اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های هوش معنوی(فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد پیشینه ی پژوهش)

اختصاصی از اینو دیدی مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های هوش معنوی(فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد پیشینه ی پژوهش) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های هوش معنوی(فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد پیشینه ی پژوهش)


مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های هوش معنوی(فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد پیشینه ی پژوهش)

پایان نامه

ادبیات پایان نامه

سرفصل های پروژه شامل موارد زیر است :

*هوش

*تعریف هوش

*انواع هوش

*هوش معنوی

*معنویت

*دیدگاه های مختلف در زمینه معنویت

*تعاریف هوش معنوی

*ابعاد هوش معنوی

*مولفه های هوش معنوی از دیدگاه اسلام

*مدل های هوش معنوی

*اجزای هوش معنوی

 

مشخصات فایل:

نوع فایل: word

منبع: دارد (فارسی و لاتین)

پیشینه پژوهش: دارد(ایرانی و خارجی)

تعداد صفحات: 33

گارانتی بازگشت وجه: دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)

قیمت: فقط 10000 تومان

خلاصه ای از مطالب:

هوش معنوی[1](SQ):

شامل هدایت و معرفت درونی، حفظ تعادل فکری، آرامش درونی و بیرونی و عملکردی همراه با بصیرت و ملایمت و مهربانی می باشد و توانایی به دست آوردن قدرتی که ما را برای رسیدن به رؤیاهایمان یاری می دهد(کشمیری و عرب احمدی،1386).                                        الگوی مورد نظر، بر اساس این دیدگاه است که کودکان ابتدا بر بدن خود کنترل پیدا می کنند(هوش بدنی)، سپس مهارت های زبانی و مفهومی (هوش عقلانی) خود را گسترش می دهند. هوش عقلانی بیشتر در فعالیت های مدرسه ای کودکمطرح می شود. مرحله بعدی هوش هیجانی است که برای بسیاری از افراد هنگامی مطرح می گردد که علاقمند به گسترشروابط خود با دیگران باشند. نهایتاً هوش معنوی زمانی خودنمایی می کند که فرد به دنبال معنای مسایل می گردد و سؤالاتی مانند« آیا این همه آن چیزی است که وجود دارد؟» را  مطرح می نماید.

هوش معنوی

مدتها بود محققان و اندیشمندان برای سنجش قابلیت های انسانی و استعداد ذاتی انسان و پیش بینی پیشرفت وی ، از هوش استدلالی (IQ) و آزمون های ساخته شده که میزان این هوش را می سنجید کمک می گرفتند.اندکی بعد حضور هوشی فراگیرتر و نسبتا مجزا از هوش استدلالی مورد توجه قرار گرفت که تمرکز بر درک و فهم احساسات و هیجانات داشت. این هوش، هوش هیجانی(EQ) نامگذاری گردید. اما با پیشرفت های روز افزون علم و فناوری و نیاز به نیرویی ماورائی و احساس خلاء در زندگی پیچیده امروزی چیزی ورای این دو نوع هوش مدنظر قرار گرفت که تاکنون یا نیاز به آن انکار می شد و یا نادیده انگاشته می شد و آن هوش معنوی یا کاربرد دامنه اطلاعات معنوی در حل مسایل روزمره و مسایل معنایی و ارزشی است(معینی، 1389).

هوش معنوی در ادبیات آکادمیک روان شناسی برای اولین بار در سال 1996 توسط استیونز و بعد در سال 1999توسط ایمونز در کتاب "روان شناسی علاقه نهایی: انگیزش و معنویت در شخصیت" مطرح شد. از نظر ایمونز (2000) هوش معنوی کاربرد انطباقی اطلاعات معنوی با هدف تسهیل حل مسایل روزمره و دستیابی به هدف می باشد. از این تاریخ به بعد گروهی از مؤلفان و پژوهشگران مانند (زوهر، مارشال و نوبل، 2000 ؛ بوزن،سیسک و ولمن، 2001 ؛ واگن، 2002؛ ناسل، 2004 ؛ امرم و کینگ، 2007)درصدد آن برآمدند تا مفهوم هوش معنوی را با توجه به مبانی نظری متفاوت، تعریف کرده و مؤلفه های آن را مشخص کنند. به موازات این جریان،گروهی دیگر از روان شناسان مانند گاردنر (1999)مفهوم هوش معنوی را در ابعاد مختلف مورد نقد و بررسی قرار دادند و پذیرش این مفهوم ترکیبی از معنویت و هوش را به چالش کشیدند. از نتایج این مباحثه ها، آشنایی گسترده محیط آکادمیک غرب و به ویژه ادبیات عامیانه با مفهوم هوش معنوی بوده است.


[1] Spiritual Quotient

 

 
 
 
 
 
 
 
 

دانلود با لینک مستقیم


مفهوم ،مبانی نظری،تعریف و نظریه های هوش معنوی(فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد پیشینه ی پژوهش)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد