین محفوظ داشته است .

برای آنکه ارزش و قداست این بنیان محبوب پا بر جا و استوار بماند . خدای متعال برای هر یک از اعضای خانواده، وظایف و حقوقی تعیین کرده است وظایفی که باید به انجام آن ها بپردازند و حقوقی که دیگر اعضا باید آن را مراعات کنند در خانواده هر کسی که حقی بر دیگران دارد، وظیفه ای هم نسبت به آنها به عهده دارد و هر کس وظیفه ای بر عهده دارد حقی نیز دارد . در میان انسانها هیچ کسی نیست که حقی بر دیگران داشته باشد اما و ظیفه و تکلیفی نداشته باشد و نیز هیچ کس نیست وظیفه خود را در قبال دیگران انجام دهد اما بر گردن آنان حقی پیدا نکند .

از جمله حقوق فرزندان بر پدر و مادر این است که نام نیکو برایشان انتخاب کنند در رشد و ادب و تربیت و تعلیم شان بکوشند قرآن و آداب دین را به آنان بیاموزند ، آنها را مورد مهر و محبت و اکرام خود قرار دهند ، در زمان مشخصی از نظر شغل و تشکیل خانواده موقعیت مناسبی برایشان انتخاب کنند پیوسته با کمال لطف و توجه بر رشد و پیشرفت آنان نظارت کنند و در زندگی یار و غمخوارشان باشند .

 در مقابل وظیفه فرزندان این است که پدر و مادر خویش را تکریم کنند و تا آنجا که فرمانشان بر خلاف فرمان خدا نیست ، از آنان پیروی کنند پیوسته و در هر صورت ، در نیکی و احسان به آنان بکوشند ، هرگز کمترین بی مهری و بی حرمتی به آنان روا ندارند و وقتی به سن پیری می رسند یار و یاورشان باشند و با روی خوش صعه صدر خدمتشان را به جان بپذیرند  همانگونه که پدر و مادر در کودکی با مهربانی و دلسوزی به مراقبت از فرزندان و تربیت آنان پرداخته اند ، فرزندان هم باید به هنگام پیری و ناتوانی پدر و مادر ، با لطف و محبت تمام ، از آنها مراقبت کنند و پرستار شب و هم صحبت روزشان باشند سفارش و تاکید اسلام این است که هر یک از اعضای خانواده پدر و مادر و فرزندان وظایف خود را دقیقا بشناسند و به آنها عمل کنند و علاوه بر اینکه حقوق دیگران را کاملا رعایت کنند با محبت و ایثار با آنها روبرو شوند .

 

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

انتظارات فرزندان از خانواده

نقش سازنده فرزندان در  زندگی والدین

منابع مورد استفاده

 

منابع و مآخذ:

1ـ سیری در تربیت اسلامی       مصطفی دلشاد تهرانی

2ـ اختران همیشه جاوید            سید جعفر قدس

3ـ بینش اسلامی                        ابراهیم امینی

 4ـ پیوندها


دانلود با لینک مستقیم


پروژه انتظارات فرزندان از خانواده و انتظارات خانواده از آنان. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد