اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله بررسی میزان تأثیر مدیریت دانش بر نوآوری در میان مدیران و کارکنان شرکتهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه ارومیه

اختصاصی از اینو دیدی مقاله بررسی میزان تأثیر مدیریت دانش بر نوآوری در میان مدیران و کارکنان شرکتهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه ارومیه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

چکیده 1

مدیریت دانش 2

پارادایم های مدیریت دانش 3

نوآوری 4

مدیریت دانش و نوآوری 6

مدیریت دانش و نوآوری از منظر تولید 9

پیشنهادات 10

چکیده

دانش به عنوان اساس و مهمترین عامل رقابت مطرح شده است و در کنار دانش، نوآوری نیز به عنوان مهمترین عامل جهت بقای شرکتهای فناور و دانش بنیان شناخته شده است. فرایند دانش آفرینی، همان تولید دانش و در نهایت تبدیل آن به محصولات و خدمات از طریق مفهوم نوآوری است. تحقیقات مربوط به نوآوری بیان میکند که شرکتها در تبدیل تکنولوژی جدید به موفقیت تجاری، نیازمند داراییهای مکمل از جمله خلاقیت و نوآوری میباشند. شرکتهایی با ابداع گریهای بزرگتر، در پاسخ به محیطهای متغیر و در توسعه تواناییهای جدیدی که به آنها اجازه رسیدن به عملکرد بهتر را میدهد، موفقتر خواهند بود. هدف از این تحقیق بررسی میزان تأثیر مدیریت دانش بر نوآوری در شرکتهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه ارومیه میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدفکاربردی و از نظر ماهیتاز نوع توصیفی و همبستگی میباشد. یافته های پژوهشنشان دهنده وجود رابطه معنادار بین مدیریتدانشو نوآوری(محصول، فرایند، تدریجی و بنیادی)میباشد بنابراین توجه بیشتر شرکتها به مدیریتدانش، باعث افزایشنوآوری در آنها خواهد گردید.

مدیریت دانش

اساسیترین مشخصه سازمانهای هوشمند قرن بیست و یکم، تأکید بر دانشو اطلاعات است برخلاف سازمانهای گذشته، سازمانهای امروزی دارای تکنولوژی پیشرفته بوده، نیازمند کسب، مدیریت و بهره برداری از دانشو اطلاعات به منظور بهبود کارآیی، مدیریت و پیگیری تغییرات پایان ناپذیر هستند. دانش، ابزار قدرتمندی است که میتواند تغییرات را در جهان به وجود آورده و نوآوریها را ممکن سازد(چیز،1998). اهمیت دانش را در محیط جهانی و پیچیده امروزی نمیتوان نادیده گرفت آن سازمانهایی که میدانند چگونه اطلاعات را به طور مؤثر کسب، توزیع و مدیریت کنند، رهبران صنعت خود خواهند بود. ما امروزه به سوی دورهای حرکت میکنیم که مزیت رقابتی نه فقط از طریق دستیابی به اطلاعات، بلکه مهمتر از آن از طریق ایجاد دانش جدید حاصل می شود(داونپورت،1997).

فرمت ورد تعداد صفحات 12


دانلود با لینک مستقیم


مقاله بررسی میزان تأثیر مدیریت دانش بر نوآوری در میان مدیران و کارکنان شرکتهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه ارومیه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد